Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
James May vyjmenoval věci, které nenávidí na své Tesle Model S
31.8.2020 | Petr Miler
Mluvit o Teslách v negativních souvislostech se na internetu příliš nenosí, James May ale není z těch, kteří by si s něčím takovým dělali hlavu. Jak ale asi tušíte, jeho námitky nejsou úplně obvyklé.
Nemusíte být ani moc velcí fanoušci Top Gearu, The Grand Tour nebo Jamese Maye osobně, abyste zaznamenali, že si koncem loňského roku koupil Teslu. Šlo o Model S ve verzi 100D Long Range, tedy ne úplně obvyklou variantu s největším akumulátorem a pohonem všech kol, ale nikoli nejvyšším možným výkonem. V případě staršího automobilového nadšence, který vlastní třeba také Ferrari 458 Speciale, to může někomu přijít jako překvapivá volba, May ale není z těch, kteří by se elektrickým autům bránili. Nakonec, Tesla pro něj není jeho prvním elektromobilem a loni poměrně detailně vysvětloval, proč si tento vůz pořídil.
Po skoro roce vlastnictví přišel čas na to shrnout své zkušenosti, nečekejte ale žádnou typickou recenzi. May se rozhodl vyjmenovat šest, no spíše pět věcí, které autě nemá rád ze všech nejvíce a nezaměřil se na nic obvyklého, ale spíše na otravné detaily, o nichž ostatní nemluví. Přesuneme se tedy rovnou k nim, číslo jedna je ale jen vtip - May říká, že auto je špinavé a to od nového vozu čekal, že bude v tomto ohledu bezchybné. Svého času jistě byl, po 10 měsících používání ale čistá zjevně nevydrží ani Tesla...
Pojďme k zajímavějším věcem. Tou druhou je, že Tesla nemá obvyklé kliky dveří, musí se z vozu vysunout. Po léta problematický mechanismus Maye nezlobí, rozčiluje jej, že i když ve voze nastaví, aby se kliky vysunuly při příchodu k vozu, reálně se to neděje. Musí na ně i tak máčknout, což obvykle neprobíhá hladce, jako ostatně na videu níže. Přitom Model S používá technologii, která nemá problém zaznamenat blízkou přítomnost řidiče a kliku mu „nabídnout”. Otevření nabídne všem, ale ne bezdotykově.
Třetí potíž je též docela zajímavá. May má ve zvyku, nebo spíše musí při příjezdu do jednoho ze svých obydlí z auta vystoupit a otevřít bránu. Než tak ale učiní, auto se „vypne”, neboť to udělá téměř okamžitě poté, co z něj vystoupí. Je to zřejmě kvůli úspoře energie a May chápe, že tohle není vůz se spalovacím motorem, takže se nestartuje, ale jen zapíná. Přesto jej obtěžuje ho pořád dokola po každém podobném vystoupení znovu zapínat - mohl by aspoň pár desítek sekund zůstat v plné pohotovosti.
Též čtvrtá věc je drobná, ale otravná záležitost. Při každém zavření elektrického víka kufru vydá Tesla velmi intenzivní pípavý zvuk. Je bude projev snahy o maximální bezpečnost, aby na někoho těžké víko kufru nespadlo, kdyby byl ještě nahnutý do zavazadlového prostoru, popř. projev snahy vyhovět regulacím. Pokud je to ale druhý případ, dělá to Tesla otravněji a častěji než jiní - z ostatních aut známe jen to, že takto pípají při dálkovém zavření víka, pokud zmáčknete tlačítko na něm, „mlčí”. Model S to dělá vždy a intenzivně a May říká, že hlavně sousedy na venkově to při jeho ranních odjezdech zbytečně budí, zvlášť když auto jako takové je jinak velmi tiché.
Pátou věcí je použitá grafika, kdy Mayovi se líbí font nápisu Tesla, ale nápisy Model S a 100D mu připadají zastaralé jako z nějakého komického westernového filmu. A šestou, možná nejzávažnější je to, že každá Tesla, kterou kdy zkusil - nikoli jen tak jeho, bylo jich asi šest - občas vydávala podivný zvuk od zadní nápravy, který působil dojmem, jako by se uvolňovala poloosa či něco podobného. Možná nějaký větší technický zádrhel, kdo ví.
Tohle jsou Mayovy výtky, které uvádí s tím, že není žádný zaslepený fanda Tesly či elektrického pohonu, tak je nemůže nevidět. Současně ale říká, že auto má rád a pozitivních aspektů je více. Snad nám o nich poví příště.












James May našel šest, nebo spíše pět věcí, které má důvod na své Tesle Model S nenávidět. Jsou to spíše drobnosti, o to více jsou ale některé z nich zajímavé, obvykle se o nich nemluví. Foto: Drive Tribe@Youtube
Zdroj: Drive Tribe@Youtube
Bleskovky
Existuje méně vhodné místo pro prodej „nejbělejšího bílého BMW”, než je Jihoafrická republika?
včeraPřelomový Jaguar nachytali při testech, jak si hraje na něco, čím není, bude to jen další hřebíček do jeho rakve
3.9.2025Unikla podoba nástupce Audi TT a R8 v jednom, je to ještě o hodně větší tragédie, než jsme doufali
2.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Na čele po pátku Bulega včera 17:00
- Vítězem Superpole Can Öncü, 18. Vostatek včera 16:49
- MotoGP: Na čele dvě KTM, za nimi bratři Marquezové včera 16:02
- Salač přímo do Q2 včera 15:21
- Rookie Perrone na čele včera 14:05
Nejčtenější články
Stellantis vrací do nabídky osmiválce způsobem, ze kterého se Tavares bude obracet ve svém manažerském hrobě
8.8.2025Honda po letech cválání na mrtvém koni říká, že mrtvý kůň možná nikam nedojede. Tomu se říká objev
8.8.2025„Dřevíčko”, manuál, motor V10. Naskytla se výjimečná šance koupit si kombík snů, existuje jen v pár kusech
8.8.2025Hyundai po třech letech v tichosti vyřadilo z nabídky svůj luxusní elektrický sedan, za celou dobu ho nekoupil skoro nikdo
8.8.2025První majitel najel s novým Volvem za 21 let přes 1 milion kilometrů. Celou dobu jezdil k jednomu dealerovi, toto ho u něj čekalo za odměnu
9.8.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 09.05. 22:25 - M.Z.
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 09.05. 20:16 - Truck Daškam
- IT poradna 09.05. 16:17 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 09.05. 14:05 - Vrooom
- whitelist & blacklist 09.05. 11:59 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 09.05. 08:25 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.04. 17:03 - pavproch
- Hybrid nebo klasický benzín pro městský provoz? 09.04. 15:27 - Stepan