Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Nejspolehlivější Lamborghini je potají úplně jiné auto, navíc mnohonásobně levnější
11.7.2021 | Petr Prokopec
Italové vyrábí jedno z nejvíce žádoucích SUV současnosti, je to ale pořád italské zboží, navíc stojí opravdu spoustu peněz. Japonci nyní prodávají kit, který mu vizuálně připodobní mnohem obyčejnější, levnější a přesto nepochybně spolehlivější Toyotu.
Lamborghini Urus je momentálně k dispozici pouze s jediným motorem, a sice s čtyřlitrovým osmiválcem. Ten posílá na všechna čtyři kola 650 koní, což SUV stačí ke sprintu na stovku za pouhých 3,6 sekundy. S maximálkou přes 300 km/h se pak Urus řadí mezi nejrychlejší sportovně-užitkové vozy světa, rozhodně však nepatří mezi ty nejlevnější, nejúspornější a Lamborghini obecně nepatří ani mezi ty nejspolehlivější. Předsudky stranou, tohle je stejně spíš německé zboží, ovšem takto schopné a silné auto má v žebříčku priorit na prvních místech něco jiného než spolehlivost.
Pokud byste raději auto odolnější, nepotřebujete „létat” po dálnici tři sta a nakonec ani nepatříte dolarové milionáře, kteří si asi jako jediní mohou takové auto dovolit, můžete si něco jako Urus pořídit v přepočtu již za 700 tisíc korun, a to dokonce v hybridním provedení. Na tolik nejméně totiž vyjde Toyota Venza v USA, na jejímž základě vzniklo auto, o němž je dnes řeč. Navíc dojde i na propad spotřeby z 12,7 l/100 km na 5,4 litru, třebaže výkon klesne na 220 koní, které zvládnou stovku až za 7,5 sekundy.
Japonská tuningová firma Albermo se rozhodla vyjít vstříc každému, kdo po Lamborghini Urus touží, ale nemá na něj. A proto vyvinula bodykit XH42, který je tvořen rozměrným předním nárazníkem, o poznání menším zadním nárazníkem, střešním křídlem a bočními prahy. Tyto doplňky jsou pak určené pro poslední generaci Toyoty Venza neboli Harrier, která si tak může hrát na supersportovní SUV.
Pozoruhodné přitom je, že dle úpravce nový bodykit nikterak nenarušuje efektivitu bezpečnostního systému Safety Sense. To samozřejmě lze kvitovat, stejně jako přátelskou cenu - celý bodykit je totiž k mání za 362 tisíc yenů, tedy asi 71 tisíc Kč. Jak jsme již zmínili, Toyota Venza v USA startuje na 700 tisících Kč, což znamená, že vizuální dojem můžete udělat poměrně levně.
Je ovšem třeba počítat ještě s dalšími výdaji, veškeré komponenty totiž úpravce prodává v nelakovaném stavu. Zatímco však odpovídající nástřik je záležitostí relativně snadnou, o trochu horší již bude zajištění účinnosti zmíněného systému Safety Sense. Je totiž třeba, aby byly správně zasazeny veškeré senzory, jinak se vám může stát, že nový bodykit velmi rychle sešrotujete. A pojišťovna vám ani nebude věřit, že ona hromada plechů je vaše Toyota...








Toyota Venza může být díky bodykitu firmy Albermo docela zdařilou, levnou a přitom odolnou kopií mnohem dražšího Lamborghini Urus. Foto: Albermo
Zdroj: Albermo
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu včera 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů včera 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada 4.11.2025
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před 9 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 10 hodinami
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 22:08 - mafel
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 20:41 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.05. 18:48 - pavproch
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
