Prodejce převedl, co všechno má v základu nejlevnější auto schopné pokořit 300 km/h

Už od léta jsme fascinováni tím, co všechno za 1,42 milionu korun nabízí v základu nová generace Corvette. Právě základní provedení teď můžeme vidět na vlastní oči a zaujmout dokáže nejen technikou, ale i výbavou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Prodejce převedl, co všechno má v základu nejlevnější auto schopné pokořit 300 km/h

30.9.2019 | Petr Prokopec

Prodejce převedl, co všechno má v základu nejlevnější auto schopné pokořit 300 km/h

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Už od léta jsme fascinováni tím, co všechno za 1,42 milionu korun nabízí v základu nová generace Corvette. Právě základní provedení teď můžeme vidět na vlastní oči a zaujmout dokáže nejen technikou, ale i výbavou.

Již za pár dní nás čeká prezentace nového sportovního modelu, Chevrolet totiž 2. října oficiálně vytáhne na světlo otevřenou verzi Corvette osmé generace. O velké překvapení se ale již jednat nebude, neboť automobilka kabriolet propálila již při odhalení kupé. To se však od svého debutu stalo jedním z automobilových fenoménů letošního roku, neboť Chevrolet v tomto případě dokázal malý zázrak. Či možná i velký, neboť nikdo jiný na světě vám nenabídne zcela nový sporťák s 6,2litrovým atmosférickým osmiválcem uprostřed na pouhých 59 995 USD (dle aktuálního kurzu 1,42 milionu korun), který s výkonem okolo 500 koní dokáže uhánět rychlostí přes 300 km/h.

Co dalšího ještě za své peníze kromě pohonné jednotky dostanete? Na to se rozhodl odpovědět Mike Davenport, který si na internetu říká Chevy Dude. Mike je jedním z nejoceňovanějších automobilových prodejců ve Spojených státech, mimo to jde také o majitele Chevroletu Corvette ZR1 sedmé generace. A zakrátko také o majitele nového modelu, který si objednal - nepřekvapivě - v dealerství v Louisville, kde pracuje. Vlastně tak jen málokdo vám dokáže podat o novince ucelenější informace a zároveň vyzdvihnout její přednosti či slabiny ve srovnání s předchůdcem.

Mike mimo to dodává, že jakmile jeho vůz dorazí, poslouží hlavně jako předváděcí. Kdokoliv tedy bude chtít usednout za jeho volant, má šanci přímo s ním. To je vskutku originální způsob prodeje a vlastně ani nepřekvapí, že Mike má takový úspěch. V případě Corvette C8 navíc může počítat s dobýváním ještě vyšších met, neboť americký supersport budí velký zájem sám o sobě.

Co tedy Mikeo C8 prozradil? Začneme přitom u popisu výbavy 1LT, kterou dostáváte již v základu a je opravdu bohatá. Nechybí sedadla GT1 ovládaná elektricky v osmi směrech a čalouněná kůží Mulan. Dále tu máme bezklíčový vstup a startovací tlačítko či režim pro obsluhu parkovišť. Zmínit můžeme také duální klimatizaci, zpětnou kameru, audio systém Bose s 10 reproduktory a 8palcovým displejem, 12palcový přístrojový štít nebo odnímatelný střešní panel.

Výčet je tedy opravdu obsáhlý, přesto však má toto provedení zůstávat volbou puristů, neboť je z dosavadní produkce nejlehčí. Paket Z51 totiž nenavyšuje pouze cenu, ale také hmotnost. Na stovku se s ním pak sice dostanete pod 3 sekundy, ovšem nejvyšší rychlost již klesá pod magickou třístovku, zatímco základní provedení ji protne jako nic a pokračuje až k 312 km/h. Znovu je přitom třeba připomenout, že řeč je o supersportu s 6,2litrovým osmiválcem a takřka 500 koňmi za pouhého 1,42 milionu korun.

Tím se dostáváme ke druhému videu, jenž Mike natočil, a to se soustředí na „vnitřnosti“ americké novinky. Chevrolet totiž pustil do světa také částečně rozřezaný model, který takto odhaluje veškerá svá tajemství. Byť zároveň naznačuje i výskyt mnoha dalších, jenž na svá odhalení teprve čekají. Jedno takové je spojeno se středovým tunelem vozu, který je příliš veliký - dle Mike dokonce natolik, že nebyl koncipován jen pro hřídel roztáčející přední kola.

Už chvíli se mluví o tom, že součástí nabídky osmé generace Corvette má být také verze s pohonem všech čtyř kol, až dosud ale byly veškeré takové informace spojovány s hybridní technikou. Zatímco tedy zadní náprava by byla nadále spojena s osmiválcem, přední kola by měl roztáčet elektromotor či dokonce dva. Ty ale nemají být součástí převodovky, místo toho by mělo dojít k jejich usazení na přední nápravu. Velikost tunelu by ale v takovém případě byla neopodstatněná.

Je proto možné, že Chevrolet kromě hybridní čtyřkolky vyrukuje i s tou mechanickou. Zda tomu tak ale bude, je ve hvězdách. A s konkrétním odhalením nepřichází ani Mike. Můžeme tak jen dodat, že dle spekulací by hybridní provedení mělo nabídnout 1 000 koní, tedy dvojnásobek vůči základu, který je již i tak enormně rychlý. Vůbec tedy ani neodhadujeme jízdní dynamiku této verze. A i když by cena vylétla nahoru dvojnásobně, pořád to bude velmi zajímavá nabídka.


Prodejce převedl, co všechno má v základu nejlevnější auto schopné pokořit 300 km/h - 1 - Chevrolet Corvette C8 2019 rozrezana videoscreen 01Prodejce převedl, co všechno má v základu nejlevnější auto schopné pokořit 300 km/h - 2 - Chevrolet Corvette C8 2019 rozrezana videoscreen 02Prodejce převedl, co všechno má v základu nejlevnější auto schopné pokořit 300 km/h - 3 - Chevrolet Corvette C8 2019 rozrezana videoscreen 03Prodejce převedl, co všechno má v základu nejlevnější auto schopné pokořit 300 km/h - 4 - Chevrolet Corvette C8 2019 rozrezana videoscreen 04Prodejce převedl, co všechno má v základu nejlevnější auto schopné pokořit 300 km/h - 5 - Chevrolet Corvette C8 2019 rozrezana videoscreen 05Prodejce převedl, co všechno má v základu nejlevnější auto schopné pokořit 300 km/h - 6 - Chevrolet Corvette C8 2019 rozrezana videoscreen 06Prodejce převedl, co všechno má v základu nejlevnější auto schopné pokořit 300 km/h - 7 - Chevrolet Corvette C8 2019 rozrezana videoscreen 07Prodejce převedl, co všechno má v základu nejlevnější auto schopné pokořit 300 km/h - 8 - Chevrolet Corvette C8 2019 rozrezana videoscreen 08Prodejce převedl, co všechno má v základu nejlevnější auto schopné pokořit 300 km/h - 9 - Chevrolet Corvette C8 2019 rozrezana videoscreen 09Prodejce převedl, co všechno má v základu nejlevnější auto schopné pokořit 300 km/h - 10 - Chevrolet Corvette C8 2019 rozrezana videoscreen 10Prodejce převedl, co všechno má v základu nejlevnější auto schopné pokořit 300 km/h - 11 - Chevrolet Corvette C8 2019 rozrezana videoscreen 11Prodejce převedl, co všechno má v základu nejlevnější auto schopné pokořit 300 km/h - 12 - Chevrolet Corvette C8 2019 rozrezana videoscreen 12Prodejce převedl, co všechno má v základu nejlevnější auto schopné pokořit 300 km/h - 13 - Chevrolet Corvette C8 2019 rozrezana videoscreen 13Prodejce převedl, co všechno má v základu nejlevnější auto schopné pokořit 300 km/h - 14 - Chevrolet Corvette C8 2019 rozrezana videoscreen 14Prodejce převedl, co všechno má v základu nejlevnější auto schopné pokořit 300 km/h - 15 - Chevrolet Corvette C8 2019 rozrezana videoscreen 15Prodejce převedl, co všechno má v základu nejlevnější auto schopné pokořit 300 km/h - 16 - Chevrolet Corvette C8 2019 rozrezana videoscreen 16Prodejce převedl, co všechno má v základu nejlevnější auto schopné pokořit 300 km/h - 17 - Chevrolet Corvette C8 2019 rozrezana videoscreen 17Prodejce převedl, co všechno má v základu nejlevnější auto schopné pokořit 300 km/h - 18 - Chevrolet Corvette C8 2019 rozrezana videoscreen 18Prodejce převedl, co všechno má v základu nejlevnější auto schopné pokořit 300 km/h - 19 - Chevrolet Corvette C8 2019 rozrezana videoscreen 19Prodejce převedl, co všechno má v základu nejlevnější auto schopné pokořit 300 km/h - 20 - Chevrolet Corvette C8 2019 rozrezana videoscreen 20Prodejce převedl, co všechno má v základu nejlevnější auto schopné pokořit 300 km/h - 21 - Chevrolet Corvette C8 2019 rozrezana videoscreen 21
Pokud jste si chtěli prohlédnout nejnovější Corvette C8 pomalu do posledního šroubku, nyní máte tu možnost

Zdroj: Chevy Dude@Youtube

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše