Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar do roku 2017: dorazí nový X-Type, F-Type 4x4 i XJ jako čtyřdveřové kupé
22.11.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Budoucnost britské značky Jaguar bude možná pestřejší, než bychom si při její konzervativní pověsti mysleli. Vše začne konkurentem pro BMW řady 3.
Přestože je mnohým považován X-Type z let 2001 až 2009 za naprostý propadák, minimálně po komerční stránce to není tak docela pravda. V době, kdy byl na trhu, patřil většinu času k nejprodávanějším modelům Jaguaru. Jeho nevalná pověst vychází jednak z toho, že jej nenáviděli odpůrci pohonu předních kol, ale především proto, že se ani zdaleka neprodával tak dobře, jak si tehdejší vedení ve Fordu představovalo. Pošramocené renomé a odprodej koncernu Tata Motors v roce 2008 byly příčinou, proč X-Type nedostal nástupce, teď se ale zdá, že indická matka změnila názor.
Informace o možném následovníkovi se poprvé objevily někdy v roce 2010. Mluvilo se o tom, že Jaguar připravuje pod kódovým označením X760 kompaktní stroj postavený na zkrácené hliníkové platformě PLA (Premium Lightweight Architecture), která by se postarala o snížení hmotnosti v průměru o 150 kg.
Cíl měl být identický s předchozí, poněkud méně úspěšné mise - vytvořit konkurenceschopný vůz především pro BMW řady 3, ale pochopitelně také Audi A4 a Mercedes třídy C. O změnu chování auta, ale především jeho vnímání konzervativnějším křídlem fanoušků a potenciálních zájemců se měl postarat pohon zadních kol, alternativně pak čtyřkolka nasazená proti systémům xDrive, 4Matic a Quattro.
Důvodem, proč vytahujeme dva roky starou záležitost, je to, že podle amerického internetového magazínu Automobile a jeho poměrně známého dopisovatele Georga Kachera dostal nástupce X-Type letos v létě zelenou a v roce 2015 se začne vyrábět.
Z kuchyně Jaguaru to ovšem není všechno. Nedlouho po představení a zahájení prodeje modelu F-Type bez střechy má dorazit nejen kupé, ale také jeho ostrá verze, a aby to měli v Porsche se svou 911 991 ještě o něco těžší, indicko-britská společnost uvede na trh také verzi s pohonem všech kol. Mimo strategické plány nezůstane ani nástupce sedm let starého modelu XK. Z cenových důvodů patrně použije stávající základy, recept na úspěch ale má být poměrně jednoduchý - více výkonu, více rychlosti, více luxusní výbavy a nepatrně větší rozměry, aby zbytečně nekanibalizoval prodeje F-Typu.
O příští generaci XF, který by mohl dorazit souběžně s Jaguarem X760, se toho ví jen málo. Přiděleno mu mělo být označení X260 a kromě sedanu a kombi by teoreticky mohla dorazit další karosářská verze. Kupé nebo kabrio by mohly vypadat hezky, crossover sdílející komponenty s Land Roverem je ale údajně mnohem pravděpodobnější variantou.
Nejzuřivější debaty prý probíhají kolem následníka vlajkové lodi XJ (X360). Pokud půjde vše podle plánů a skutečně dorazí v roce 2017, možná budeme svědky uvedení až tří různých vozů. Základem se má stát „absolutně úžasný a zatraceně dobře vypadající“ high-end sedan, něco na způsob Bentley Continental Flying Spur za poloviční cenu. Druhý vůz bude klasickou náhradou za současné XJ a konkurent Audi A8 nebo BMW 7, vedení se ale prý nedokáže shodnout na tom, zdali je lepší konvenční čtyřdveřový vůz, nebo „něco výrazně avantgardnějšího“. Výsledek této diskuse může být ovlivněn tím, jestli si Jaguar bude moci dovolit třetí provedení připomínající „čtyřdveřové kupé“, jinak řečeno stroj jako Mercedes CLS, BMW 6 Gran Coupe či Audi A7, jen o třídu větší. Dostane-li zelenou, stěžejní XJ nebude tak extravagantní.






Bude nástupce modelu X-Type postaven na základech nového F-Type? Samotný Jaguar něco takového naznačuje
Zdroje v Jaguaru tvrdí, že následník současného XJ by mohl dorazit ve třech variantách
Jaguaru X-Type patrně ublížilo spojování s Fordem Mondeo, ačkoli z něj využíval pouze dvacet procent součástek
Zdroj: Automobile
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
včeraVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
15.9.2025BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy WSBK - Jerez 1. den včera 22:03
- Test MotoGP v Misanu 15.9.2025
- Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň 15.9.2025
- Hlavní změny pro Moto2 a Moto3 podle nových pravidel Liberty 15.9.2025
- Marquez a Bezzecchi jak z jiného světa 14.9.2025
Nejnovější články
Čas na bojkot: Šéf Audi i po všech selháních aktivně bojuje za to, aby vám zakázali koupit si auto, které ve skutečnosti chcete
před 45 minutamiMercedes po poprasku okolo říká, že motory BMW odebírat nebude. Prý má skvělé vlastní, za vlastní považuje i ty z Číny
včeraLegendu Fordu zařízli po čtyřech generacích, o to levněji ji dnes koupíte ojetou. Za své ceny nabízí hromadu muziky
včeraPrezident Erdogan si vyzkoušel druhé turecké národní auto, na konkurenta Octavie se moc nadšeně netvářil
včeraŠéf Škody potvrdil, že ostrá Fabia se vrátí. Přijde ještě letos, levnější auta ale nebudou
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva