Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
James May si koupil nové auto, zajímavě vysvětluje, proč si ho vybral
4.11.2019 | Petr Miler
Spousta lidí si koupí nějaké auto a vlastně ani neví, proč to udělali. Hvězda Top Gearu a The Grand Tour svou volbou dráždí, aspoň ale umí rozumně vysvětlit, proč si pořídila už druhý elektromobil.
Tojice slavných moderátorů Top Gearu a The Grand Tour se v poslední době hodně činí na své sociální platformě Drive Tribe, a tak nevynechá jedinou příležitost, aby přilákala trochu pozornosti. Když si tedy nyní James May koupil nové auto, nemohl si to nechat pro sebe, zvláště když k odhalení byl schopen přistoupit se svým typickým stylem.
Vůz tak zabalil do plachty od Ferrari a chvíli kolem něj „šaškoval” ve stylu moderních tvůrců podobných videí, znalým ale bylo už podle siluety jasné, že po plachtou se neskrývá Ferrari, ale Tesla. Konkrétně Model S v modré barvě, jak následně ukáže kompletní sejmutí rudého hávu.
James to komentuje slovy: „Slyším vás, jak bučíte jako jeden muž,” a dodává, že řada lidí bude jeho volbou jistě zklamaná. Dokáže ji ale vysvětlit - zjevně nepatří mezi ty, kteří by toužili po Tesle stůj co stůj nebo chtěli dávat její volbou okolí signál o tom, jak žijí ekologicky. Má jinou motivaci a jejímu pozadí věnuje na videu několik minut.
May říká, že elektrický pohon je budoucností aut a chce být součástí tohoto světa už nyní. Konstatuje tedy, že neví, jestli zrovna bateriové elektromobily budou tou budoucností, vyhrát mohou jiná úložiště energie, stejně jako si je vědom toho, že většina elektřiny stejně vzniká spalováním uhlí, takže ekologie není v jeho volbě veškerá žádná. O to mu ale nejde, chce prostě zkusit s takovým autem žít.
Rozhodně se volbou Tesly neobrací ke spalovacím motorům zády, nakonec elektrickým autem (BMW i3) čas od času jezdí už pět let. Říká, že autům jako takovým doba nepřeje a s nadsázkou vzpomíná, že v jeho mládí bylo auto králem. A když s ním někdo zajel člověka, byla to jeho chyba, že si mu dovolil zkřížit cestu. Dnes je to úplně jinak - auta jsou v očích mnohých zlo, které zabíjí lidi přímo i nepřímo, která zapáchají, dělají hluk, nutí lidi se ptát, co představují coby symbol společenského postavení a tak podobně. Je tak třeba více přemýšlet nad tím, jak bude auto, se kterým běžně jezdíme, vnímáno „komunitou”. A vozy jako Tesla dnes činí auta jako taková o něco přijatelnějšími.
V tomto kontextu říká, že elektromobily mohou být tím, co auta se spalovacími motory zachrání, nikoli popraví. Když bude naprostá většina společnosti jezdit vozy s tak neškodným elektrickým pohonem (ať už je to takové tvrzení jakkoli velký nesmysl), nadšenci se se svými spalovací motory vytratí z centra pozornosti a nikdo nebude žádat jejich zákazy. Stejně jako dnes nikdo nezakazuje koně nebo jiné, z racionálního pohledu přežité libůstky.
May dále komentuje svou volbu tím, že dal přednost modré barvě jako jedné z mála dostupných a mrzí ho uniformita současné nabídky aut vůbec. Modelu S by podle něj slušela třeba i žlutá nebo zelená, není ale k dispozici. Vezme nás také do interiéru, o němž říká, že je možná až příliš jednoduchý, zároveň ale míní, že vnitřky aut jako jsou moderní Mercedesy nebo Bentley jsou až trochu kýčovité, jako by byly pro Liberaceho. A ukáže také zavazadelníky dodávajíc, že auto je to opravdu velké, pro něj možná až příliš.
Podívejte se na to sami. May obecně nedělá nezajímavá videa, toto je ale jedno z těch, ve kterém si jej stojí za to vyslechnout.












James May si koupil Teslu Model S, svou volbu umí zajímavě vyargumentovat
Zdroj: Drive Tribe@Youtube
Bleskovky
Nové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
včeraFord dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025
Nejnovější články
Poláci sestrojili létající motorku jako z Hvězdných válek, chtějí ji sériově vyrábět a prodávat
před 4 hodinamiKarta se obrátila, Renault ve svých autech začal používat techniku, kterou jako první nasadila Dacia
před 5 hodinamiNěmci srovnali elektrické kombíky Audi A6 a BMW i5. Vedle dieselových verzí to připomíná automobilovou paralympiádu
před 7 hodinamiFirma, ve které VW loni utopil 44 miliard, po ohlášení výsledků dál ztrácí svou hodnotu, VW do ní musí přisypat dalších 22 miliard
před 8 hodinamiChevrolet sebral Corvette C8 jeden z jejích typických prvků a zamířil s ní k moderní tuctovosti
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 05.08. 19:49 - Carrert93
- S větrem ve vlasech.... 05.08. 17:55 - pavproch
- BMW Divize 05.08. 17:24 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.08. 16:38 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.08. 15:30 - pavproch
- Politický koutek 05.08. 12:59 - jerry
- Rychlodotazy 05.07. 18:28 - Stepan
- Detektory policejních radarů 05.07. 17:00 - Eda