Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar F-Pace se odhaluje na záběrech z testů, zvládl chlad Švédska i žár Dubaje
29.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Britská novinka při vývoji najezdila přes 400 tisíc km. Vůbec poprvé přitom značka do programu zařadila i nezpevněné horské průsmyky.
Do zahájení frankfurtského autosalonu zbývá pouhých sedm týdnů. Připravit se tedy můžeme na stále četnější virtuální premiéry či alespoň zmínky o novinkách, které budou v hesenské metropoli debutovat. Jednou takovou je Jaguar F-Pace, vůbec první crossover britské automobilky. Ten bude postaven na modulární platformě iQ[Al] stejně jako sedany XE a XF, přičemž s těmito modely hodlá sdílet rovněž pohonné jednotky.
Momentálně je známo, že většinu portfolia budou tvořit čtyřválce, na vrcholu ovšem najdeme třílitrové šestiválcové provedení. Kromě toho se v zákulisí šušká, že do motorového prostoru by klidně mohl zamířit také přeplňovaný pětilitrový osmiválec. Nejspíše se tak ovšem stane pouze u verze SVR, která ale rozhodně nebude k dispozici od zahájení prodeje, nýbrž o nějaký ten rok později.
Tím jsme se však již dostali na pole spekulací, proto rychle zpátky do reality. Ta je spojena s novou sadou snímků a videem, jež mapují testování vozu v extrémních podmínkách. Jaguar F-Pace totiž vyrazil jak do švédského Arjeplogu, kde byl vystaven teplotám - 40 stupňů Celsia, tak i do Dubaje, kde musel naopak čelit obrovskému horku. Při venkovní teplotě 50 stupňů Celsia se přitom kabina rozpálila na sedmdesátku.
Během vývoje novinka najela více než 400 tisíc kilometrů, přičemž vůbec poprvé v historii značky byly do programu zakomponovány také nezpevněné horské průsmyky. Ve zmiňovaném Švédsku navíc Jaguar nechal vystavět speciální 60kilometrovou trať, která se zaměřila zejména na prozkoumání systému pohonu všech kol. V oné Dubaji pak byla testována především klimatizace a multimediální systém.
Nic bližšího již Britové momentálně neprozradili, na samotné odhalení novinky ale již nebudeme muset dlouho čekat. Z dostupných informací totiž víme, že virtuálně bude představena zhruba týden před autosalonem. Do prodeje pak zamíří příští rok, přičemž společně se zmiňovaným sedanem XE má pomoci navýšit registrace z loňských 80 tisíc exemplářů na plánovaných 200 000 kusů ročně.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015.








Nový Jaguar F-Pace se během testů podíval do chladného švédského Arjeplogu i rozpálené Dubaje
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
před 5 hodinamiPříplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
včeraLevnější verze nových Mercedesů dají ostatním lidem na palubě jasně najevo, jak moc jste na nich šetřili
9.9.2025
Nejnovější články
Ford už v krizi chystá náhradu za zaříznutý Focus. Zkuste se nesmát. Anebo nebrečet
před 54 minutami„Prvním pravidlem byznysu je dělat to, co chce zákazník,” říká šéf Škody. Takže nabídne víc nechtěných elektromobilů, to dá rozum
před 2 hodinamiŠéf Opelu si přestal brát servítky, naplno popsal absurditu umělého zdržování aut v EU
před 3 hodinamiBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
před 5 hodinamiAudi zařízlo svůj ostrý elektrický kombík, konečně chápe, že takové auto nikdo nechtěl a nechce
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva