Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jeden z poslední velkých dieselů v osobních autech končí, důvody jsou obvyklé
29.3.2020 | Mirek Mazal
Pokud správně počítáme, v Evropě jsou dnes už osobních autech nabízeny jen dva naftové osmiválce a brzy zůstane jediný. Dieselový V8 Land Roveru už to má spočítané.
Přísné evropské limity emisí a spotřeby paliva se postaraly o konec dalšího výjimečného motoru. Vidlicový osmiválec Land Roveru spalující naftu sice nebyl etanolem spolehlivosti, ale jistě by žil déle nebýt nápadů Bruselu. Teď si musí sbalit fidlátka a místo na výsluní přenechat poslednímu podobnému konkurentovi v evropské nabídce - nafťáku 4,0 V8 TDI dostupném třeba pro Audi SQ7 nebo VW Touareg.
Modely Range Rover a Range Rover Sport tedy přijdou o dieselový V8 náhradou za hybridní V6 s technikou známou z Evoqu a Discovery Sport MHEV představených loni. Stárnoucí 4,4litrový vznětový agregát od Fordu nahradí třílitrový turbodiesel s integrovaným startérem/generátorem. Zelenější volba interně známá pod označením D350 dodá 261 kilowattů (355 koní) a 700 newtonmetrů, což by mohlo stačit k zrychlení Sportu na 100 km/h za pouhých 6,5 sekundy. Spotřeba klesla optikou emisí CO2 na 210 g/km CO2.
Základem nabídky se stane méně výkonná specifikace šestiválcového nafťáku s výkonem 224 kilowattů (305 koní). Skromnější verze D300 se stane hnací výbavou pro modelové řady Sportu HSE, HSE Dynamic a Autobiography Dynamic. Třístovka s emisemi CO2 ve výši 225 g/km CO2 bude jednou z variant také u cenově dostupnějšího Range Roveru. Ten později přijme za své i D350 propůjčující velkému SUV zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,1 sekundy.
Kolegové z Autocaru, kteří tyto informace dostali na světlo světa, očekávají podobné změny i u Jaguaru, který ovšem osmiválcový diesel nenabízel. Nová, částečně elektrifikovaná strojovna by se měla objevit u modernizovaného XF a F-Pace. Osmiválcům zkrátka doba nepřeje, netruchleme ale příliš hlasitě - raritou jistě jednoho ne až tak vzdáleného dne budou i šestiválce.





V8 byl příliš troufalý motor na poměry evropských trendů downsizingu, proto v modelech Land Roveru končí
Zdroje: Autocar, Land Rover
Bleskovky
Nový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
před 3 hodinamiJeden z největších nesmyslů moderních aut pomohl zabít dalšího člověka, uhořel. Ostatní řidiči se marně snažili pomoci
před 9 hodinamiDalší novinka Mercedesu ukazuje, že to nejhorší z posledního nového modelu bude značka cpát všude
14.10.2025
Nejnovější články
Analytik zkusil vykreslit ošklivý propadák BMW jako úspěch, spíš tím podtrhl jeho mizérii
před hodinouTěžko ho zabít. Spyker se po všech pádech znovu vrací mezi živé, dokonce pod taktovkou původního majitele
před 2 hodinamiNový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
před 3 hodinamiKlíčová Alfa Romeo přišla na „svobodných trzích” po třech letech o všechny hybridy, nikdo je nechtěl
před 4 hodinamiŠéf vývoje BMW říká, že firma loni prodala nejvíc osmiválců v historii. Tolik k výsledkům „elektrické revoluce”
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 10.16. 14:39 - Truck Daškam
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 10.16. 12:11 - pavproch
- Porsche - vse o sportovnich modelech 10.16. 08:56 - Eda
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.15. 20:06 - Truck Daškam
- Cupra obecně 10.15. 18:48 - pavproch
- Čerpadlo ostřikovačů 10.15. 16:47 - stenly11
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 10.15. 15:46 - pavproch
- BMW Divize 10.15. 11:15 - pavproch