Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jeden z poslední velkých dieselů v osobních autech končí, důvody jsou obvyklé
29.3.2020 | Mirek Mazal
Pokud správně počítáme, v Evropě jsou dnes už osobních autech nabízeny jen dva naftové osmiválce a brzy zůstane jediný. Dieselový V8 Land Roveru už to má spočítané.
Přísné evropské limity emisí a spotřeby paliva se postaraly o konec dalšího výjimečného motoru. Vidlicový osmiválec Land Roveru spalující naftu sice nebyl etanolem spolehlivosti, ale jistě by žil déle nebýt nápadů Bruselu. Teď si musí sbalit fidlátka a místo na výsluní přenechat poslednímu podobnému konkurentovi v evropské nabídce - nafťáku 4,0 V8 TDI dostupném třeba pro Audi SQ7 nebo VW Touareg.
Modely Range Rover a Range Rover Sport tedy přijdou o dieselový V8 náhradou za hybridní V6 s technikou známou z Evoqu a Discovery Sport MHEV představených loni. Stárnoucí 4,4litrový vznětový agregát od Fordu nahradí třílitrový turbodiesel s integrovaným startérem/generátorem. Zelenější volba interně známá pod označením D350 dodá 261 kilowattů (355 koní) a 700 newtonmetrů, což by mohlo stačit k zrychlení Sportu na 100 km/h za pouhých 6,5 sekundy. Spotřeba klesla optikou emisí CO2 na 210 g/km CO2.
Základem nabídky se stane méně výkonná specifikace šestiválcového nafťáku s výkonem 224 kilowattů (305 koní). Skromnější verze D300 se stane hnací výbavou pro modelové řady Sportu HSE, HSE Dynamic a Autobiography Dynamic. Třístovka s emisemi CO2 ve výši 225 g/km CO2 bude jednou z variant také u cenově dostupnějšího Range Roveru. Ten později přijme za své i D350 propůjčující velkému SUV zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,1 sekundy.
Kolegové z Autocaru, kteří tyto informace dostali na světlo světa, očekávají podobné změny i u Jaguaru, který ovšem osmiválcový diesel nenabízel. Nová, částečně elektrifikovaná strojovna by se měla objevit u modernizovaného XF a F-Pace. Osmiválcům zkrátka doba nepřeje, netruchleme ale příliš hlasitě - raritou jistě jednoho ne až tak vzdáleného dne budou i šestiválce.
V8 byl příliš troufalý motor na poměry evropských trendů downsizingu, proto v modelech Land Roveru končí
Zdroje: Autocar, Land Rover
Bleskovky
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
před 3 minutami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024
Nejnovější články
- Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
před minutou - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 11 hodinami - Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
včera - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva