Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jaguar XJR 2013: největší z kocourů dostal do vínku 550 koní
20.3.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Jaguar nechal přebrousit drápy své největší hliníkové kočce a nadělil ji pětilitrový kompresorový osmiválec o výkonu 550 koní z kupé a kabrioletu XKR-S.
Britská značka Jaguar se mohla na autosalonu v New Yorku postarat o docela netušené překvapení, místo toho však s premiérou nového nejvýkonnějšího modelu typové řady XJ do příštího týdne nečekala a sportovní limuzínu XJR představila už dnes.
Zase tak nerozumné rozhodnutí, jak by se mohlo zdát, to ale není. První tisková zpráva obsahuje jedinou fotografii a pouze pár řádek textu, takže jak tvůrci velké kočky správně předpokládají, budeme se k ní muset minimálně ještě jednou vrátit, když budou data kompletní.
Pro tuto chvíli máme k dispozici pouze výkon 550 koní a lakonické konstatování o tom, že se konstruktéři zaměřili na vyladění podvozku. „Nové XJR ztělesňuje tři základní pilíře značky Jaguar pro jedenadvacáté století - technologie, výkony a design, a zároveň přináší novou úroveň dynamiky mezi luxusními sedany,“ poznamenal ještě v oficiálním sdělení generální ředitel automobilky Adrian Hallmark.
Co více k tomu říci? Třeba domněnku, že inženýři pro potřeby XJR použili pohonnou jednotku z XKR-S bez větších změn a ní máme už poněkud více parametrů než jen počet koní (dostupných od 6 000 do 6 500 ot./min.). Nejvyšší točivý moment pětilitrového osmiválce s kompresorem činí 680 newtonmetrů v rozmezí od 2 500 do 5 500 ot./min. V menším kupé o hmotnosti 1 753 kg to stačí na akceleraci z 0 na 100 km/h za 4,4 sekundy a nejvyšší elektronicky omezenou rychlost 300 km/h.
Standardní kompresorové XJ s 510 koňmi váží 1 870 kg, stovku dá za 4,9 vteřina a maximálku limitovanou na 250 km/h. Snad nebudeme daleko od pravdy, když napíšeme, že XJR by mohlo vystřelit na 100 km/h za 4,6 až 4,7 sekundy a teoretických 300 km/h rovněž není nereálných, když 280 km/h zvládne pětilitrové XJ i s peketem Speed už dnes. Uvidíme příští týden.



Maximální rychlost XJR by mohla být až 300 km/h, 280 totiž zvládne i standardní XJ s petilitrem a paketem Speed
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
16.10.2025Jeden z největších nesmyslů moderních aut pomohl zabít dalšího člověka, uhořel. Ostatní řidiči se marně snažili pomoci
16.10.2025Další novinka Mercedesu ukazuje, že to nejhorší z posledního nového modelu bude značka cpát všude
14.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Superbike v Jerezu po pátku včera 17:30
- PP v Jerezu Mattia Casadei, 20. Vostatek včera 17:16
- V MotoGP začal nejrychleji Bezzecchi včera 16:53
- Salač nepostoupil přímo, musí absolvovat Q1 včera 16:33
- Yamaha Tracer 7 a Tracer 7 GT 2026: s automatickou převodovkou včera 12:14
Nejčtenější články
Mercedes neuhne, pořád špičkově prodávanou třídu A zařízne už příští rok bez jakéhokoli nástupce
18.9.2025Legendu Fordu zařízli po čtyřech generacích, o to levněji ji dnes koupíte ojetou. Za své ceny nabízí hromadu muziky
18.9.2025Lewis Hamilton letos nepřichází jen o své kouzlo, přišel i o sbírku aut v hodnotě přes 360 milionů Kč
19.9.2025Elektrický propadák Nissanu někde končí už po 3 letech na trhu a jinde stěží dopadne líp. Kdo to jen mohl čekat?
19.9.2025Dacia se rozjela, ukázala další Duster jako stvořený pro Čechy. Na první pohled vypadá, jako by mu něco chybělo
19.9.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva