Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jeden z poslední velkých dieselů v osobních autech končí, důvody jsou obvyklé
29.3.2020 | Mirek Mazal
Pokud správně počítáme, v Evropě jsou dnes už osobních autech nabízeny jen dva naftové osmiválce a brzy zůstane jediný. Dieselový V8 Land Roveru už to má spočítané.
Přísné evropské limity emisí a spotřeby paliva se postaraly o konec dalšího výjimečného motoru. Vidlicový osmiválec Land Roveru spalující naftu sice nebyl etanolem spolehlivosti, ale jistě by žil déle nebýt nápadů Bruselu. Teď si musí sbalit fidlátka a místo na výsluní přenechat poslednímu podobnému konkurentovi v evropské nabídce - nafťáku 4,0 V8 TDI dostupném třeba pro Audi SQ7 nebo VW Touareg.
Modely Range Rover a Range Rover Sport tedy přijdou o dieselový V8 náhradou za hybridní V6 s technikou známou z Evoqu a Discovery Sport MHEV představených loni. Stárnoucí 4,4litrový vznětový agregát od Fordu nahradí třílitrový turbodiesel s integrovaným startérem/generátorem. Zelenější volba interně známá pod označením D350 dodá 261 kilowattů (355 koní) a 700 newtonmetrů, což by mohlo stačit k zrychlení Sportu na 100 km/h za pouhých 6,5 sekundy. Spotřeba klesla optikou emisí CO2 na 210 g/km CO2.
Základem nabídky se stane méně výkonná specifikace šestiválcového nafťáku s výkonem 224 kilowattů (305 koní). Skromnější verze D300 se stane hnací výbavou pro modelové řady Sportu HSE, HSE Dynamic a Autobiography Dynamic. Třístovka s emisemi CO2 ve výši 225 g/km CO2 bude jednou z variant také u cenově dostupnějšího Range Roveru. Ten později přijme za své i D350 propůjčující velkému SUV zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,1 sekundy.
Kolegové z Autocaru, kteří tyto informace dostali na světlo světa, očekávají podobné změny i u Jaguaru, který ovšem osmiválcový diesel nenabízel. Nová, částečně elektrifikovaná strojovna by se měla objevit u modernizovaného XF a F-Pace. Osmiválcům zkrátka doba nepřeje, netruchleme ale příliš hlasitě - raritou jistě jednoho ne až tak vzdáleného dne budou i šestiválce.





V8 byl příliš troufalý motor na poměry evropských trendů downsizingu, proto v modelech Land Roveru končí
Zdroje: Autocar, Land Rover
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
před 6 hodinamiBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Luxusní superjachta Orient Expressu se ukázala před dokončením. Už vztyčila karbonové stěžně, samy jsou větší než většina jachet
před 2 hodinamiZtráty v desítkách miliard, 20 tisíc propuštěných. Nissan padá ke dnu, teď ale vytáhl radikální plán, jak vše vyřešit
před 4 hodinamiMajitel Mazdy si zkusil sám vyměnit olej, aby ušetřil 1 800 Kč za práci servisu, teď musí zaplatit 90 tisíc za opravu
před 4 hodinamiVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
před 6 hodinamiJeden z majitelů Audi otevřeně řekl, proč se zbavil jinak ještě dobrého auta značky, Němcům tohle vůbec nedochází
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva