Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Japonci odhalili svůj chystaný nový supersport, fascinuje designem i vychytávkami typu řešení výfuků
19.8.2025 | Petr Prokopec
Na první pohled působí tento stroj jako další elektrická hloupost, která by v tomto segmentu nemohla fungovat a ani uspět stejně jako všechny před ní. Jenže auto bude pohánět osmiválec, třebaže si napoprvé není snadné všimnout, kudy bude „odfukovat”.
Před dvaceti lety Lexus na tehdejším autosalonu v Detroitu představil koncept svého chystaného supersportu. I přes jeho nemalou vizuální přitažlivost se ovšem většina lidí ptala, zda japonská automobilka zvládne dotáhnout věci do úspěšného konce. V daný moment totiž byla známa jako výrobce spolehlivých, ovšem jinak spíše nudných lidových aut. Stačilo však, aby desetiválcové kupé LFA poprvé „promluvilo“, a rázem se každému začaly ježit chloupky na krku. Ostatně zvukovým projevem první supersport Lexusu okouzluje dodnes.
Od ukončení výroby nicméně uplynulo už třináct let, během nichž značka nepřišla s žádným přímým ani nepřímým nástupcem. Toho chystá až nyní, přičemž do Monterey přivezla jeho předobraz. Ten už na první pohled zaujme nízkým postojem, velkými litými koly a dlouhou přední kapotou. Pod tu by měl zamířit osmiválcový motor, který doplní hybridní technika. Elektromotory mohou dostat na na povel přední kola, tak jako tak ale budou úřadovat jen v nižších rychlostech, což naznačuje jeden i detail na zadi.
Jde o na první pohled neviditelné koncovky výfuku. Pokud se zadíváte na oficiální fotografie, na první pohled si jich nejspíš ani nevšimnete, schovány jsou totiž pod zadním křídlem. Dá se tedy předpokládat, že spalovací pohon bude aktivován až ve chvíli, kdy se už auto bude pohybovat vyšším tempem, kdy je zároveň zapotřebí také vyšší přítlak. Chytrá elektronika tak spustí obojí naráz, přičemž horký vzduch by měl být vyfukován za záď vozu, což má současně omezovat turbulence, které mohou vést k rozhození stability. V tom pak samozřejmě napomáhá i výrazný difuzor.
Japonci se v Monterey pochlubili pouze modelem v životní velikosti, který ovšem neměl ani interiér, ani motor. Nemohli tedy nastartovat motor, aby dokázali, že to se spalovacím pohonem dál myslí vážně. Dá se nicméně předpokládat, že tentokráte nebudou fanoušky napínat tak dlouho jako u LFA - mezi debutem v úvodu zmíněného konceptu a zahájením výroby produkční verze totiž kdysi uteklo pět let. Osmiválcový nástupce by ale dle dosavadních informací měl dorazit už příští rok.
Prozatím víme, že kromě motoru V8, jenž kromě hybridní techniky počítá také se dvěma turby, dorazí rovněž převodovka usazená u poháněné zadní nápravy. Lexus i proto při vývoji využíval starý Mercedes-AMG GT R, který disponuje stejnou koncepcí, jen bez jakékoli elektrifikace. Bez té se pak nejspíše objeví závodní verze, která ovšem již ponese logo Toyoty. Tato značka má navíc přijít i se svým civilním pojetím, japonských sporťáků tedy bude najednou víc než dost.










Lexus Sport Concept je předobrazem chystaného supersportu, který je nástupcem dnes už legendárního LFA. Oproti němu ovšem novinka dostane turbo-hybridní osmiválec se zajímavě řešenými výfuky. Foto: Lexus
Zdroj: Lexus
Bleskovky
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
včera
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Zdravotní stav Noaha Dettwilera se stále zlepšuje 10:36
- ESRR 2026 - 2x Hořice včera 17:37
- Úspěšný test Bulegy v MotoGP včera 11:34
- Koho uvidíme 2026 v MS-Moto3? 30.10.2025
- Týmy a jezdci WSBK 2026 30.10.2025
Nejnovější články
Nešťastně zaříznutá vlajková loď amerických křižníků silnic chytila druhý dech, za 850 tisíc Kč je to neskutečný kus auta
před hodinou
Jedno z nejošklivějších nových aut posledních let dostává dál naloženo, někde ho zařízli ještě před vstupem do prodeje
před 2 hodinami
Slavný německý tuner si vzal do parády čínské auto, to tu ještě nebylo. Je to znak ještě překvapivějšího kroku
před 4 hodinami
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
před 5 hodinami
Sen o návratu levných aut s normálními motory žije dál, i u nás nabízené modely se někde dostaly zpátky pod 300 tisíc
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- ojeté auto kolem 300tis, s místem na lyže uvnitř 10.30. 15:55 - delphin
- Další zajímavá autovidea 10.29. 18:44 - Brus
- Onboard videa 10.29. 12:24 - Truck Daškam
- Politický koutek 10.28. 13:04 - Carrert93
- Autokosmetika 10.28. 12:59 - Carrert93
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
