Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Japonci vybrali kandidáty na nejlepší auto roku, oproti Němcům na to jdou úplně jinak
2.11.2021 | Petr Prokopec
Zatímco na německé volbě je stále více patrné jakési sebemrskačství, kdy za vítěze je klidně zvoleno i docela nezajímavé auto zahraniční provenience, v Zemi vycházejícího slunce je patrný mnohem větší nacionalismus. Cizí značky tak mají raději vlastní kategorii.
Před několika málo dny jsme si mohli posvítit na finále ankety Německé auto roku. To bude vskutku zajímavé, neboť naši sousedé mají ve hře pouze dva zástupce, stejně jako Korejci. Kromě toho je velmi pravděpodobné, že na trůn opět usedne auto s elektrickým pohonem, neboť bez něj se obejde už jen Porsche 911 GT3. A jakkoliv jsme si jisti tím, že kupé ze Zuffenhausenu láká mnohé, nejvýše asi nezamíří. Ostatně, Němci by sice rádi zvolili autem roku domácí vůz, ovšem jelikož se tváří zeleněji než zelená, tady stěží ztratí tvář. Ostatně, loni zvolili Hondu N, která je zajímavá snad právě jen tím, že je elektrická.
Starý kontinent ale opustíme a zamíříme do Japonska. Také v Zemi vycházejícího slunce hledají nejlepší vůz, a to pro období 2021 až 2022. Anketa má o trochu jiná pravidla než třeba v Německu a zamířit do ní mohou vozy, které se již vyrábějí a prodávají. Pro letošek byly mezními daty 1. listopad 2020 a 31. říjen 2021, přičemž výrobci v této době museli prodat minimálně 500 exemplářů.
Poslední zmíněná podmínka přitom v době postcovidové, kdy výrobci čelí nedostatku čipů a dalších komponentů, vystavila stopku hned několika kandidátům. Původně nominovaných aut bylo totiž 45, nyní už seznam čítá jen 29 zástupců. Z nich pak bude 5. listopadu vybráno 10 finalistů, jež šedesátičlenná odborná porota 24. listopadu důkladně otestuje. Vítěz pak bude vyhlášen 10. prosince na galavečeru, který se kvůli pandemii bude konat online.
Japonci nebudou volit jen vůz roku, ale zároveň také Sportovní auto roku, Technologické auto roku, Kei car roku a navrch ještě udělí designová ocenění. Mimo to od roku 1994 počítají také s Importovaným autem roku. Stejně jako Němci totiž i místní novináři dávali dříve přednost hlavně domácí produkci. Prvním zahraničním vozem, který tak opanoval celou anketu, byl až v roce 2013 Volkswagen Golf. Po něm pak následovalo Volvo XC60 (2017) a XC40 (2018).
Zda na některého Evropana vyjde řada i letos, není jisté. Ostatně šanci mají i zástupci z Ameriky. Chytřejší budeme již v pátek, jakkoliv by nás vůbec nepřekvapilo, kdyby možná i nejvýše zamířila nová Toyota Land Cruiser. O tu je totiž enormní zájem, i kvůli mnoha novým technologiím. Rozhodně však netipujeme, že by ocenění nakonec zamířilo třeba k Subaru BRZ nebo Chevroletu Corvette. V tomto ohledu jsou na tom Němci i Japonci stejně - sporťáky nejsou dostatečně politicky korektní.
Kandidáti na titul Japonské auto roku 2021/2022
Audi A3
Audi e-tron
Audi Q5/Q5 Sportback
BMW řady 4
Cadillac CT5
Cadillac XT4
Cadillac Escalade
DS7 Crossback E-Tense
Honda Civic
Honda N-ONE
Honda Vezel (HR-V)
Chevrolet Corvette
Mazda MX-30 EV
Mercedes-Benz třídy C
Mercedes-Benz EQA
Mercedes-Benz třídy S
Mitsubishi Outlander PHEV
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV
Nissan Note/Note Aura
Peugeot 3008 GT Hybrid4
Suzuki Solio/Solio Bandit
Suzuki Wagon R
Toyota GR86/Subaru BRZ
Toyota Mirai
Toyota Aqua
Toyota Corolla Cross
Toyota Land Cruiser 300
VW Arteon Shooting Brake
VW Golf VIII

















Nemalé šance na vítězství v anketě Japonské auto roku 2021/2022 má bezesporu i nová Toyota Land Cruiser. Kvůli obrovskému zájmu se na ni totiž stojí několikaleté fronty, se splněním podmínek soutěže tak značka rozhodně neměla jediný problém. Foto: Toyota
Zdroj: Car of the Year Japan
Bleskovky
Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
před 3 hodinamiMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025
Nejnovější články
Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
před 3 hodinamiPotopená obří loď zapálená podle všeho elektromobily pohřbila na dně oceánu auta za miliardy. A účet za celé fiasko dál roste
před 4 hodinamiOjetá Audi A6 a A7 lákají na image držáku ve spojení s nízkými cenami, pozor ale na typický nešvar prestižních aut
včeraKlání německých superkombíků a supersedanů znovu ukázalo pomíjivost hybridních pohonů, s prázdnými baterkami budou nahrané
včeraČíňané musí mít vždy o něco víc. Zatímco Audi končí u A8, oni ukázali A9L, na svou velikost a luxus uvnitř stojí pakatel
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.01. 07:58 - řidičBOB
- Alu kola Tiguan+ Oct Scout 06.30. 14:13 - pavproch
- Cyklistické vlákno 06.28. 23:30 - denis
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.28. 20:39 - řidičBOB
- Cupra obecně 06.28. 15:49 - Carrert93
- BMW Divize 06.28. 14:14 - pavproch
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.28. 11:04 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.27. 16:50 - Spectral