Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jezdci Formule 1 jen žasli, jak blízko je hypersport Astonu jejich „služebákům”
19.2.2020 | Petr Prokopec
Tohle auto je opravdu něco naprosto mimořádného, současné se ale upřímný Max Verstappen hned začal divit, jak chce někdo s autem jako Valkyria jezdit v běžném provozu.
Na britskou automobilku Aston Martin je momentálně zaměřena opravdu velká pozornost. Stojí za tím zejména kanadský miliardář Lawrence Stroll, který se díky koupi významného podílu dostal do jejího čela. Okamžitě přitom oznámil, že značka se od roku 2021 stane titulárním sponzorem jím vlastněného týmu Formule 1 Racing Point. To samozřejmě představuje nemalý finanční závazek, kvůli kterému byly přehodnoceny veškeré další aktivity firmy. Z toho naneštěstí nebudou mít zrovna radost fanoušci vytrvalostních závodů.
Aston Martin totiž dle původních plánů hodlal s modelem Valkyrie vstoupit do nově zrozené série Hypercar, a to již od letošního roku. Stroll nicméně nechal tyto plány zmrazit, což znamená, že momentálně jedinou značkou potvrzenou pro zmiňovanou kategorii pro sezónu 2020/2021 je Toyota. Tu v roce příštím doplní Scuderia Cameron Glickenhaus a od roku 2022 velmi pravděpodobně Peugeot. Než se tak ovšem stane, budeme zde mít „one-man-show“ stejně jako v loňském ročníku 24 hodin Le Mans.
Britové přitom dodávají, že ve spolupráci s pořadateli a automobilovou federací FIA zkouší najít možnost, jak se součástí nové kategorie stát v budoucnu. Zatím se ale opravdu nezdá, že by něco takového bylo možné. Ve Formuli 1 totiž Stroll spojí hned dvě oblasti svého podnikání, což je pro něj logicky prioritou. Je to ovšem škoda, neboť Valkyrie mohla ve světě vytrvalostních závodů dokázat mnohé. Nyní si tak její schopnosti budou užívat pouze šťastní majitelé, které čekají „šílené“ zážitky.
To alespoň tvrdí Max Verstappen, který se spolu s týmovým kolegou Alexem Albonem momentálně posadili za volant. Stalo se tak jen proto, že pro letošek je Aston Martin ještě naposledy spojen s týmem Red Bull. Oba piloti přitom vyzkoušeli první ověřovací prototyp, který byl na trati doplněn i druhým a třetím kusem v pořadí. Britové takových exemplářů vyrobí celkově osm a každý se má zaměřit na testování konkrétních oblastí, aby byly vychytány veškeré možné mouchy.
„Samozřejmě, že vůz je stále ve fázi vývoje, ale již nyní cítíte tempo, které v porovnání s normálními vozy... je výrazně odlišné. Úroveň přítlaku je neskutečná a vůz vypadá superagresivně. Byla to s ním opravdová zábava,“ uvedl po svezení Verstappen, který ale současně neskrýval své nepochopení nad tím, jak chce někdo s něčím takovým jezdit po silnici. Albon pak dodal, že Valkyrie „je blíže monopostu F1 než kterýkoliv jiný silniční vůz“, přičemž vyzdvihl hlavně míru přetížení, kterého novinka Astonu Martin dosahuje v zatáčkách.
Pro britský supersport je to nadmíru lichotivé hodnocení, a právě proto můžeme jen litovat, že zamíří pouze do vybraných garáží a nikoliv na okruh La Sarthe. Jeho dvanáctiválec produkující tisíc koní a zvládající neskutečných 11 200 otáček by totiž skutečně nemusel mít konkurenci, zvláště když vysoký výkon doplňuje aerodynamika Adriana Neweyho. Ten má přitom na kontě bezpočet vítězných vozů v F1, další „skalp“ ale bohužel v nejbližší době na opasek nepřipne.










Max Verstappen a Alex Albon si vyzkoušeli Aston Martin Valkyrii. Letos k tomu měli příležitost naposledy, od příštího roku totiž britská značka již spojí síly s týmem Racing Point. I proto nezamíří do vytrvalostních závodů
Zdroj: Aston Martin
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
před 10 hodinamiVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
před 11 hodinamiAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
včeraProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
včeraPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva