Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
James May vyjmenoval věci, které nenávidí na své Tesle Model S
31.8.2020 | Petr Miler
Mluvit o Teslách v negativních souvislostech se na internetu příliš nenosí, James May ale není z těch, kteří by si s něčím takovým dělali hlavu. Jak ale asi tušíte, jeho námitky nejsou úplně obvyklé.
Nemusíte být ani moc velcí fanoušci Top Gearu, The Grand Tour nebo Jamese Maye osobně, abyste zaznamenali, že si koncem loňského roku koupil Teslu. Šlo o Model S ve verzi 100D Long Range, tedy ne úplně obvyklou variantu s největším akumulátorem a pohonem všech kol, ale nikoli nejvyšším možným výkonem. V případě staršího automobilového nadšence, který vlastní třeba také Ferrari 458 Speciale, to může někomu přijít jako překvapivá volba, May ale není z těch, kteří by se elektrickým autům bránili. Nakonec, Tesla pro něj není jeho prvním elektromobilem a loni poměrně detailně vysvětloval, proč si tento vůz pořídil.
Po skoro roce vlastnictví přišel čas na to shrnout své zkušenosti, nečekejte ale žádnou typickou recenzi. May se rozhodl vyjmenovat šest, no spíše pět věcí, které autě nemá rád ze všech nejvíce a nezaměřil se na nic obvyklého, ale spíše na otravné detaily, o nichž ostatní nemluví. Přesuneme se tedy rovnou k nim, číslo jedna je ale jen vtip - May říká, že auto je špinavé a to od nového vozu čekal, že bude v tomto ohledu bezchybné. Svého času jistě byl, po 10 měsících používání ale čistá zjevně nevydrží ani Tesla...
Pojďme k zajímavějším věcem. Tou druhou je, že Tesla nemá obvyklé kliky dveří, musí se z vozu vysunout. Po léta problematický mechanismus Maye nezlobí, rozčiluje jej, že i když ve voze nastaví, aby se kliky vysunuly při příchodu k vozu, reálně se to neděje. Musí na ně i tak máčknout, což obvykle neprobíhá hladce, jako ostatně na videu níže. Přitom Model S používá technologii, která nemá problém zaznamenat blízkou přítomnost řidiče a kliku mu „nabídnout”. Otevření nabídne všem, ale ne bezdotykově.
Třetí potíž je též docela zajímavá. May má ve zvyku, nebo spíše musí při příjezdu do jednoho ze svých obydlí z auta vystoupit a otevřít bránu. Než tak ale učiní, auto se „vypne”, neboť to udělá téměř okamžitě poté, co z něj vystoupí. Je to zřejmě kvůli úspoře energie a May chápe, že tohle není vůz se spalovacím motorem, takže se nestartuje, ale jen zapíná. Přesto jej obtěžuje ho pořád dokola po každém podobném vystoupení znovu zapínat - mohl by aspoň pár desítek sekund zůstat v plné pohotovosti.
Též čtvrtá věc je drobná, ale otravná záležitost. Při každém zavření elektrického víka kufru vydá Tesla velmi intenzivní pípavý zvuk. Je bude projev snahy o maximální bezpečnost, aby na někoho těžké víko kufru nespadlo, kdyby byl ještě nahnutý do zavazadlového prostoru, popř. projev snahy vyhovět regulacím. Pokud je to ale druhý případ, dělá to Tesla otravněji a častěji než jiní - z ostatních aut známe jen to, že takto pípají při dálkovém zavření víka, pokud zmáčknete tlačítko na něm, „mlčí”. Model S to dělá vždy a intenzivně a May říká, že hlavně sousedy na venkově to při jeho ranních odjezdech zbytečně budí, zvlášť když auto jako takové je jinak velmi tiché.
Pátou věcí je použitá grafika, kdy Mayovi se líbí font nápisu Tesla, ale nápisy Model S a 100D mu připadají zastaralé jako z nějakého komického westernového filmu. A šestou, možná nejzávažnější je to, že každá Tesla, kterou kdy zkusil - nikoli jen tak jeho, bylo jich asi šest - občas vydávala podivný zvuk od zadní nápravy, který působil dojmem, jako by se uvolňovala poloosa či něco podobného. Možná nějaký větší technický zádrhel, kdo ví.
Tohle jsou Mayovy výtky, které uvádí s tím, že není žádný zaslepený fanda Tesly či elektrického pohonu, tak je nemůže nevidět. Současně ale říká, že auto má rád a pozitivních aspektů je více. Snad nám o nich poví příště.












James May našel šest, nebo spíše pět věcí, které má důvod na své Tesle Model S nenávidět. Jsou to spíše drobnosti, o to více jsou ale některé z nich zajímavé, obvykle se o nich nemluví. Foto: Drive Tribe@Youtube
Zdroj: Drive Tribe@Youtube
Bleskovky
Nepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
včeraSrovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025
Nejčtenější články
Britové stvořili sporťák rychlejší než Formule 1. Popírá gravitaci, na stropě dokáže i parkovat
15.4.2025Němci chtějí zase sypat peníze do elektromobilů. Chudí by bohatým platili i Porsche, celý program vypadá, jako by ho psal VW
15.4.2025Číňané začali prodávat luxusní pětimetrové rodinné auto se spotřebou 3,7 litru na 100 km, cena Evropanům předem zacpává ústa
15.4.2025Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025EU se pro jednou lekla sama sebe, plán zakázat karbonová vlákna v Evropě prý odpíská
16.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva