Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Japonci vybrali kandidáty na nejlepší auto roku, oproti Němcům na to jdou úplně jinak
2.11.2021 | Petr Prokopec
Zatímco na německé volbě je stále více patrné jakési sebemrskačství, kdy za vítěze je klidně zvoleno i docela nezajímavé auto zahraniční provenience, v Zemi vycházejícího slunce je patrný mnohem větší nacionalismus. Cizí značky tak mají raději vlastní kategorii.
Před několika málo dny jsme si mohli posvítit na finále ankety Německé auto roku. To bude vskutku zajímavé, neboť naši sousedé mají ve hře pouze dva zástupce, stejně jako Korejci. Kromě toho je velmi pravděpodobné, že na trůn opět usedne auto s elektrickým pohonem, neboť bez něj se obejde už jen Porsche 911 GT3. A jakkoliv jsme si jisti tím, že kupé ze Zuffenhausenu láká mnohé, nejvýše asi nezamíří. Ostatně, Němci by sice rádi zvolili autem roku domácí vůz, ovšem jelikož se tváří zeleněji než zelená, tady stěží ztratí tvář. Ostatně, loni zvolili Hondu N, která je zajímavá snad právě jen tím, že je elektrická.
Starý kontinent ale opustíme a zamíříme do Japonska. Také v Zemi vycházejícího slunce hledají nejlepší vůz, a to pro období 2021 až 2022. Anketa má o trochu jiná pravidla než třeba v Německu a zamířit do ní mohou vozy, které se již vyrábějí a prodávají. Pro letošek byly mezními daty 1. listopad 2020 a 31. říjen 2021, přičemž výrobci v této době museli prodat minimálně 500 exemplářů.
Poslední zmíněná podmínka přitom v době postcovidové, kdy výrobci čelí nedostatku čipů a dalších komponentů, vystavila stopku hned několika kandidátům. Původně nominovaných aut bylo totiž 45, nyní už seznam čítá jen 29 zástupců. Z nich pak bude 5. listopadu vybráno 10 finalistů, jež šedesátičlenná odborná porota 24. listopadu důkladně otestuje. Vítěz pak bude vyhlášen 10. prosince na galavečeru, který se kvůli pandemii bude konat online.
Japonci nebudou volit jen vůz roku, ale zároveň také Sportovní auto roku, Technologické auto roku, Kei car roku a navrch ještě udělí designová ocenění. Mimo to od roku 1994 počítají také s Importovaným autem roku. Stejně jako Němci totiž i místní novináři dávali dříve přednost hlavně domácí produkci. Prvním zahraničním vozem, který tak opanoval celou anketu, byl až v roce 2013 Volkswagen Golf. Po něm pak následovalo Volvo XC60 (2017) a XC40 (2018).
Zda na některého Evropana vyjde řada i letos, není jisté. Ostatně šanci mají i zástupci z Ameriky. Chytřejší budeme již v pátek, jakkoliv by nás vůbec nepřekvapilo, kdyby možná i nejvýše zamířila nová Toyota Land Cruiser. O tu je totiž enormní zájem, i kvůli mnoha novým technologiím. Rozhodně však netipujeme, že by ocenění nakonec zamířilo třeba k Subaru BRZ nebo Chevroletu Corvette. V tomto ohledu jsou na tom Němci i Japonci stejně - sporťáky nejsou dostatečně politicky korektní.
Kandidáti na titul Japonské auto roku 2021/2022
Audi A3
Audi e-tron
Audi Q5/Q5 Sportback
BMW řady 4
Cadillac CT5
Cadillac XT4
Cadillac Escalade
DS7 Crossback E-Tense
Honda Civic
Honda N-ONE
Honda Vezel (HR-V)
Chevrolet Corvette
Mazda MX-30 EV
Mercedes-Benz třídy C
Mercedes-Benz EQA
Mercedes-Benz třídy S
Mitsubishi Outlander PHEV
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV
Nissan Note/Note Aura
Peugeot 3008 GT Hybrid4
Suzuki Solio/Solio Bandit
Suzuki Wagon R
Toyota GR86/Subaru BRZ
Toyota Mirai
Toyota Aqua
Toyota Corolla Cross
Toyota Land Cruiser 300
VW Arteon Shooting Brake
VW Golf VIII
Nemalé šance na vítězství v anketě Japonské auto roku 2021/2022 má bezesporu i nová Toyota Land Cruiser. Kvůli obrovskému zájmu se na ni totiž stojí několikaleté fronty, se splněním podmínek soutěže tak značka rozhodně neměla jediný problém. Foto: Toyota
Zdroj: Car of the Year Japan
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před hodinou - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 2 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
včera - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva