Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jeden z největších propadáků moderních aut se smutně loučí verzí, která mohla být faceliftem
13.8.2021 | Petr Prokopec
A kdo ví, jestli faceliftem původně být neměla a automobilka si vše nerozmyslela až pod tlakem stále horších prodejních výsledků. Tak či onak jde o tečku za jedním zpackaným pokusem o návrat legendy.
Na moderní Hondu NSX přišla řeč vcelku nedávno, a to v souvislosti s tragickými prodeji. O znovuzrozený japonský sporťák je vskutku mizivý zájem, několikanásobně jej tak překonává i mnohem dražší Lamborghini Aventador. Není to však až tak překvapivé, neboť zatímco originál vyladěný mimo jiné i Ayrtonem Sennou byl dostupným a relativně jednoduchým sporťákem pro lidi, kteří si auta jako Ferrari nemohou dovolit koupit ani provozovat, nástupce je drahý a komplikovaný vůz, který se navíc se supersporty slavných značek nemůže rovnat téměř v žádné oblasti.
Japonci tak pouhých pět let po premiéře dávají hybridnímu kupé sbohem a je otázkou, zda to tak měli původně v úmyslu. Auto, které si dnes představíme, totiž vypadá spíše jako facelift než rozlučkové provedení, s ohledem na popsaný vývoj se ale nakonec mohlo z jednoho stát druhým.
Tak či onak se NSX rozloučí novou limitovanou edicí Type S, jenž nabídne 608 koní a 667 Nm točivého momentu. Ve srovnání s regulérním modelem se tak jedná o relativně malý nárůst (+ 27 koní a 22 Nm), za kterým stojí především pár nových turbodmychadel převzatých ze závodní verze. S nimi přitom nedorazil jen vyšší plnící tlak, ale také nové vstřikovače a nové mezichladiče. Po těchto zásazích přitom výkon 3,5litrového šestiválce narostl na 527 koní, za zbytkem pak stojí navýšení výkonu elektromotoru o 10 procent.
Honda zároveň o 20 procent zvýšila i použitelnou kapacitu baterií a upravila software devítistupňové automatické převodovky, která tak směrem nahoru nově řadí o 50 procent rychleji. Zároveň se dočkala i nového režimu podřazování, zatímco systém pohonu všech kol Sport Hybrid SH-AWD byl upraven tak, aby umožnil rychlejší průjezd zatáčkami. Japonci pak sice data o dynamice nezveřejnili, dodávají však, že Type S je na okruhu Suzuka ve srovnání s běžným NSX rychlejší o 2 sekundy.
Úpravami nicméně neprošel jen motor, ale i karoserie. Právě v tomto ohledu Type S působí spíše jako facelift, nikoliv jen jako limitovaná edice regulérního modelu. Máme tu totiž nové nárazníky, z nichž ten přední počítá s výraznějším splitterem, zatímco zadní se dočkal mohutnějšího karbonového difuzoru. Z uhlíkových vláken je pak i střecha snižující těžiště, stejně jako boční prahy. Nová kovaná kola pak rozšiřují rozchod, a to o 10 milimetrů vpředu a 20 mm vzadu.
Další novinkou jsou pneumatiky Pirelli P-Zero o rozměru 245/35 ZR19, respektive 305/30ZR20, jenž jsou uzpůsobené přímo této verzi. Stejně tak byly odlišně nastaveny jízdní režimy Quiet, Sport, Sport+ a Track, překalibrování se dočkaly adaptivní tlumiče a nový výfuk umožňuje motoru mnohem hlasitější projev. Změn tedy opravdu není málo, o to více zamrzí jistá „skromnost“ v interiéru. Zdá se totiž, že novinky se zde projevily hlavně příchodem log Type S a kontrastních švů.
Lze pak už jen dodat, že labutí píseň NSX bude k mání ve 350 kusech, což je i na tak přepracovaný model a zároveň finální edici možná až příliš velké sousto. V podstatě se totiž jedná o takové množství, jaké Honda dosud prodávala za rok až dva. Možná i proto japonská automobilka přichází s limitkami v rámci limitované edice. Z oněch 350 kusů tak 300 míří do Spojených států, přičemž pouze 70 aut může dostat novou šedivou barvu karoserie nazvanou Gotham Gray.
Ve Státech se přitom NSX Type S bude prodávat s logem Acury, a to od 169 500 USD (cca 3 668 000 Kč). Zákazníci nicméně budou moci sáhnout i po paketu Lightweight, jehož součástí jsou karbonové brzdy Brembo, karbonový kryt motoru a karbonové doplňky interiéru. Tato sada přitom snižuje hmotnost o nemalých 26,2 kilogramu, připravit si na ni ovšem musíte dodatečných 13 tisíc dolarů (přibližně 281 000 Kč). Ona limitovaná šedá je pak k mání za dalších 6 000 USD (asi 130 000 Kč).
Honda NSX Type S je vůbec nejvýkonnějším a nejrychlejším provedením tohoto modelu, navíc se liší i vizuálně, vypadá spíš jako původně zamýšlený facelift. I tak ale budou mít Japonci s rozprodáním finální edice problém, o regulérní model byl totiž mizivý zájem. Foto: Honda
Zdroj: Honda
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Mistr světa Bagnaia tvrdí muziku v Jerezu včera 16:23
- Pátek v Jerezu - Moto2: 1. Roberts, 13. Salač včera 15:49
- Úvod v Jerezu: Na čele bratři Marquezové, 7. Pedrosa včera 11:30
- Nová pravidla MotoGP od sezóny 2027 včera 10:42
- Pre Jerez 25.4.2024
Nejčtenější články
- Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
28.3.2024 - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
28.3.2024 - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
28.3.2024 - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
29.3.2024 - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
29.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz