Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar F-Type Club Sport: otylá kočka shodí 200 kg
29.3.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
F-Type je nepochybně výborné auto, mohlo by být ale ještě podstatně lepší, kdyby nevážilo přes 1 600 kilogramů. Dobrá zpráva je, že u Jaguaru to ví.
Když jsme loni testovali Jaguar F-Type, třebaže ve slabším provedení S, museli jsme konstatovat, že jak při akceleraci v přímce, tak při snaze ovládnout klikaté okresky podává vynikající výkony. Je rychlý, pocitově lehký, slušně ovladatelný. Zdánlivě mu není o vyčítat, pokud se ale podíváte na jeho hmotnost, zjistíte, že prostor ke zlepšení je ještě dost velký. I když jde o malý dvoumístný vůz, jeho hmotnost přesahuje 1,6 tuny - u roadsteru to třeba ještě šlo chápat, když ale přišel F-Type Coupe, který v provedení R váží 1 665 kilogramů, nešlo než na sucho polknout a zvednout obočí. Tohle auto prostě mělo být lehčí.
Jak si nové kupé vede v praxi, vám co nevidět povíme v jeho prvním testu, ještě před tím vám ale můžeme prozradit něco z kuchyně Jaguaru. Kolegové z australského Motoring totiž přišli s informací, že Britové by mohli postavit také lehčí provedení F-Type s názvem Club Sport, a tak jsme se zeptali šéfa celého projektu F-Type Russe Varneyho, co je na tom pravdy.
Automobilka otevřeně připouští, že o příchodu takového provedení uvažuje. Jeho hmotnost by mohla klesnout o 200 kilogramů někam na úroveň 1 450 kg a akcelerace na stovku se zkrátit na 3,5 sekundy. To zní slibně, mnohem více nás ale zajímá přínos pro jízdní agilitu vozu, který by musel být nezměrný - 200 kilogramů je opravdu pořádné odlehčení a nazývat méně než 1,5 tunový sporťák otylým by už nikdo nemohl. V případě téměř jedenatřičtvrtětunové hmotnosti to možné je, u kupé nepochybně.
Co všechno by se na F-Typu mohlo změnit? Auto by se dočkalo prostšího interiéru, odlišné aerodynamiky, lehkých sedadel a především širšího použití plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny (CFRP). Varney připustil, že takový F-Type „CSL” je sice jen jednou z možností, kam se další vývoj jím řízeného programu může ubírat, tato cesta se mu ale pochopitelně zamlouvá. Limitem je pouze nutný odbyt - automobilka by prý musela prodat alespoň 500 takových aut ročně, aby zaplatila jeho vývoj a další nezbytnosti.
Otázkou zatím je, jaký by takový model mohl dostat motor. 550koňový osmiválec se zdá být logickou volbou, Varney ale říká, že u takového auta může být kritickou věcí i odlehčení přídě, brzd a dalších drobností, které by s menším motorem byly pochopitelně realizované lépe. V8 by prý byl skvělý, u takového auta si ale dokáže představit i výkonnější verzi přeplňovaného V6 jako řešení skýtající řadu výhod.
Uvidíme, co se z této možnosti vyklube, za nás má ale Club Sport jasný palec nahoru, klidně i s V6. Hlavně v Británii přece platí, že pro „více rychlosti je třeba přidat více lehkosti”...

























Jak si vede uzavřený F-Type v akci, vám teprve povíme, že by si lépe vedl v odlehčeném provedení Club Sport, vám ale na sto procent můžeme říci už teď
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Číňané zkusili napodobit slavnou reklamu Land Roveru s vlastním off-roadem. Selhali tak, že se teď musí omlouvat celé zemi
před 5 hodinami
Nadšenec ukázal, co se stane, když autu seberete pružiny a tlumiče. Bláznivého nápadu lituje ještě teď
včera
Dokáže se nejlepší sportovní sedan dneška vyrovnat osmiválcovým „hrdinům minulosti”? Slavný novinář má smutnou odpověď
11.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Renesance osmiválců pokračuje. Firma, která chtěla úplně skončit se spalovacími motory, nacpala 20 miliard do nových V8
před hodinou
Další test říká, že klíčové nové Audi je tak mizerné, že horší než jeho předchůdce je úplně ve všem
před 3 hodinami
Bentley dalo kopačky hybridu a stvořilo své nejlehčí auto od roku 1940. Drsný stroj znovu vyvolává touhu
před 4 hodinami
Číňané zkusili napodobit slavnou reklamu Land Roveru s vlastním off-roadem. Selhali tak, že se teď musí omlouvat celé zemi
před 5 hodinami
Číňané nakonec nabídnou všechno. Teď přichází s luxusním autem, na které si svého času netrouflo ani Audi
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Detektory policejních radarů 11.14. 14:09 - GENEVO Guru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.14. 13:35 - řidičBOB
- IT poradna 11.14. 13:24 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.14. 10:17 - Vrooom
- Lampárna (stěžovatelna) 11.14. 06:57 - Stepan
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 11.13. 14:32 - pavproch
- BMW Divize 11.13. 11:59 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 11.13. 10:34 - pavproch
