Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Japonci ze svého úspěšného soka Škody Octavia Combi udělali něco jako Scout, v lecčem překoná i SUV Karoq
10.9.2023 | Petr Prokopec
Můžeme znovu jen litovat, že se tohle auto v Evropě stále neprodává. Je úspěšné už ve svém základním provedení a verze hrající si na SUV mu na atraktivitě jistě neubere. Zvlášť když v některých ohledech je Levorg Layback lepší než skutečná SUV.
S druhou generací kombíku Levorg se Subaru vytasilo v roce 2020. Na rozdíl od předchůdce ji nicméně již Evropanům nenabídlo, a to přesto, že jeho motory byly upraveny tak, aby zvládly spalovat chudší směs. To pomohlo snížit spotřebu, jednotky ovšem zároveň doznaly také zkrácení o 44 milimetrů. Zvětšily se tak deformační zóny, což logicky umocnilo bezpečnost. V podstatě tak neexistoval důvod, proč se Levorg neměl do evropské akce vrátit. Jenže prodeje předchůdce byly natolik nízké, že Subaru již znovu nechtělo riskovat další fiasko.
S ohledem na přetrvávají absenci základního kombíku je tak nad slunce jasné, že na starý kontinent alespoň zatím nemíří ani nově odhalená verze Levorg Layback. Ta se nechala inspirovat hlavně SUV všeho druhu, které jdou i nadále na dračku. Světlá výška tak narostla o 55 milimetrů na 200 mm, čímž kombík překonává i takovou Škodu Karoq. Majitelé by tedy neměli mít problém nejen na polních cestách, ale i v trochu náročnějším terénu. Zvláště když nechybí pohon všech kol, který je pro Subaru pomalu poznávacím znamením - Karoq ho mít nemusí a často ani nemá.
Přizvednutí podvozku není jedinou úpravou, značka totiž přikročila také k modifikaci karoserie. Do její spodní části se tak nastěhovaly plastové lemy, které najdeme rovněž okolo blatníků. Dále lze zmínit i přepracovanou příď s širší čelní maskou, opomíjet nelze ani sadu nových 18palcových litých kol, jenž obouvají celoroční pneumatiky o rozměru 225/55. Verze Layback tak narostla o 70 mm do výšky na 1 570 mm. Upravené nárazníky se pak s oněmi lemy postaraly o prodloužení o 15 a rozšíření o 25 mm.
Za dalšími změnami je třeba nastoupit do kabiny 4,77metrového kombíku. Subaru totiž v případě čalounění zvolilo dvoubarevnou variantu, a to bez ohledu na fakt, zda jde o látku či kůži. Dorazilo rovněž ozdobné prošívání v barvě mědi, stejně jako 12,3palcový digitální přístrojový štít a 11,6palcová obrazovka multimédií. Zmínit můžeme rovněž audio systém Harman Kardon, ambientní podsvícení či střešní okno. Vše je součástí standardu, tak jako bezpečnostní paket Eyesight X.
Automobilka se vytáhla rovněž u příplatkové výbavy, přičemž klientela si může dovolit hned tři směry, jakými se ubírat. Premium Urban Package sází hlavně na luxus, zatímco Active Urban Package umocňuje off-roadový kredit vozu. V případě paketu STI Aero Package tu pak máme agresivnější vzezření dané nalakováním oněch lemů do barvy karoserie. Odlišný je pak i design kol či výplet čelní masky. A nechybí dokonce ani odlišný přední nárazník s integrovanými LEDkami.
Kde se nicméně již nepohnul šroubek, je motorový prostor. Pod kapotou bude tedy svou práci odvádět 1,8litrový přeplňovaný boxer, který pošle skrze převodovku CVT na všechna čtyři kola 177 koní tak jako u standardního provedení. Na některých trzích nicméně bude Levorg Layback k mání také s 2,4litrovým turbem, jenž obě nápravy zásobuje dokonce 260 koňmi. Znovu je u toho však automat, navíc stále CVT, které u nadšenců nemá dobrou pověst. Subaru však alespoň vylepšilo software.
Ceny prozatím známé nejsou, s ohledem na absenci vozu v Evropě nás to ovšem až tak moc trápit nemusí. Fanoušci Subaru na starém kontinentu si tak musí vystačit s modelem XV, který je postaven dle stejného mustru. Jen je třeba počítat s menšími rozměry i nižším výkonem (114 či 150 koní). Cenová politika značky je ale příznivá, alespoň na dnešní dobu - na pořízení japonské čtyřkolky vám stačí 695 tisíc korun.



















Levorg se nově ve své domovině ukázal ve verzi Layback, která je inspirována SUV všeho druhu. Značka přitom přepracovala jak karoserii, tak i podvozek. S pohonem všech kol tak nově lze spojit až 200 milimetrů světlé výšky. Foto: Subaru
Zdroj: Subaru
Bleskovky
Spalovací „dinosaurus” si vzal zpátky všechny klíčové světové rychlostní rekordy, stačila vlastně drobnost
před 9 hodinamiPři hodinové honičce jako z GTA dva muži zmizeli policii s pomocí čtyřech aut včetně těžkého tahače s cisternou
včeraMuž skončil v poutech za to, že si „ukradl” své vlastní auto poté, co mu bylo ukradeno
10.8.2025
Nejčtenější články
Dojezd elektrických aut ničí jakkoli vyšší rychlost, už dálničních 130 km/h je pro ně vražedné tempo
15.7.2025Žádný sex a video, jen lži: VW prý zavírá továrnu kvůli klesajícím prodejům spalovacích aut, tak se podívejme na čísla
15.7.2025Možná nejujetější moderní auto s manuální převodovkou je k mání. 1 z pouhých 138 kusů vás vrátí do doby, kdy možné bylo vše
15.7.2025Nový kombík Mercedesu si může říkat „generál Failure”. Oproti výchozímu sedanu na něm nespravili nic, přidali ještě ohyzdnější vzhled
15.7.2025Arnold Schwarzenegger prozřel. Už slepě nekope za zelené nesmysly, jeho citace Einsteina vysvětluje všechno
15.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva