Jediný ztrátový model Škody potichu skončil, nástupce už určitě nedorazí

Když na každém prodaném autě proděláváte přes 200 tisíc Kč, je to pochopitelně neudržitelné. Papírově nulové emise CO2 sice mohly bilanci zlepšit, asi to ale nakonec nebylo tak slavné, jak Škoda doufala a Citigo posílá do důchodu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Jediný ztrátový model Škody potichu skončil, nástupce už určitě nedorazí

4.9.2020 | Petr Prokopec

Jediný ztrátový model Škody potichu skončil, nástupce už určitě nedorazí

/

Foto: Škoda Auto

Když na každém prodaném autě proděláváte přes 200 tisíc Kč, je to pochopitelně neudržitelné. Papírově nulové emise CO2 sice mohly bilanci zlepšit, asi to ale nakonec nebylo tak slavné, jak Škoda doufala a Citigo posílá do důchodu.

Škoda tento týden představila elektrický crossover Enyaq, který zejména v zahraniční začali vynášet do nebes. Tomu se u nás lze snadno divit, je ale třeba připomenout, že s pohledným zevnějškem a prostornou kabinou bude v některých zemích, kde je alternativní pohon vysoce dotován, spojena alespoň trochu přijatelná cena. Ty české osloví leda fanoušky Škody či elektromobilů, kupříkladu v Německu ale vůz bude startovat pod 700 tisíci korunami, což z něj udělá alespoň trochu konkurenceschopnou alternativu třeba ke Kodiaqu. I když v té chvíli dostanou pouze baterie o kapacitě 50 kWh, slabší elektromotor a horší výbavu.

Nejsme si jisti, jestli to něco znamená pro prodejnost elektrické Škody Citigo, právě té ale příchod Enyaqu definitivně zlomil vaz, a to v elektrické i jakékoli jiné podobě. Citigo je totiž malé auto, a tak i s jeho relativně vysokou cenou mladoboleslavská automobilka na každém prodaném kusu prodělává přes 200 tisíc korun. Ty jí sice mohly vykompenzovat uměle nulové emise CO2 tohoto modelu (které nulové skutečně nejsou), asi ji ale pro splnění stanovených cílů budou stačit prodeje podstatně větší novinky, které při jejích cenách nemusí být ztrátové vůbec.

Že to není jen spekulace, čerstvě potvrdil prodejní a marketingový ředitel Škod Alain Favey. Podle něj Citigo dokonce už bez fanfár skončilo, a to v jakékoli podobě a bez naděje na pokračování. „Citigo je mimo hru - co se Evropy týče, jsme vyprodáni. Přímý nástupce tohoto modelu nebude a do budoucna ani nepočítáme s vozem této velikosti,“ uvedl. A rovnou dodal, že „pokud jednou bude existovat verze platformy MEB pro menší auta, pak dorazí i verze od Škody. O takových plánech ale vůbec nic nevím.“

Favey mimo to oznámil, že s elektrifikací budou spojené prozatím jen velké modely značky. „Je otázkou, zda by Scala PHEV byla dobrým nápadem. Jde o velmi drahou technologii, pročež musíte najít zákaznickou skupinu, která si ji může dovolit. Nebo musíte prodělávat, což pro nás není přijatelné.“ Zároveň ovšem zmínil, že žádný další ryzí elektromobil v dohledné době nedostaneme, jakkoliv vše bude záviset na konkrétní poptávce.

Modulární platforma MEB dle Faveye umožňuje poměrně rychle reagovat na požadavky trhu, v případě velkého zájmu o elektromobily tak Škoda zvládne vyvinout nový model mnohem dříve, než kdyby šlo o vůz se spalovacím ústrojím. Prozatím se ale zákazníci musí spokojit s trojicí Enyaq, Superb PHEV a Octavia PHEV, ke které se nejspíše přidá také Kodiaq PHEV. A elektromotor spárovaný se spalovacím ústrojím může dostat i Karoq.

Díky této pětce by Škoda neměla mít problém splnit nové limity CO2, přičemž by zároveň nezatínala sekeru do futer dveří tak hluboko jako u elektrického Citigo. Ať už je to jakkoli, konec nejmenšího modelu Škody je faktem. Spřízněný Volkswagen up! by ovšem ještě v prodeji nějakou chvíli vydržet měl, ostatně v nabídce se drží i ve verzích se spalovacím motorem.


Jediný ztrátový model Škody potichu skončil, nástupce už určitě nedorazí - 1 - Skoda Citigo-E iV 2020 nova sada 01Jediný ztrátový model Škody potichu skončil, nástupce už určitě nedorazí - 2 - Skoda Citigo-E iV 2020 nova sada 02Jediný ztrátový model Škody potichu skončil, nástupce už určitě nedorazí - 3 - Skoda Citigo-E iV 2020 nova sada 03Jediný ztrátový model Škody potichu skončil, nástupce už určitě nedorazí - 4 - Skoda Citigo-E iV 2020 nova sada 04Jediný ztrátový model Škody potichu skončil, nástupce už určitě nedorazí - 5 - Skoda Citigo-E iV 2020 nova sada 06Jediný ztrátový model Škody potichu skončil, nástupce už určitě nedorazí - 6 - Skoda Citigo iV prodelecny model 07
Škoda Citigo míří do důchodu, značka totiž na každém prodaném elektrickém kusu prodělávala statisíce korun a snížení průměrných emisí CO2 ji za to asi nestálo. Foto: Škoda Auto

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Živá témata na fóru

zobrazit vše