Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Iveco Daily 2014: nová generace chce kralovat výkonem i zavazadelníkem
8.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italská dodávka pobere až 20 m3 nákladu. V případě minibusu pak můžete počítat s různými délkami i variabilním počtem sedadel.
O užitkových vozech nepíšeme zrovna každý den. Opomíjet je však nemůžeme, zvláště když jsme si v poslední době představili nové generace modelů Renault Trafic a Opel Vivaro. Neunikl nám ani facelift Citroënu Jumper, díky čemuž je tedy více než logické, že poinformovat musíme také o příchodu nového Iveca Daily. Jinak by nás totiž klidně mohl někdo osočit ze zaujatosti vůči Italům.
Než se ovšem k novince samotné dostaneme, jen rychle zmíníme minulost. Vůbec první Iveco Daily se totiž představilo v roce 1978. Za tu dobu jsme tu přitom již měli několik sérií a konfigurací, stávající model však přináší teprve třetí zásadní přepracování v celé historii modelu. A to přesto, že základem je i nadále žebřinový rám zaručující špičkovou odolnost i nízké náklady při tvorbě speciálních verzí.
Automobilka ovšem momentálně neudává, kolik konfigurací nakonec bude k dispozici. Z přiložené fotogalerie ale můžeme vysledovat minimálně tři - kromě klasické dodávky je to minibus a malý náklaďáček s výklopnou kapotou. Dá se ale předpokládat, že variací bude o poznání více. Ostatně, zmiňovaný minibus je možné konfigurovat v různých délkách a počtu sedadel.
Neznámá je rovněž selekce pohonných jednotek a převodovek, v rámci celého portfolia ovšem došlo ke snížení spotřeby o 5 procent oproti stávající generaci. Mimo to pak Iveco prohlašuje, že citelně poklesly také celkové provozní náklady, zatímco jízdní dynamika by měla zamířit na vrchol své třídy. Na podrobnosti si ale očividně budeme muset počkat do červnového zahájení prodeje.
Data o zavazadlovém prostoru naštěstí ale již k dispozici jsou, přičemž protažením rozvoru a zkrácením zadního převisu došlo k vylepšení přepravní kapacity. Modely s objemem 18 a 20 metrů krychlových tak nabízejí nejlepší hodnoty ve své třídě, zatímco verze s 11 m3 má nejvyšší efektivitu - tedy poměr mezi celkovou délkou vozu a délkou zavazadelníku.
Mimo to nové Daily dostalo přepracovanou zadní nápravu, která umožnila snížení podlahy ložné plochy o 55 milimetrů. To sice není na první pohled mnoho, při nakládání těžkých předmětů se ovšem počítá každý milimetr. Tímto údajem ale můžeme článek uzavřít, žádný další totiž již k dispozici není.




Tisková zpráva o novém Ivecu Daily příliš obsáhlá není, známé jsou víceméně jen údaje o zavazadlovém prostoru dodávky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
dnesBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
před 7 hodinamiVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
před 8 hodinamiAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
před 10 hodinamiProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
před 11 hodinamiPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
dnes
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB
- VZKAZY 07.03. 16:38 - řidičBOB