Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Japonci v této době chystají úplně nový diesel, zastínit má všechny evropské motory
13.4.2021 | Petr Miler
Diesely se dnes zdají být na cestě do záhuby a pokud byste čekali, že se jim někdo pokusí vrátit zacházející slávu, bude to některá z evropských značek. O to překvapivější je, že velké plány s nimi má Toyota.
V Evropě kdysi favorizované naftové motory se dnes zdají být u konce s dechem. Jejich podíl na trhu se snižuje každým dnem a s ohledem na nové regulace vstupující v platnost v EU, které netolerují prakticky nic jiného než elektromotory, není lehké spatřovat mnoho prostoru pro jejich další dlouhodobou existenci. I někteří tradiční výrobci tedy odmítají investovat do další generace vznětových motorů, Toyota mezi ně ale nepatří.
Japonská automobilka právě končí se svým osmiválcovým dieselem známým i u nás zpod kapoty Land Cruiseru, tlustou čáru za svou naftovou minulostí tím ale udělat nehodlá. Naopak chce pro modely, jako je další generace „LC”, nabídnout inovativní diesel, který bude svými parametry srovnatelný s dosavadním V8 a zastíní nafťáky evropských výrobců určených pro podobná auta.
Informují o tom kolegové z australského Motoringu, což není náhoda. Právě v Austrálii patří mezi velmi populární modely pick-up Toyota Hilux, který je dnes k dispozici pouze se čtyřválcovými motory. V roce 2024 ale má dorazit v nové generaci, která podle dostupných informací přivítá i verzi GR s úplně novým šestiválcovým nafťákem. Cíle? Ford Ranger Raptor nebo nový vrcholný VW Amarok, obě tato auta totiž nabízí resp. mají nabízet vrcholné verze s diesely V6.
Ten od Toyoty má s objemem 3,3 litru nabídnout 230 kW neboli 313 koní výkonu a 690 Nm točivého momentu. To by z něj dělalo jeden z nejsilnějších produkčních dieselů v osobních autech vůbec, neboť schopnější motory německých konkurentů z nabídek postupně mizí. Především by to ale byl vrchol této třídy - Raptor dnes končí na 185 kW, Amarok na 200 kW.
Celá tato vize dává smysl, neboť Toyota takový motor skutečně chystá pro zmíněný velký Land Cruiser a bude se jej snažit nabídnout, kde to jen půjde. Dostane ho tak i Prado (krátký Land Cruiser) a nebo zmíněný Hilux. To vše i za 3 roky v momentě, kdy se někteří konkurenti vidí už skoro jen jako výrobci aut s elektrickými motory. Toyota má zjevně jiné plány.
Současná Toyota Hilux nenabízí více jak čtyřválcový diesel, který nenabízí více než 204 koní. Nová generace má dorazit s šestiválcem pod kapotou, který se pochlubí 313 či více koňmi, to vše do roku 2024. Ilustrační foto: Toyota
Zdroj: Motoring
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před hodinou - Dodnes úplně nový, totálně oholený Ford Focus první generace může být váš, při jeho jednoduchosti je to auto navěky
před 2 hodinami - Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 4 hodinami - Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
včera - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva