Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jedno z možná posledních normálních a levných Hyundai ukázalo v novém, za dobrou cenu nabídne ještě víc stylu
21.1.2024 | Petr Prokopec
Je to taková tichá voda, která mele prodejní břehy. Moc se o něm nemluví, korejské automobilce to ale stěží vadí, když se z ničeho stal jejím třetím nejprodávanějším vozem v Česku. Bayon jistě boduje hlavně poměrem hodnoty a ceny, styl mu ale také nechyběl. A teď ho nabídne ještě víc.
Bayon nepatří mezi modely Hyundai, o kterých by se nějak zvlášť často mluvilo, trhem proplouvá téměř bez povšimnutí médií. Neznamená to nicméně, že by korejské SUV přehlíželi zákazníci. Ty naopak k vozu láká jeho nízká cena, která u nás startuje na 389 990 Kč. Za tuto částku lze počítat s vozem, který není až tak maličký, jak se z fotek může zdát - s délkou 4 180 milimetrů a rozvorem 2 580 mm je na úrovni Škody Kamiq. Za tu je nicméně třeba vysázet na dřevo nejméně o 90 tisíc korun více.
Je pochopitelně třeba dodat, že mladoboleslavská automobilka vám již v základu dodá vyšší výkon, Kamiq je totiž osazen litrovým tříválcem, jemuž turbo dopomáhá k 95 koním. Nejlevnější Bayon má nicméně pod kapotou 1,2litrový atmosférický čtyřválec, v jehož případě si zákazníci musí vystačit s 84 koňmi. I přes lehce nadtunovou hmotnost tak nelze počítat se zrovna oslňující dynamikou (stovka za 13,5 sekundy, maximálka 165 km/h), spotřeba se však pohybuje okolo 6 litrů.
Řadě zákazníků to ale stačí, ve městě nic víc nepotřebujete. V případě touhy po lepší dynamice pak stejně jako u Škody mohou sáhnout po přeplňovaném litrovém tříválci. Ten v tomto případě produkuje dokonce 100 koní, přičemž nejlevněji vás vyjde na 419 990 Kč. Stále se tedy pohybujeme hluboko pod úrovní základního „kamzíku“. Není tak vlastně překvapivé, že Bayon u nás loni zlákal ke koupi 1 349 lidí, což je na auto pohybující se trhem víceméně pod mediálním radarem skvělý výsledek - je to třetí nejžádanější Hyundai a pátý nejlepší vůz svého segmentu.
Aktuálně se kompaktní SUV Hyundai dočkalo faceliftu, který v zásadě odpovídá charakteru vozu, neboť i ten se snadno schová před radary. Viditelné změny se dotkly hlavně přídě, kde jsou denní světla nově propojena světelnou lištou, stejně jako je tomu třeba u modelů Kona a Staria. Pod ni se pak nastěhovala odlišná čelní maska a nárazník. Hlavní světlomety jsou zasazeny do černě lakovaného plastu, což vůz v kombinaci s širším výpletem masky dělá placatější, než je. A vypadá to určitě lépe a stylověji než dosud.
Zajímavé je, že na zádi se Korejci rozhodli pro opačnou cestu. Přeprofilovaný nárazník je tedy pro změnu vyveden v barvě karoserie a černý je pouze prostor pro registrační značku. Nová jsou i světla určena k couvání, veškeré další venkovní změny jsou ale již minimální. Máme tu nový design 16palcových litých kol či rozšířenou paletu barev karoserie. Ještě méně se toho má odehrát pod kapotou, podle všeho totiž automobilka nechala motory bez modifikací.
Přesunout se tak můžeme do kabiny, kde lze nově počítat s 10,25palcovým displejem multimédií již v rámci standardní výbavy. V závislosti na trzích jej pak doplňuje buď 4,2palcová obrazovka zasazená do analogového přístrojového štítu, či rovnou 10,25palcový virtuální kokpit. Automobilka navíc přihodila porty USB, stejně jako systém počítá s online modernizací. Osvětlení kabiny pak již zajišťují LEDky, nikoli žárovky. Široký je i výčet bezpečnostních prvků.
Novinek tedy ve finále není zase tak málo. A byť facelift není z nejviditelnějších, auto posouvá dál. Dá se čekat, že Korejci udrží ceny na podobné úrovni, takže půjde možná o jedno z posledních normálních a levných Hyundai. A boduje nejen v Česku, 4,2metrové SUV je hitem skoro všude, kde se nabízí. Třeba v Srbsku jde o dvojku na trhu, v Kazachstánu pak o třetí nejúspěšnější vůz v prodeji. Lidé prostě zkrátka pořád stojí o maximum hodnoty za peníze, málokdo jim ale něco takového nabídne. A když se to stane, není třeba ani moc reklamy nebo mediálního humbuku, aby si toho všimli.









Bayon se nejvíc proměnil v čelních partiích, kde lze počítat s lištou vedoucí mezi světly pro denní svícení. Značka ji přitom nazývá Seamless Horizon Lamp, autu přidává na stylu. Foto: Hyundai
Zdroj: Hyundai
Bleskovky
Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
včera1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
25.6.2025Přímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
24.6.2025
Nejčtenější články
BMW se chystá změnit design úplně každého auta, které vyrábí, dokonce i nedávno představených novinek
29.5.2025Tohle je nový císař ztráty hodnoty, během pouhých 600 ujetých km připravil majitele o 2,64 milionu Kč!
29.5.2025Brembo ukázalo nové řešení brzd, s jinými už v Evropě brzy nebude možné prodávat auta
29.5.2025Novinka od zakladatelů Alpiny, kteří Alpinu už prodali, vypadá naživo líp než ve studiu, potají skrývá dvě auta v jednom
29.5.2025Ojetý Opel Corsa má podle Němců smysl koupit v jedné generaci. Elektrické verzi se ale vyhněte za každou cenu, sežere vás zaživa
29.5.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva