Jeden z poslední velkých dieselů v osobních autech končí, důvody jsou obvyklé

Pokud správně počítáme, v Evropě jsou dnes už osobních autech nabízeny jen dva naftové osmiválce a brzy zůstane jediný. Dieselový V8 Land Roveru už to má spočítané.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Jeden z poslední velkých dieselů v osobních autech končí, důvody jsou obvyklé

29.3.2020 | Mirek Mazal

Jeden z poslední velkých dieselů v osobních autech končí, důvody jsou obvyklé

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pokud správně počítáme, v Evropě jsou dnes už osobních autech nabízeny jen dva naftové osmiválce a brzy zůstane jediný. Dieselový V8 Land Roveru už to má spočítané.

Přísné evropské limity emisí a spotřeby paliva se postaraly o konec dalšího výjimečného motoru. Vidlicový osmiválec Land Roveru spalující naftu sice nebyl etanolem spolehlivosti, ale jistě by žil déle nebýt nápadů Bruselu. Teď si musí sbalit fidlátka a místo na výsluní přenechat poslednímu podobnému konkurentovi v evropské nabídce - nafťáku 4,0 V8 TDI dostupném třeba pro Audi SQ7 nebo VW Touareg.

Modely Range Rover a Range Rover Sport tedy přijdou o dieselový V8 náhradou za hybridní V6 s technikou známou z Evoqu a Discovery Sport MHEV představených loni. Stárnoucí 4,4litrový vznětový agregát od Fordu nahradí třílitrový turbodiesel s integrovaným startérem/generátorem. Zelenější volba interně známá pod označením D350 dodá 261 kilowattů (355 koní) a 700 newtonmetrů, což by mohlo stačit k zrychlení Sportu na 100 km/h za pouhých 6,5 sekundy. Spotřeba klesla optikou emisí CO2 na 210 g/km CO2.

Základem nabídky se stane méně výkonná specifikace šestiválcového nafťáku s výkonem 224 kilowattů (305 koní). Skromnější verze D300 se stane hnací výbavou pro modelové řady Sportu HSE, HSE Dynamic a Autobiography Dynamic. Třístovka s emisemi CO2 ve výši 225 g/km CO2 bude jednou z variant také u cenově dostupnějšího Range Roveru. Ten později přijme za své i D350 propůjčující velkému SUV zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,1 sekundy.

Kolegové z Autocaru, kteří tyto informace dostali na světlo světa, očekávají podobné změny i u Jaguaru, který ovšem osmiválcový diesel nenabízel. Nová, částečně elektrifikovaná strojovna by se měla objevit u modernizovaného XF a F-Pace. Osmiválcům zkrátka doba nepřeje, netruchleme ale příliš hlasitě - raritou jistě jednoho ne až tak vzdáleného dne budou i šestiválce.


Jeden z poslední velkých dieselů v osobních autech končí, důvody jsou obvyklé - 1 - Land Rover osmivalec konci 01Jeden z poslední velkých dieselů v osobních autech končí, důvody jsou obvyklé - 2 - Land Rover osmivalec konci 02Jeden z poslední velkých dieselů v osobních autech končí, důvody jsou obvyklé - 3 - Land Rover osmivalec konci 03Jeden z poslední velkých dieselů v osobních autech končí, důvody jsou obvyklé - 4 - Land Rover osmivalec konci 05Jeden z poslední velkých dieselů v osobních autech končí, důvody jsou obvyklé - 5 - Land Rover osmivalec konci 06
V8 byl příliš troufalý motor na poměry evropských trendů downsizingu, proto v modelech Land Roveru končí

Zdroje: Autocar, Land Rover

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.