Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jeden z nejextrémnějších off-roadů je z ČR. Má 6 kol, až 1 200 koní a spoustu luxusu
5.9.2018 | Mirek Mazal
Tomuto autu byste asi české kořeny nehádali, ale skutečně je má. Bez nadsázky brutální Bureko 6x6 chce být spojením toho nej z několika světů.
Když Mercedes uvedl na trh model G 63 AMG v provedení 6x6, mohli se dobře situovaní zákazníci přetrhnout, jen aby nekonvenční pick-up mohli parkovat vedle svých dalších specialit. Automobilka zaznamenala velký zájem a prodala navzdory velmi vysoké ceně více kusů, než předpokládala. Poptávka po podobných strojích od té doby vzrostla a zareagovala na ni i jedna česká firma, která nyní nabízí jakéhosi nepřímého nástupce.
Společnost z Českých Budějovic od roku 2007 začala modelovat první vůz individuálního vzhledu s označením Bureko H2x. Za pět let následoval první šestikolový off-road Bureko 6x6 a letos firma představila nový modernizovaný těžký tereňák označený jako Nový Bureko 6x6. Vychází z Chevroletu Silverado třetí generace, „dárce orgánů” byste ale bez hlubším povědomím o amerických pick-upech hádali těžko.
Vůz chce šesticí kol nejen zaujmout od pohledu, má si díky nim poradit i s velmi těžkým terénem. K tomu mu dále pomáhá neskromný motor, 6,2litrový osmiválec s přímým vstřikováním benzínu a variabilní kontrolou ventilů, který je schopný deaktivovat některý z válců během klidné jízdy. Dále poslouží přídavné chladiče motorového a převodového oleje anebo omezení prokluzu diferenciálu. Motor 6,2 V8 je k dispozici v úpravě firmy Hennessey s označeními HPE 600, HPE 650, HPE 700, HPE 800, HPE 1000 a HPE 1200 korespondujícími s počtem koní pod kapotou. Nejsilnější verze tedy nabízí ukrutných 1 200 koní.
Všechny modely mají osmistupňovou automatickou převodovku chráněnou proti přetížení s možností uzamčení, která je připojena k pohonu všech kol s elektrickým převodovým posuvem a automaticky uzamykatelnými volnoběžkami. Pohyb po nezpevněném povrchu usnadňuje nezávislé přední odpružení, přední krátká a dlouhá ramena, stabilizátory, vinuté pružiny, plynové tlumiče, dvojitá tuhá zadní náprava a dvacetipalcová kola s pneumatikami Federal, které brzdí kotoučové brzdy s vnitřním chlazením na všech nápravách.
Technika je dimenzovaná do náročného terénu, ale ani posádka není ošizena o pořádnou dávku luxusu. Mercedes 6x6 bude asi o kus dál, ale Bureko 6x6 modelového roku 2018 je možné osadit luxusními prvky jako ozvučení Bose, vnější kamery, přídavné budíky stavu motorových kapalin, bezklíčové ovládání, dvouzónovu automatickou klimatizaci, kožené čalounění nebo široce nastavitelné sedačky s funkcí větrání i vyhřívání. V tomto ohledu je mezníkem peněženka zákazníka, který může zaškrtnout i exteriérové doplňky jako například nárazové nosníky, chromové lišty, nástupní prahy či přídavné světlomety.
Rozměry Silverada po zásahu budějovického podniku narostou. Šířka dosáhne 2 190 milimetrů, délka se odvíjí od zvoleného typu provedení (5 830 až 6 200 milimetrů) a výška je ovlivněna stejným případem (2 100 až 2 150 milimetrů). Velký interiér je možné zbarvit do hnědé, černé nebo šedé barvy šesti nabízených odstínů, pro exteriér firma nabízí ještě o tři barvy více.
Výtvor bude možné osobně prohlédnout na výstavě Automechanika 2018 ve Frankfurtu ve dnech 11. až 6. září 2018, pokud se vám ale nechce cestovat tak daleko, tušíme, že v Českých Budějovicích vám jej předvedou též. Cenu zatím neznáme, láci ale nečekejte - starší model stejného jména přišel v základu na 4,3 milionu Kč...













































Bureko 6x6 je česká verze šestikolového pick-upu s prvky komfortní výbavy uvnitř
Bleskovky
Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včera (3)Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025Nové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025
Nejnovější články
Dědic Fiatu a šéf Renaultu dali EU ultimátum: Buď něco změníte teď, nebo tu zničíte autoprůmysl, za 5 let bude pozdě
včeraNěmci vrátili život legendárnímu Audi Quattro. Vypadá jako zamlada, má ale skoro třikrát víc výkonu
včeraBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včera (3)Mercedes nechtěl motory V8 nabízet už skoro pro nic, teď otočil a jejich novou generaci chce nacpat takřka do všeho
včeraBizarní prodlužovač dojezdu Tesly je totální fiasko. Nesmyslné řešení nakonec nedostane nikdo, firma vrací zálohy
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva