Jeden z poslední velkých dieselů v osobních autech končí, důvody jsou obvyklé

Pokud správně počítáme, v Evropě jsou dnes už osobních autech nabízeny jen dva naftové osmiválce a brzy zůstane jediný. Dieselový V8 Land Roveru už to má spočítané.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Jeden z poslední velkých dieselů v osobních autech končí, důvody jsou obvyklé

29.3.2020 | Mirek Mazal

Jeden z poslední velkých dieselů v osobních autech končí, důvody jsou obvyklé

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pokud správně počítáme, v Evropě jsou dnes už osobních autech nabízeny jen dva naftové osmiválce a brzy zůstane jediný. Dieselový V8 Land Roveru už to má spočítané.

Přísné evropské limity emisí a spotřeby paliva se postaraly o konec dalšího výjimečného motoru. Vidlicový osmiválec Land Roveru spalující naftu sice nebyl etanolem spolehlivosti, ale jistě by žil déle nebýt nápadů Bruselu. Teď si musí sbalit fidlátka a místo na výsluní přenechat poslednímu podobnému konkurentovi v evropské nabídce - nafťáku 4,0 V8 TDI dostupném třeba pro Audi SQ7 nebo VW Touareg.

Modely Range Rover a Range Rover Sport tedy přijdou o dieselový V8 náhradou za hybridní V6 s technikou známou z Evoqu a Discovery Sport MHEV představených loni. Stárnoucí 4,4litrový vznětový agregát od Fordu nahradí třílitrový turbodiesel s integrovaným startérem/generátorem. Zelenější volba interně známá pod označením D350 dodá 261 kilowattů (355 koní) a 700 newtonmetrů, což by mohlo stačit k zrychlení Sportu na 100 km/h za pouhých 6,5 sekundy. Spotřeba klesla optikou emisí CO2 na 210 g/km CO2.

Základem nabídky se stane méně výkonná specifikace šestiválcového nafťáku s výkonem 224 kilowattů (305 koní). Skromnější verze D300 se stane hnací výbavou pro modelové řady Sportu HSE, HSE Dynamic a Autobiography Dynamic. Třístovka s emisemi CO2 ve výši 225 g/km CO2 bude jednou z variant také u cenově dostupnějšího Range Roveru. Ten později přijme za své i D350 propůjčující velkému SUV zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,1 sekundy.

Kolegové z Autocaru, kteří tyto informace dostali na světlo světa, očekávají podobné změny i u Jaguaru, který ovšem osmiválcový diesel nenabízel. Nová, částečně elektrifikovaná strojovna by se měla objevit u modernizovaného XF a F-Pace. Osmiválcům zkrátka doba nepřeje, netruchleme ale příliš hlasitě - raritou jistě jednoho ne až tak vzdáleného dne budou i šestiválce.


Jeden z poslední velkých dieselů v osobních autech končí, důvody jsou obvyklé - 1 - Land Rover osmivalec konci 01Jeden z poslední velkých dieselů v osobních autech končí, důvody jsou obvyklé - 2 - Land Rover osmivalec konci 02Jeden z poslední velkých dieselů v osobních autech končí, důvody jsou obvyklé - 3 - Land Rover osmivalec konci 03Jeden z poslední velkých dieselů v osobních autech končí, důvody jsou obvyklé - 4 - Land Rover osmivalec konci 05Jeden z poslední velkých dieselů v osobních autech končí, důvody jsou obvyklé - 5 - Land Rover osmivalec konci 06
V8 byl příliš troufalý motor na poměry evropských trendů downsizingu, proto v modelech Land Roveru končí

Zdroje: Autocar, Land Rover

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše