Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Italové dali nový rozměr slovu nevkus, z moderní Alfy Romeo zkusili udělat tu z 60. let minulého století
1.11.2023 | Petr Prokopec
Italský design máme obvykle tendenci si spojovat s krásou, tento výtvor ale nemá s krásou společného vůbec nic. Lidé z firmy ErreErre Fuoriserie dosáhli leda nového vrcholu nevkusu, přesto si za své dílo hodlají účtovat miliony.
Alfa Romeo Giulia je podle nás jedním z nejatraktivnějších sedanů, jaké si dnes můžete koupit, i když debut si odbyla již v roce 2015. Tehdy Italové doufali, že se s její pomocí vrátí zpátky na vrchol, to se ovšem nestalo. Přičemž úspěšným se nestalo ani spřízněné SUV Stelvio. Automobilka se tedy rozhodla znovu radikálně přehodit výhybku, a tak zatímco před osmi lety přepřáhla z předokolek na zadokolky, během příštích sedmi let zcela vymění spalovací pohon za ten elektrický.
Něco takového nezavání zrovna úspěchem, zvláště ne za současné situace, kdy pomalu všichni výrobci poznávají, že ve svých očekáváních přestřelili. Snaha poslat benzinové a dieselové motory co nejrychleji k šípku se jim tak vůbec nemusí vyplatit, spíše se zdá, že povede k dalším problémům. Budoucnosti ale předbíhat nebudeme, soustředit se naopak budeme na přítomnost. A vlastně i na minulost, neboť rok 2015 nebyl prvním, kdy debutoval vůz zvaný Giulia.
S vůbec prvním takovým počinem Italové vyrukovali v roce 1962, kdy na evropské trhy dorazil 4 140 milimetrů dlouhý sedan. Ten se dočkal i dalších karosářských variant, vedle kombíku šlo také o kupé a kabriolet. Na premiéru tohoto vozu se přitom loni pokusila upozornit společnost ErreErre Fuoriserie, která se rozhodla vrátit současnou Alfu Romeo Giulia k jejím kořenům. Zaoblenou karoserii tedy vyměnila za hranatou. A svět se spíše než co jiného zděsil.
Loňskou verzi překopaného sedanu se italská firma rozhodla brát za koncept, aktuálně ovšem přišla se sériovým provedením. To vznikne ve 33 kusech, což je přeci jen poněkud odvážný záměr - nejsme si totiž jisti, že existuje tolik lidí, kteří nemají ani tu nejmenší špetku vkusu. Překopaná Giulia totiž působí vyloženě odporně, jako produkt nějakého amatérského tunera, který obklopen všemožným harampádím sáhl po všem, co bylo po ruce.
Firma ErreErre Fuoriserie se chlubí tím, že vyměnila všechny venkovní panely. Vpředu tak najdeme čtveřici kruhových světel zasazenou do nové mřížky, jiný je i nárazník. Přeprofilována ovšem byla také kapota motoru, stejně jako došlo na vytažení blatníků. Jiné jsou nicméně i dveře či zadní boky, lem nad zadním kolem pak byl zplacatěn. A z kdysi elegantního pozadí udělali Italové monstrózní... Však vy víte.
Detailů, které lze nazvat perverzními, se ovšem na voze nachází bezpočet. Ve finále je tak jen dobře, že v případě interiéru se Italové drželi spíše při zemi a v podstatě ho jen přečalounili hnědou kůží či šedou Alcantarou. Dále za pomoci tlumičů a pružin Bilstein sáhli na podvozek a jejich zásahu nezůstal uchráněn ani motor. Ten nově produkuje 570 koní, jenž dozadu přenáší na dnešní dobu nepříliš vídaný šestistupňový manuál.
Dost by nás zajímalo, kolik si ve finále ErreErre Fuoriserie bude za likvidaci překrásné Alfy Romeo Giulia QV účtovat, loni nicméně firma hovořila o šesti milionech korun. A zároveň zmiňovala, že prvních deset zákazníků dostane 25procentní slevu. To je jistě zajímavé lákadlo, jenže ani to nejspíše stačit nebude - už za pohled na tuto kreaci by Italové měli ostatním platit.















Opravdu smekneme klobouk, pokud se Italům podaří prodat všech 33 kusů tohoto paskvilu. Moderní Giulia překopaná na tu původní totiž zvládne oslovit maximálně tak uvnitř či výkonem. Jenže na obojí zapomenete ve chvíli, kdy se na tento sedan jen podíváte. Foto: ErraErra Fuoriserie, tiskové materiály
Zdroj: ErraErra Fuoriserie
Bleskovky
Expert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
včeraŘidič off-roadu Toyoty při honičce zmizel policii vskutku svérázným způsobem, vzal to obchodním centrem
22.6.2025Putin říká, že automobilky Volkswagen a Porsche umírají, podle něj úplně zbytečně
20.6.2025
Nejnovější články
Porsche vyrobilo a pustilo do prodeje dvě drahé „unikátní” 911 se stejným výrobním číslem. Teď říká, že to byl omyl
před 2 hodinamiBez elektrifikace. Automobilky začínají chápat, že prodejním argumentem je dnes pravý opak toho, co roky marně přiživují
před 4 hodinamiZpackaný nový Mercedes SL nikdo nechce. Prodeje padají k nule v Evropě i za mořem, u nás už tam skoro jsou
včeraVW to u rekordního Golfu, který nikdo jiný jako rekordní neuznává, trochu přehnal s červenou. Auto vypadá jako rtěnka na kolech
včeraAsi nikdy nepochopím, jak mohly evropské automobilky dopustit tak ohromný rozklad svých obchodních aktivit
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva