Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Itálie chce sebrat Stellantisu dvě jeho značky a nabídnout je Číňanům, bylo by to kupodivu dokonale legální
13.7.2024 | Petr Miler
Působí to jako zpráva z 30. let minulého století, bohužel jde ale o shrnutí aktuálního dění. Nová italská vláda si se Stellantisem očividně nesedla a dělá první poslední, aby mu znepříjemnila život.
Říci, že si současné vedení koncernu Stellantis s aktuální italskou vládou příliš nesedlo do noty, by bylo velmi slabým tvrzením. Italové jako by šli konglomerátu ovládanému primárně italským Exorem patřícím klanu Agnelliů po krku a problémy hledají, kde se jen dá. Vzpomeňme na rozličné patálie s používáním italských insignií na autech Fiatu, na které právě Fiat zareagoval tím, že si z italské vlády začal utahovat. Ta ale jako kdyby chtěla dát najevo, že to bude ona, kdo bude mít v této tahanici poslední slovo.
Podle italského Il Sole 24 Ore a agentury Reuters chce italská přistoupit k tomu, že automobilce odebere dvě z jejích značek a nabídne je čínské konkurenci. Proč? Protože může, řečeno ve stručnosti.
Jakkoli takový postup působí jako z časů dávno minulých - u nás těch komunistických, v Itálii spíše těch fašistických - má být legálně možný. Reuters zmiňuje, že zákony mají vládě dovolit získat pod svou moc historické italské značky, které jsou „nepoužívané po dobu nejméně pěti let, popř. ty, které jsou v procesu ukončení jejich používání ze strany „majitelů”. Tomu se říká úcta k soukromému vlastnictví. Il Sole 24 Ore dokonce zmiňuje, že italské ministerstvo obchodu už požádalo o převedení registrace těchto značek pod svou ochranu a mělo mu být vyhověno.
O jaké značky jde? Autobianchi a Innocenti, tedy jistě ne ty nejznámější, které Stellantis ovládá. Mimo Itálii dnes už moc neznamenají a mimo Evropu vůbec ne, obě ale byly aktivní až do poloviny 90. let a mají za sebou dekády poměrně květnaté historie. Zejména Innocenti má díky své spojitosti s De Tomasem, Maserati, ale i Daihatsu a Chryslerem pořád slušný zvuk. Nakonec i sémanticky je to zajímavé slovo.
Je pochopitelně otázkou, co mají Italové reálně za lubem, proč jsou se Stellantisem na nože a čeho se podobnými kroky snaží dosáhnout. Je ale třeba říci, že pro Číňany mohou být i takové „marky” atraktivním zbožím, neboť jistě musí být inspirováni úspěchem MG. To je dnes fakticky čínská automobilka, protože ale nezní jako „Samajamadomyfuč”, lidé ji přijímají mnohem lépe než třeba Dongfeng. A přitom MG bylo též dlouho prakticky mrtvé a v Česku neznamenalo nikdy nic velkého. Značky Autobianchi a Innocenti by tedy kupce jistě nehledaly těžko a mohly Číňanům pomoci uspět hlavně v Itálii. Proč zrovna o to Italové bojují, je otázkou.



V jednom z posledních modelů Autobianchi jistě uvidíte dobovou Lancii Ypsilon. Oficiální fotky aut značky lze pořád najít v tiskové databázi Stellantisu, právě tomu ale chtějí Italové jména Autobianchi a Innocenti sebrat. A nabídnout je Číňanům ke koupi. Foto: Stellantis
Zdroje: Il Sole 24 Ore, Reuters
Bleskovky
Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
před 10 hodinami1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
25.6.2025Přímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
24.6.2025
Nejnovější články
Další z majitelů supersportu za 75 milionů má tohoto auta dost, zbavuje se ho pod cenou. A to jde o mistra světa F1
před 8 hodinamiŠkoda po letech odhalila svůj první nový pick-up. Podivně vyhlížející stroj je ale postavený na dost nešťastných základech
před 9 hodinamiNástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
před 10 hodinamiBez elektrifikace. Automobilky začínají chápat, že prodejním argumentem je dnes pravý opak toho, co roky marně přiživují
před 11 hodinamiŠvédové přidali koně a sebrali kila svému už tak brutálnímu sporťáku, chtějí s ním sbírat rekordní časy na kolo
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva