Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Japonci riskují fiasko s návratem další legendy, neobyčejné jméno dostal příliš obyčejný stroj
12.11.2021 | Petr Prokopec
Nejspíše to nebude špatné auto a nemusí být ani nezajímavé, ve stručnosti shrnuto ale absolutně nemá čím ohromit. A to je prostě málo, novinka jen kráčí ve stopách předchozích marných pokusů navázat na slávu legendárních aut minulosti.
Honda Integra patří mezi největší automobilové ikony, a to díky provedení Type R, jež montážní linky okupovalo mezi léty 1995 a 2001. Šlo totiž o dost možná nejlépe ovladatelnou předokolku všech dob, která se navíc chlubila pohledným zevnějškem. Mimo to disponovala točivým 1,8litrovým motorem, jenž produkoval 200 koní. Dokonce i Civic Type R hrál ve srovnání s Integrou druhou ligu, neboť jeho vizáž nebyla až tak omračující, zatímco pod kapotou dokázal nabídnout maximálně 160 koní v případě verze Si.
Co ovšem platilo před dvaceti lety, je dnes dávnou minulostí, a to přesto, že Honda vrací model Integra do své nabídky. Před dvěma měsíci jsme si mohli představit čínskou verzi, které ovšem asi jen málokdo aplaudoval. Japonská automobilka se totiž rozhodla jít cestou co nejnižších nákladů, a tak ikonické označení přilepila na lehce přepracovaný Civic. Tomu v podstatě jen pozměnila čelní a zadní partie, jinak však převzala, co šlo. Takřka identický byl tedy interiér, stejně jako pod kapotu zamířila přeplňovaná jedna-pětka.
Honda již dopředu oznámila, že kromě čínské verze bude k mání i americká. A jak se zdálo z prvních snímků, její pojetí mělo být měl být oproti Civicu odlišnější. To se nyní i potvrdilo, neboť Japonci odhalili prototyp blízký sériové verzi. Pokud alespoň tentokrát čekali bouřlivý aplaus, pak je nejspíše publikum znovu zaskočilo. Také americká varianta se stěží stane stejnou ikonou, jakou byla třetí generace. Místo toho jí nejspíše čeká podobný osud jako znovuzrozené NSX.
Japonská automobilka je v případě technických parametrů poněkud skoupá, načež víme jen tolik, že i v tomto případě zamíří do motorového prostoru přeplňovaná jedna-pětka. Ta by nicméně měla být naladěna na více než 200 koní, jež bude na přední kola posílat šestistupňový manuál doplněný samosvorným diferenciálem. O zkrocení daného výkonu se pak postarají brzdy Brembo skrývající se za 19palcovými pětipaprskovými koly, které dostaly třmeny lakované žlutou barvou Indy Yellow.
Jde přitom o ikonický odstín, jímž se chlubilo výše zmíněné provedení Type R. Stejnou barvou je pak ostatně nalakována i karoserie, se kterou kontrastují doplňky v leskle černé. Honda pak přivedla do hry i unikátní čelní světla, jejichž diody mají symbolizovat šikanu a tedy i sportovní charakter vozu. Nakolik se to ovšem potvrdí, zjistíme až v příštím roce, kdy bude mít premiéru plně produkční provedení. Zatím se však nezdá, že by s ním Honda počítala i na starém kontinentu - zatím na autě vidíme jen logo Acury, které v USA používá pro své „lepší” modely.
Výrobu bude mít na starosti továrna značky v Marysville v Ohiu. Viceprezident značky Jon Ikeda pak naznačil, že kromě základního modelu bychom se měli dočkat i sportovnější verze, dost možná provedení Type S. Otázkou však je, zda po tom vůbec někdo bude toužit. Momentálně zatím ani nelitujeme, že nás nová Integra mine, na rozdíl od jejích předchůdců je to příliš obyčejné auto.












Nová Honda Integra pro americký trh sice není tak okatě přepracovaným Civicem, jako je tomu u čínského provedení, ovšem ani tak nemá čím ohromit. Foto: Honda
Zdroj: Honda
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
včeraVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
včeraAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
včeraPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva