Japonci vybrali kandidáty na nejlepší auto roku, oproti Němcům na to jdou úplně jinak

Zatímco na německé volbě je stále více patrné jakési sebemrskačství, kdy za vítěze je klidně zvoleno i docela nezajímavé auto zahraniční provenience, v Zemi vycházejícího slunce je patrný mnohem větší nacionalismus. Cizí značky tak mají raději vlastní kategorii.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Japonci vybrali kandidáty na nejlepší auto roku, oproti Němcům na to jdou úplně jinak

2.11.2021 | Petr Prokopec

Japonci vybrali kandidáty na nejlepší auto roku, oproti Němcům na to jdou úplně jinak

/

Foto: Toyota

Zatímco na německé volbě je stále více patrné jakési sebemrskačství, kdy za vítěze je klidně zvoleno i docela nezajímavé auto zahraniční provenience, v Zemi vycházejícího slunce je patrný mnohem větší nacionalismus. Cizí značky tak mají raději vlastní kategorii.

Před několika málo dny jsme si mohli posvítit na finále ankety Německé auto roku. To bude vskutku zajímavé, neboť naši sousedé mají ve hře pouze dva zástupce, stejně jako Korejci. Kromě toho je velmi pravděpodobné, že na trůn opět usedne auto s elektrickým pohonem, neboť bez něj se obejde už jen Porsche 911 GT3. A jakkoliv jsme si jisti tím, že kupé ze Zuffenhausenu láká mnohé, nejvýše asi nezamíří. Ostatně, Němci by sice rádi zvolili autem roku domácí vůz, ovšem jelikož se tváří zeleněji než zelená, tady stěží ztratí tvář. Ostatně, loni zvolili Hondu N, která je zajímavá snad právě jen tím, že je elektrická.

Starý kontinent ale opustíme a zamíříme do Japonska. Také v Zemi vycházejícího slunce hledají nejlepší vůz, a to pro období 2021 až 2022. Anketa má o trochu jiná pravidla než třeba v Německu a zamířit do ní mohou vozy, které se již vyrábějí a prodávají. Pro letošek byly mezními daty 1. listopad 2020 a 31. říjen 2021, přičemž výrobci v této době museli prodat minimálně 500 exemplářů.

Poslední zmíněná podmínka přitom v době postcovidové, kdy výrobci čelí nedostatku čipů a dalších komponentů, vystavila stopku hned několika kandidátům. Původně nominovaných aut bylo totiž 45, nyní už seznam čítá jen 29 zástupců. Z nich pak bude 5. listopadu vybráno 10 finalistů, jež šedesátičlenná odborná porota 24. listopadu důkladně otestuje. Vítěz pak bude vyhlášen 10. prosince na galavečeru, který se kvůli pandemii bude konat online.

Japonci nebudou volit jen vůz roku, ale zároveň také Sportovní auto roku, Technologické auto roku, Kei car roku a navrch ještě udělí designová ocenění. Mimo to od roku 1994 počítají také s Importovaným autem roku. Stejně jako Němci totiž i místní novináři dávali dříve přednost hlavně domácí produkci. Prvním zahraničním vozem, který tak opanoval celou anketu, byl až v roce 2013 Volkswagen Golf. Po něm pak následovalo Volvo XC60 (2017) a XC40 (2018).

Zda na některého Evropana vyjde řada i letos, není jisté. Ostatně šanci mají i zástupci z Ameriky. Chytřejší budeme již v pátek, jakkoliv by nás vůbec nepřekvapilo, kdyby možná i nejvýše zamířila nová Toyota Land Cruiser. O tu je totiž enormní zájem, i kvůli mnoha novým technologiím. Rozhodně však netipujeme, že by ocenění nakonec zamířilo třeba k Subaru BRZ nebo Chevroletu Corvette. V tomto ohledu jsou na tom Němci i Japonci stejně - sporťáky nejsou dostatečně politicky korektní.

Kandidáti na titul Japonské auto roku 2021/2022

Audi A3
Audi e-tron
Audi Q5/Q5 Sportback
BMW řady 4
Cadillac CT5
Cadillac XT4
Cadillac Escalade
DS7 Crossback E-Tense
Honda Civic
Honda N-ONE
Honda Vezel (HR-V)
Chevrolet Corvette
Mazda MX-30 EV
Mercedes-Benz třídy C
Mercedes-Benz EQA
Mercedes-Benz třídy S
Mitsubishi Outlander PHEV
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV
Nissan Note/Note Aura
Peugeot 3008 GT Hybrid4
Suzuki Solio/Solio Bandit
Suzuki Wagon R
Toyota GR86/Subaru BRZ
Toyota Mirai
Toyota Aqua
Toyota Corolla Cross
Toyota Land Cruiser 300
VW Arteon Shooting Brake
VW Golf VIII


Japonci vybrali kandidáty na nejlepší auto roku, oproti Němcům na to jdou úplně jinak - 1 - Toyota Land Cruiser 300 2021 EU 01Japonci vybrali kandidáty na nejlepší auto roku, oproti Němcům na to jdou úplně jinak - 2 - Toyota Land Cruiser 300 2021 EU 02Japonci vybrali kandidáty na nejlepší auto roku, oproti Němcům na to jdou úplně jinak - 3 - Toyota Land Cruiser 300 2021 EU 03Japonci vybrali kandidáty na nejlepší auto roku, oproti Němcům na to jdou úplně jinak - 4 - Toyota Land Cruiser 300 2021 EU 04Japonci vybrali kandidáty na nejlepší auto roku, oproti Němcům na to jdou úplně jinak - 5 - Toyota Land Cruiser 300 2021 EU 05Japonci vybrali kandidáty na nejlepší auto roku, oproti Němcům na to jdou úplně jinak - 6 - Toyota Land Cruiser 300 2021 EU 06Japonci vybrali kandidáty na nejlepší auto roku, oproti Němcům na to jdou úplně jinak - 7 - Toyota Land Cruiser 300 2021 EU 07Japonci vybrali kandidáty na nejlepší auto roku, oproti Němcům na to jdou úplně jinak - 8 - Toyota Land Cruiser 300 2021 EU 08Japonci vybrali kandidáty na nejlepší auto roku, oproti Němcům na to jdou úplně jinak - 9 - Toyota Land Cruiser 300 2021 EU 09Japonci vybrali kandidáty na nejlepší auto roku, oproti Němcům na to jdou úplně jinak - 10 - Toyota Land Cruiser 300 2021 EU 10Japonci vybrali kandidáty na nejlepší auto roku, oproti Němcům na to jdou úplně jinak - 11 - Toyota Land Cruiser 300 2021 EU 11Japonci vybrali kandidáty na nejlepší auto roku, oproti Němcům na to jdou úplně jinak - 12 - Toyota Land Cruiser 300 2021 EU 12Japonci vybrali kandidáty na nejlepší auto roku, oproti Němcům na to jdou úplně jinak - 13 - Toyota Land Cruiser 300 2021 EU 13Japonci vybrali kandidáty na nejlepší auto roku, oproti Němcům na to jdou úplně jinak - 14 - Toyota Land Cruiser 300 2021 EU 14Japonci vybrali kandidáty na nejlepší auto roku, oproti Němcům na to jdou úplně jinak - 15 - Toyota Land Cruiser 300 2021 EU 15Japonci vybrali kandidáty na nejlepší auto roku, oproti Němcům na to jdou úplně jinak - 16 - Toyota Land Cruiser 300 2021 EU 17Japonci vybrali kandidáty na nejlepší auto roku, oproti Němcům na to jdou úplně jinak - 17 - Toyota Land Cruiser 300 2021 EU 18
Nemalé šance na vítězství v anketě Japonské auto roku 2021/2022 má bezesporu i nová Toyota Land Cruiser. Kvůli obrovskému zájmu se na ni totiž stojí několikaleté fronty, se splněním podmínek soutěže tak značka rozhodně neměla jediný problém. Foto: Toyota

Zdroj: Car of the Year Japan

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.