Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Automobilový designér po opulentních jachtách stvořil i plovoucí město, jeho parametry berou dech
11.11.2022 | Petr Prokopec
Kreativitu mu nikdy nešlo upřít. A jak vidno, otisknout ji dokáže nejen do automobilů, ale také do plovoucích objektů všeho druhu. Tento projekt má zvládnout ubytovat až 60 tisíc lidí, nedokážeme si ale představit, kdo by financoval jeho reálný vznik.
Italské designové studio Lazzarini proslulo svými odvážnými futuristickými koncepty. Léta se soustředilo na auta, naší pozornosti ale v minulosti neunikla ani superjachta Avanguardia, kterou od ostatních lodí odlišuje připodobnění k labuti včetně jejího krku a hlavy. Tady slouží jako sklopný mechanismus, s jehož pomocí můžete spouštět na vodu člun, zároveň ale může posloužit i jako most mezi souší a jachtou. Zatím nicméně nemáme informace o tom, že by se loď disponující rovněž garáží pro několik aut začala stavět. Prozatím tedy zůstává pouze snem, na jehož realizaci je dle autorů třeba minimálně půl miliardy dolarů (cca 11,83 mld. Kč).
Italové nicméně nesložili ruce v klín, místo toho vyrukovali s ještě větší opulencí. Její kořeny sahají do roku 2009, kdy začal designér Pierpaolo Lazzarini poprvé snít o gigantickém plavidle, které by se v podstatě stalo plovoucím městem. Nyní studio vyrukovalo s prvními informacemi a vizualizacemi. Z nich je hned na první pohled patrné, že koncept zvaný Pangeos přejal tvary mořské želvy. Jen tím ovšem nezaujme, snad ještě větší dojem dělají jeho rozměry.
Nově odhalená terajachta měří 610 metrů na šířku a 550 metrů na délku. Nacházet se na ní má 30 tisíc „bytů“, jež poberou až 60 tisíc lidí. V českých reáliích by tak koncept Pangeos figuroval v seznamu měst rozdělených dle počtu obyvatel na 15. místě za Mostem a před Opavou či Frýdkem-Místkem. Takovou Litomyšl či Králův Dvůr by převyšoval hned šestkrát, ve srovnání s Týništěm nad Orlicí by pak na plovoucí želvě žilo dokonce desetkrát více lidí.
S ohledem na tato čísla není překvapením, že terajachta by disponovala naprosto vším, co je třeba k životu. Počítat byste tedy mohli s obchody, restauracemi či kluby, stejně jako s fitness a wellness centry, zahradami umožňujícími procházku či relaxaci nebo s hřišti. Nechyběly by přitom ani bazény, zatímco ve svém středu koncept hostí přístav. Na palubu se nicméně bude možné dostat nejen lodí, ale také s pomocí vrtulníku či speciálních dronů.
Pohon plovoucího města by dostalo na starost hned devět elektrických motorů HTS. O jejich výkonu sice nepadla ani zmínka, terajachtu by ovšem zvládly rozpohybovat jen na rychlost 5 uzlů (9,2 km/h). Na jachtu to není zrovna závratné tempo, na plovoucí město jde ale o docela vysokou rychlost, limitovaná je ostatně i bezpečností.
Studio Lazzarini ostatně předpokládá, že kvůli rozměrům konceptu by musel být vybudován specifický přístav. Jelikož ten by měl rozlohu 390 tisíc metrů čtverečných, nepřekvapí, že by vyrostl v Saudské Arábii. Zda se tak ovšem někdy stane, je ve hvězdách. Je nicméně jisté, že v tomto případě by již nebyla potřeba jen půlmiliarda dolarů.










Koncept Pangeos působí velmi lákavě, jsme však skeptičtí k tomu, že by se kdy mohl dočkat realizace. Foto: Lazzarini Design Studio, tiskové materiály
Zdroj: Lazzarini Design Studio
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nejnovější články
Nezničitelný kombík Mercedesu najel už skoro 900 tisíc km s původní technikou. A dál jezdí, jako by se nechumelilo
před 10 hodinamiNěmecko je odsouzeno ke zkáze, lidi tam vyrábí auta nejdráž na světě, i Česko a Slovensko jsou superlevný kraj
před 11 hodinamiHammond a May překvapili novým soubojem jako ze starých časů Top Gearu. Zkusili, jestli je na cestování rychlejší auto, nebo letadlo
včeraDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
včeraSlovenské létající auto je s novým motorem konečně připravené na sériovou výrobu, jako jediné nevypadá úplně směšně
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva