Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jedno z nejprodávanějších čínských SUV nabízí i v Evropě víc než o statisíce dražší Škoda Kodiaq
28.12.2021 | Petr Prokopec
Úspěchu některých aut z Číny se nelze divit. Toto je velké, 4,5 metru dlouhé SUV s výkonem 177 koní, pohonem 4x4 a spoustou výbavy. Za ceny od 617 tisíc Kč oslovuje Číňany i Rusy jako málokteré jiné.
Číňané nejsou zrovna mistry jmenné konzistence, neboť vůz, o kterém bude řeč dnes, je prodáván pod řadou různých označení a dokonce i pod několika značkami. Doma v Číně jej ale znají jako Bo Yue a v Rusku jako Atlas, přičemž k těmto jménům po nedávném faceliftu přibyl ještě přídomek Pro. Nechme ale stranou různá jména, ve všech případech jde o mimořádně populární model - je jedním z 10 nejprodávanějších čínských auto v Rusku, nejprodávanější auto Geely vůbec a sedmé nejžádanější SUV v Číně za rok 2020. Výrobce jej tak prodává po statisících za rok a při tom, co nabízí - a za kolik - se vlastně ani není čemu divit.
Ačkoli se to z fotek nemusí zdát, není to zrovna malý vůz. S rozvorem 2 670 milimetrů, délkou 4 544 mm, výškou 1 713 mm a šířkou 1 831 mm je to auto zapadající do prostoru mezi Škody Karoq a Kodiaq, přičemž některými aspekty má blíže k tomu druhému jmenovanému, například základním motorem. K tomu ale až za chvíli, nejprve dodejme, že zavazadelník pobere podle údajů výrobce až 662 litrů nákladu, což též není málo.
V případě vzhledu dostal Atlas s faceliftem nové nárazníky, upravena byla také kapota motoru a jiná jsou rovněž světla. Podobně lze hovořit o zádi, kam navíc dorazilo i rozšířené víko zavazadelníku, které navíc nekončí nad nárazníkem, ale zasahuje až do něj. Přepracování se dále dočkal zadní spoiler, opomenout nesmíme ani zvětšenou přední masku chladiče.
To je v případě exteriéru vše, v případě interiéru lze pak zmínit přepracovanou palubní desku s novou generací multimédií a zvětšenou dotykovou obrazovkou. Nové jsou také voliče převodovky, které nyní daleko více odkazují na již zmíněné Volvo. Doplňky v podobě kůže Nappa ale zůstávají.
A nakonec i nabídka motorů dostala s faceliftem slušnou vzpruhu. Atmosférický čtyřválec o objemu 2,4 l produkující 152 koní byl nahrazen přeplňovanou tříválcovou jedna-pětkou z produkce dceřiného Volva. Tento motor dává k dobru 177 koní a 255 Nm točivého momentu a je v případě pohonu všech kol (v Evropě zatím jediná volba) spojen se sedmistupňovým automatem. Suma sumárum se Geely Atlas Pro dočkalo citelného přepracování, které i s tradičně bohatou výbavou v Rusku k mání od 2 064 900 rublů, tedy asi 617 tisíc Kč.
To je opravdu nízká suma na to, co vůz nabízí - nejlevnější Kodiaq je u nás k mání skoro o 250 tisíc dráž a když dorovnáme technickou i komfortní výbavu, skoro dvojnásobná suma klepe na dveře. Pokud by vám to ale bylo přece jen moc, Číňané spolu s avízem příchodu modelu KX11 oznámili, že Atlas Pro začátkem roku 2022 přijde v ještě dostupnějším provedení. Půjde o nadále bohatě vybavenou, nadále výkonnou, ale technicky přece jen skromnější variantu s pohonem pouze předních kol a jednodušším šestistupňovým automatem s hydrodynamickým měničem. Pak bude mít Škoda s tímto modelem ještě větší problém, neboť v základu bude pořád nabízet méně a cenové nůžky se dále rozevřou.












Geely Atlas Pro dostalo s faceliftem nový motor, pozměněna byla i karoserie a interiér. Soupeř Škody Kodiaq u díky tomu boduje, s novým rokem navíc nabídne ještě levnější základní provedení. Foto: Geely
Zdroj: Geely
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 11 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před 2 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 4 hodinami
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 5 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 7 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 18:56 - Stepan
- Rychlodotazy 11.05. 18:48 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.05. 16:12 - bojler
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
