Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar XE SVR V8 nabídne 550 koní, chce ale také jezdit jen za 3,8 litru
29.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Britský sedan staví na hliníku. Vyrobeny z něj budou i čtyřválce nabízející prý kultivovanost šestiválce při nižší hmotnosti.
O chystaném malém sedanu Jaguaru hovoříme již bezmála dva roky. Letos v březnu nám britská automobilka dokonce prozradila název a rozjela větší než malé zásobování tiskovými zprávami. Ta poslední se týkala podvozku, zvláště pak zadní nápravy. Dnes se pro změnu můžeme podívat na tu přední, kterou budou tvořit dvojité lichoběžníky vyrobené z litého nebo kovaného hliníku. Tento materiál je přitom pro novinku zásadní, neboť tvoří 75 procent z veškeré struktury.
Jaguar navíc dodal, že vyvinul novou vysokopevnostní slitinu zvanou RC 5754, která do značné míry používá recyklovaný hliník. Britové sice aktuálně nezmiňují, o jaké procento jde, v roce 2020 by ale veškeré modely značky měly být tvořeny ze tří čtvrtin právě z recyklovaných komponentů. Tím by měla být zaručena nejen konkurenceschopná cena, ale také ohleduplnost k přírodě.
Nejvíce ovšem Jaguar lpí na nízké hmotnosti, která by spotřebu nejslabší naftové verze měla srazit na 3,8 litru na 100 kilometrů a emise CO2 tedy pod 100 g/km. Souběžně s tím však automobilka pase také po vysoké torzní tuhosti, která napomůže zlepšení jízdních zážitků. Proto ostatně hlavní technický specialista Mark White dodává, že XE bude „ve svém segmentu skutečným vozem pro řidiče“.
K tomu napomůže rovněž poslední generace elektrického posilovače, která má vašim rukám přinést více citu i variability. V nízkých rychlostech totiž odpor nebude tak enormní, aby nebylo náročné parkování. Mimo to pak můžeme ještě počítat se systémem ASPC (All Surface Progress Control), který po stisku tlačítka přebere kontrolu nad vozem a zaručí maximum trakce.
V rámci motorů, které váží 150 kilogramů a prozatím počítají s dvoulitrovým objemem a čtyřmi válci, lze pak očekávat vyvažovací hřídele, jež napomohou kultivovanosti. V kombinaci s dvojitým přeplňováním (u základních modelů bude jen jedno dmychadlo) pak dokonce máme dostat výkon šestiválce, hmotnost pohonné jednotky ale bude o osmdesát kilo nižší.
Jen kilogramy ale Jaguar nežije, mimo to lpí také na výdrži. Takový rozvodový řetěz by tak měl vydržet po celou dobu životnosti agregátu. Vačková hřídel nového motoru pak oproti 2,2litrovému dieselu počítá s třením nižším o 17 procent, ze stejného důvodu pak zmíněné vyvažovací hřídele používají kuličková ložiska.
Tím dnešní příval informací končí, dodat tak již můžeme pouze tolik, že s ohledem na půllitrový objem válců Jaguar zvažuje také produkci 1,5litrového tříválce a třílitrového šestiválce. To je ale hudba budoucnosti, dříve máme očekávat vrchol řady. Tedy model XE SVR V8, který pod kapotou bude hostit pětilitrový osmiválec produkující 550 koní.







Jaguar XE staví na recyklovaném hliníku. Ten přispěje k nízké hmotnosti, se kterou bude u verze SVR V8 kombinován výkon 550 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
včeraNástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.20251914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
25.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marc Marquez v pátek dvakrát havaroval včera 16:32
- Na čele je po pátku v Assenu Filip Salač včera 15:20
- Rabat místo MacKenzieho? 26.6.2025
- Jako lídři přijíždějí do Assenu Marc Marquez, Gonzalez a Rueda 26.6.2025
- Časový program v Assenu 25.6.2025
Nejnovější články
Od počátku nesmyslný čtyřválec, který měl nahradit osmiválce v Mercedesech-AMG 63, skončí bez náhrady. Nikdo ho nechce
před hodinouMédia tu kdysi byla od toho, aby kritizovala automobilky za to, co dělají. Teď kritizují vás za to, že nekupujete jejich auta
před 2 hodinamiK mání je dodnes kompletně originální a krásně zachovalá Škoda 100 po teprve 2. majiteli, je to stroj času přímo do roku 1976
včeraNová motorka oslavující nejlepšího motocyklového jezdce všech dob má výfuky jako z rakety. Je to ale klíček, co ji činí výjimečnou
včeraTrvalo 32 let, než se nejprodávanějším autem Volva stalo něco jiného než „krabice”. Navíc s poznámkami pod čarou
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva