Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Je to paradox, ale nejlevnější auto schopné pokořit 300 km/h si kupují stále bohatší lidé
17.1.2021 | Petr Miler
Pokud nějaké auto platí za nejlevnější v tom či onom ohledu, mělo by přitahovat spíše ty, kteří na dražší vozy stejného ražení nemají peníze, ano? Zní to logicky, u Corvette C8 to ale neplatí.
Říká se mu americký zázrak, Ferrari pro chudší nebo nejlevnější auto schopné pokořit 300 km/h. Všechno je to více nebo méně pravdivé, nová Corvette prošla dramatickou proměnou, je z ní sporťák s motorem uprostřed po vzoru mnohem dražší italských exotů, už v základu je slušně vybavená, přitom v základu stojí pod 60 tisíc dolarů. To je asi 1,3 milionu Kč, navíc to není jen tak, že když ptáčka lapají... I údržba tohoto vozu stojí velmi přijatelné peníze.
Taková nabídka by tedy logicky měla přitáhnout možná ne zrovna chudé, protože sporťáky se sedmimístnou cenovkou si nikdo chudý dovolit nemůže, ať stojí, kolik chtějí. Ale určitě hůře situované lidi, než jací by jinak takové auto koupili. Jenže ono to neplatí, navzdory výše popsanému stavu se děje pravý opak.
Při příležitosti už 68. narozenin tohoto modelu, neboť představen byl poprvé přesně 17. ledna 1953, o tom promluvil sám výrobce, koncern GM, který se ústy svého severoamerického viceprezidenta Steva Hilla vyjádřil i k profilu zákazníků, kteří Corvette C8 kupují. A je skutečně pozoruhodné, že průměrný roční příjem domácnosti, do které si C8 pořizují, je o 78 tisíc dolarů, tedy skoro 1,7 milionu Kč (!) vyšší než u generace C7. Ta přitom ve srovnatelné specifikaci nestála podstatně odlišné peníze, třebaže o něco levnější byla.
Teorie, že C8 osloví tradiční kupce Corvette a k nim přidá i hůře situované zájemce o jinak koncipovaný sporťák, tedy vyletěla komínem. I v takovém případě by zřejmě průměrný příjem zájemců povyskočil výš, ale nepodstatně. Fakt, že se posunul takto dramaticky, naznačuje, že vůz kupují úplně jiní lidé a vysvětluje také fakt, proč o základní provedení za onoho 1,3 milionu Kč v přepočtu stojí jen velmi omezené množství lidí.
Nakonec i to ale dává smysl, neboť takto koncipovaná Corvette zkrátka oslovila kupce sporťáků znělejších značek, jako je Porsche nebo právě Ferrari. Je otázkou, zda si jej kupují k a nebo místo svých dosavadních hraček, tak či onak ale může GM děkovat bohu, že tomu tak je. Ostatně i díky zájmu o C8 mezi novou klientelou jde o jedno z mála aut, které v roce 2020 navzdory pandemii prodejně rostla. S vyššími prodeji, vyšší cenou a častější volbou drahých specifikací to pro automobilku bude slušný stroj na peníze - ostatně jde dlouhodobě o nejziskovější model koncernu General Motors a nová generace tradice očividně bořit nehodlá.










Nová Corvette je opravdu trefa do černého. Prodává se výborně a oslovuje novou, podstatně bohatší klientelu, který kupuje převážně vyšší specifikace. Foto: Chevrolet
Zdroj: GM Authority
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 4 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejnovější články
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 31 minutami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 2 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 3 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 4 hodinami
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
