Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Japonci chystají převratný nový diesel, zastínit má všechny evropské motory
24.9.2020 | Petr Prokopec
Dieselové motory se zdají být odepsané a i velmi tradiční výrobci naftových aut dnes odmítají investovat do jejich vývoje. O to překvapivější je, že Mazda to s nimi nevzdává.
V Evropě kdysi favorizované naftové motory se dnes zdají být na cestě do záhuby. Jejich podíl na trhu se snížil o desítky procentních bodů a s ohledem na nové regulace emisí CO2 vstupující v platnost v EU, které netolerují prakticky nic jiného než elektromotory, není lehké spatřovat mnoho prostoru pro jejich další dlouhodobou existenci. I někteří tradiční výrobci tedy odmítají investovat do další generace vznětových motorů, Mazda mezi ně ale nepatří.
Japonská automobilka oznámila, že pracuje na inovativním dieselovém motoru, kterého bychom se měli dočkat již v příštím roce a který zastíní nafťáky evropských výrobců, kteří jimi prosluli nejvíce. Jak se asi dá očekávat, doprovází jej očekávání nízké spotřeby a emisí, třebaže minimálně to druhé byste hlavně po posledních aférách ve slovníku synonym u výrazu „diesel” nehledali.
Mazda nicméně naftě věří, což nejlépe potvrzují slova Christiana Schulze, který vede vývoj u evropské divize firmy. „Zůstáváme věrni dieselům a v roce 2020 přijdeme s novým přístupem k nim. Ještě ukážeme, jak moc čisté a efektivní dokážou být.“ To by nejspíše v případě kohokoliv jiného znamenalo příchod hybridizace, ovšem Mazda nám prakticky po celou svou historii dokazuje, že kráčí hlavně proti proudu.
Schulze dále naznačil, že bychom se měli dočkat zpětné aplikace poznatků při vývoji „dieselu na benzin“ právě na naftové motory. Co přesně to může znamenat, není jasné, šéf vývoje v tomto směru pouze naznačuje, že „mezi benzinovým a dieselovým motorem není zas až tak moc odlišností“. Počkat si tedy máme na další měsíce, kdy se prý dočkáme překvapení.
Mazda navíc nový motor nevyvíjí pouze pro evropský trh. S diesely totiž již nějakou dobu koketuje ve Spojených státech, kde je i přes svůj téměř zcela odmítavý přístup k benzinům, elektromobilům i hybridům již pár let v řadě výrobcem nejúspornějších automobilů. S inovativním dieselem by tedy mohla zůstat na trůnu. Automobilka navíc dodává, že tím samozřejmě snaha o nízké emise neustává.
„Pokud někdy budou udržitelná paliva ekonomicky dostupná, proč je poté nepoužít? Doufáme, že se vlády probudí a zjistí, že elektrifikace není jedinou cestou, že existuje i mnoho dalších. A technologie SkyActiv-X je krok tím správným směrem,“ říká dále Schluze. Mazda tedy dle něj chystá „řešení na mnoha úrovních“, kdy se dočkáme revolučních benzinových i dieselových agregátů, jsme na ně zvědavi.








Mazda prý využila poznatků při vývoje revolučního dieselu na benzin také u naftových motorů. Již příští rok se tak máme dočkat převratného nového dieselu, který bude lepší než všech srovnatelné evropské motory na stejné palivo. Foto: Mazda
Zdroj: Mazda
Bleskovky
Dánskému géniovi shořel jeho elektromobil přímo doma poté, co v zimě zahříval baterie toustovačem
dnesŘidiče Jaguaru poslal aquaplaning na dálnici do smyku a přímo pod kamion, jak to vybral, dodnes asi sám nechápe
včeraMožná poslední pravověrné Ferrari se v běžném provozu rozjelo až na 331 km/h, zní u toho jako Pavarotti
včera
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Rusové chystají extrémní nové SUV. Za jeho volant budete moci usednout jen se zvláštním oprávněním
před 3 hodinamiZ nejpraktičtější moderní Dacie se po ukončení prodeje stala pozoruhodná nabídka, ojetá stojí i víc než nová
před 4 hodinamiTěžko ho zabít: Saab se má přece jen vrátit mezi živé, projekt posledního nového auta firmy má nového majitele
před 6 hodinamiToyota jde vážně proti proudu, v roce 2023 ukázala nový 2,8litrový diesel, koupit půjde i v Česku
před 7 hodinamiZkušenost majitele Tesly ukazuje, že baterie elektromobilu vás po pár letech budou stát statisíce vždy, ani záruka vás nezachrání
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva - Získejte unikátní hodinky STI ve sbírce na pomoc dětským domovům
tisková zpráva