Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Renault Trafic a Opel Vivaro 2014 oficiálně: jen s dieselem 1,6 pod kapotou
18.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové generace francouzského a německo-britského užitkáče jsou nakonec jen líbivější, ne agresivní. Uvnitř slibují větší komfort i více místa pro náklad.
Na počátku února jsme avizovali příchod nové generace modelů Renault Trafic a Opel Vivaro a trochu jsme přitom počítali, že obě novinky dorazí na ženevský autosalon. Nakonec se tak nestalo a namísto výstaviště Palexpo automobilky odhalily své vozy teprve nyní. Na první pohled je přitom zřejmé, že agresivita, která čišela zejména z ilustrace francouzského modelu, je ta tam. Místo toho tu máme dvě velmi umírněná provedení, která se navzájem liší prakticky jen předním nárazníkem, čelní maskou a kapotou, do které u Renaultu zasahuje znak.
Ve srovnání s předchůdcem (či spíše předchůdci) jde samozřejmě o výrazný posun směrem k líbivosti, kromě toho ovšem narostla také praktičnost. V rámci délky jsou totiž nové generace o 216 milimetrů delší. Tím pádem poberou větší množství nákladu, přičemž takový Renault zmiňuje, že Trafic bude k mání v neskutečných 270 variantách. K dispozici totiž budou dvě různé délky, dvě různé výšky, 11 barev exteriéru a celá řada konfigurací kabiny.
Pod kapotou se objeví jen 1,6litrové čtyřválce, lišit se ovšem budou výkonem. Tedy nikoliv v rámci značek, ale s ohledem na přeplňování. Pohonná jednotka s jedním turbodmychadlem totiž produkuje 90 nebo 115 koní, zatímco ta se dvěma nabídne 120 či 140 koní. Ta nejekonomičtější verze má přitom jezdit za 6 l/100 km, na údaje o zbytku nabídky si ovšem budeme muset počkat do konce dubna.
Ve stejné době (premiéra je totiž naplánována na veletrh užitkových vozů) nás zřejmě obě značky pozvou také do interiéru, který cestujícím slibuje výraznější komfort než dosud. Okusit to budete moci na vlastní kůži již v létě, kdy jdou nový Trafic i Vivaro do prodeje. Zajímavé přitom je, že novinka Renaultu bude vyráběna ve francouzském Sandoville, zatímco Opel bude stejně jako Vauxhall montován v britském Lutonu.
Na původních ilustracích se zejména Renault tvářil opravdu agresivně...
...produkční realita je však o poznání umírněnější. Přičemž se pomalu dá říci, že odvážnější je spíše Opel
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před hodinou - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 3 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 4 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 5 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 14:36 - Stepan
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz