Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Japonci chystají převratný nový diesel, zastínit má všechny evropské motory
24.9.2020 | Petr Prokopec
Dieselové motory se zdají být odepsané a i velmi tradiční výrobci naftových aut dnes odmítají investovat do jejich vývoje. O to překvapivější je, že Mazda to s nimi nevzdává.
V Evropě kdysi favorizované naftové motory se dnes zdají být na cestě do záhuby. Jejich podíl na trhu se snížil o desítky procentních bodů a s ohledem na nové regulace emisí CO2 vstupující v platnost v EU, které netolerují prakticky nic jiného než elektromotory, není lehké spatřovat mnoho prostoru pro jejich další dlouhodobou existenci. I někteří tradiční výrobci tedy odmítají investovat do další generace vznětových motorů, Mazda mezi ně ale nepatří.
Japonská automobilka oznámila, že pracuje na inovativním dieselovém motoru, kterého bychom se měli dočkat již v příštím roce a který zastíní nafťáky evropských výrobců, kteří jimi prosluli nejvíce. Jak se asi dá očekávat, doprovází jej očekávání nízké spotřeby a emisí, třebaže minimálně to druhé byste hlavně po posledních aférách ve slovníku synonym u výrazu „diesel” nehledali.
Mazda nicméně naftě věří, což nejlépe potvrzují slova Christiana Schulze, který vede vývoj u evropské divize firmy. „Zůstáváme věrni dieselům a v roce 2020 přijdeme s novým přístupem k nim. Ještě ukážeme, jak moc čisté a efektivní dokážou být.“ To by nejspíše v případě kohokoliv jiného znamenalo příchod hybridizace, ovšem Mazda nám prakticky po celou svou historii dokazuje, že kráčí hlavně proti proudu.
Schulze dále naznačil, že bychom se měli dočkat zpětné aplikace poznatků při vývoji „dieselu na benzin“ právě na naftové motory. Co přesně to může znamenat, není jasné, šéf vývoje v tomto směru pouze naznačuje, že „mezi benzinovým a dieselovým motorem není zas až tak moc odlišností“. Počkat si tedy máme na další měsíce, kdy se prý dočkáme překvapení.
Mazda navíc nový motor nevyvíjí pouze pro evropský trh. S diesely totiž již nějakou dobu koketuje ve Spojených státech, kde je i přes svůj téměř zcela odmítavý přístup k benzinům, elektromobilům i hybridům již pár let v řadě výrobcem nejúspornějších automobilů. S inovativním dieselem by tedy mohla zůstat na trůnu. Automobilka navíc dodává, že tím samozřejmě snaha o nízké emise neustává.
„Pokud někdy budou udržitelná paliva ekonomicky dostupná, proč je poté nepoužít? Doufáme, že se vlády probudí a zjistí, že elektrifikace není jedinou cestou, že existuje i mnoho dalších. A technologie SkyActiv-X je krok tím správným směrem,“ říká dále Schluze. Mazda tedy dle něj chystá „řešení na mnoha úrovních“, kdy se dočkáme revolučních benzinových i dieselových agregátů, jsme na ně zvědavi.
Mazda prý využila poznatků při vývoje revolučního dieselu na benzin také u naftových motorů. Již příští rok se tak máme dočkat převratného nového dieselu, který bude lepší než všech srovnatelné evropské motory na stejné palivo. Foto: Mazda
Zdroj: Mazda
Bleskovky
- Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024 - Lewis Hamilton asi pochopil kouzlo Maxe Verstappena, mezi velkými cenami začíná „smažit” počítačové hry
15.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 16:00
- MČR Flat Track: 20. dubna 2024 plochodrážní stadion ve Slaném včera 11:57
- Harley on Tour 2024: vyzkoušejte nové modely včera 10:45
- Pre Assen - na čele jsou Bulega, Montella a Mahendra včera 10:00
- Časový program Pirelli Dutch Round 16.4.2024
Nejnovější články
- Firma stvořila extrémní expediční auto, které přežije i apokalypsu, uvnitř přesto vypadá jako luxusní klub
včera - Jako nový skomíral ve stínu Škody Octavia, o to zajímavější je rodinný kombík Opelu jako ojetina
včera - Tohle je nejnovější Kalašnikov v prodeji. Je-li to zbraň, pak jedině na kolech, přesto zaostává za 73letým originálem
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Další přehmat Mercedesu. Mohl jednoduše vyřešit největší problém elektromobilů, rozhodl se ale hrdě trvat na svém
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva