Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar F-Type SVR: uniklo vše o nejrychlejším Jagu, jede až 322 km/h
23.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Superostrý Brit dostal 575koňovou verzi kompresorové V8, upravený bodykit, pohon 4x4 a redukční dietu. Stovku dá vždy za 3,7 sekundy.
O příchodu vrcholné verze Jaguaru F-Type se mluví již hezkých pár let. Podle spekulací jsme se přitom měli dočkat modelu, který by nabídl alespoň 600 koní. Realita tak dost možná pro někoho bude zklamáním, neboť britská novinka jich do vínku dostala „pouze“ 575. Vůči základní osmiválcové variantě, v jejímž případě pětilitrový osmiválec produkuje 550koňové stádo, tu tedy máme jen nepatrný nárůst. Nicméně ten doprovází redukční dieta, poladěný podvozek i aerodynamika a také systém pohonu všech kol. Ve výsledku tu tak máme opravdu dechberoucí jízdní dynamiku.
Abychom nechodili zbytečně okolo horké kaše, rovnou zmíníme, že kupé zvládá zrychlení z klidu na stovku za 3,7 sekundy při cestě za nejvyšší rychlostí 322 km/h. Roadster je v rámci maximálky o trochu pomalejší (317 km/h), nicméně akcelerovat dokáže stejně rychle jako sourozenec s pevnou střechou. A to nikoliv jen v rámci sprintu na onu stovku, ale také během pružného zrychlení z 80 na 120 km/h na pátý převodový stupeň, což zabere 2,3 sekundy. Vůči méně výkonnému pětilitru tu tak máme v prvním případě zlepšení o čtyři desetiny, ve druhém pak o dvě.
Od srovnávání s pětilitrem ovšem hned tak neustoupíme, přičemž od dynamických parametrů přejdeme k hmotnosti. Ta dosahuje v případě kupé 1 705 kg, roadster je o patnáct kilo těžší. To je na dvoumístný hliníkový model nemalá porce, nicméně je třeba si uvědomit, že F-Type SVR má již ve standardu zmiňovaný systém 4x4 a osmistupňový automat. Do vínku tak dostal nemalou dietou, pročež se může pochlubit kovanými 20palcovými koly, která váží o 10 kilo méně než litá. Titanový výfuk pak šetří dalších 12 kg, karbon-keramické brzdy dokonce 21 kg.
Jaguar navíc přepracoval zadní nápravu, která je sice o vcelku zanedbatelných 0,6 kilo lehčí než standardní, nicméně tuhost navyšuje o 41 procent. Je tedy dost možné, že se časem dočkáme i nějakého hezkého času ze Severní smyčky, k čemuž by mohly napomoci nejen sériově dodávané pneumatiky Pirelli P Zero, ale rovněž adaptivní podvozek se sportovnější charakteristikou, který klesl o tři milimetry blíže k zemi. Mimo to nechybí ani elektronický diferenciál zadní nápravy.
Dále tu máme agresivnější bodykit, který počítá s novým čelním nárazníkem s většími vstupy vzduchu, čelním spoilerem, ventilovanou kapotou a masivním zadním křídlem. To se u kupé vysouvá při rychlosti 113 km/h (u roadsteru při 96 km/h) a zasouvá při 80 km/h (roadster 64 km/h). Celou operaci lze samozřejmě zvládnout i manuálně, zapotřebí je ovšem nejprve volba jízdního režimu Dynamic. Zmínit pak musíme, že maximálky dosáhnou vozy jen se zasunutým křídlem.
Naší finální zastávkou je interiér, který oproti exteriéru již nepůsobí až tak odlišným dojmem. Unikátem jsou pouze ozdobné lišty dveřních prahů, volant s plaketkou SVR nebo pádla řazení z anodizovaného hliníku. Prim pak hrají kůží čalouněná sportovní sedadla se specifickým prošíváním. Tím jsme se ale dostali na konec uniklé brožury, více nám nejspíše neřekne ani tisková zpráva. Tedy stran ceny, která aktuálně zůstává záhadou...














Jaguar F-Type SVR dostal do vínku vyšší výkon, nižší hmotnost, agresivnější bodykit či poladěný podvozek. Stovku tak zvládne za 3,7 sekundy, kupé se přitom rozjede až na 322 km/h

















Pro úplnost klíčové části katalogu včetně kompletních technických údajů
Zdroj: Autovisie
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
  Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
  Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
  Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
 Muž za drobné pořídil odepsaný Range Rover na přestavbu, až pak zjistil, co koupil. Teď ho prodá za miliony
před 8 hodinami
 Nová levná auta značky financované Jeffem Bezosem nebudou mít ani jeden oficiální servis, je to menší revoluce
před 10 hodinami
 BMW M3 kombi, které se automobilka bála pustit do výroby, teď může být vaše v téměř dokonalém stavu
před 11 hodinami
 Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
včera
 Přechod Volva na elektrická auta „bez jakýchkoli kdyby a ale” končí totálním fiaskem. Prodeje kolabují, firma už ví, že „to nemůže diktovat”
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.03. 23:57 - mafel
 - Jednostopé okénko 11.03. 23:53 - abgx1
 - IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
 - Dříve M135i, nyní ///M2 11.03. 10:12 - M.Z.
 - Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
 - BMW Divize 11.03. 08:33 - pavproch
 - Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
 - Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.01. 21:57 - Truck Daškam
 
    
    
    
  
      
      
      
    