Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Karabag Fiat 500E: elektrický fiátek za cenu BMW 5
7.5.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Německá firma Karabag specializující se na elektrická užitková auta přestavěla na baterky Fiat 500. Velký smysl ale pořád nedává.
Italský koncern Fiat již nějakou dobu slibuje elektrickou verzi pětistovky. Když po finálních testech opravdu dorazí, bude to premiéra tak trochu s křížkem po funuse. Několik společností totiž takto upravený model 500 už dávno prodává.
Aktuálně svou nabídku představila německá společnost Karabag, která italské městské mini staví společně s firmou Linde. Jejich typ 500E je poháněný vpředu umístěným elektromotorem o výkonu 20 kW (27 koní) a nejvyšším točivém momentu 148 newtonmetrů.
Autíčko vybavené blíže nespecifikovanými akumulátory o kapacitě 11 kWh (což je ekvivalent přibližně 3,2 litru nafty) váží podle údajů výrobce jen 1 050 kg a má mít za ideálních podmínek dojezd 100 km. Poněkud skromný elektromotor zvládne akceleraci na 50 km/h za 8,5 s a maximální rychlost 105 km/h.
Přestože se jedná o hodně skromná čísla, o schopnostech Fiatu 500E zvládnout ve městě většinu požadovaných úkolů asi nelze pochybovat. Velkým problémem pro městský provoz není ani omezený akční rádius, i když v tomto případě bude dojezd nabití v praxi tak 60-80 kilometrů. Pokud to někomu nevadí, mohl by se tento Fiat chovat velmi podobně jako běžná auta, jakkoli limity tohoto elektromobilu zůstávají stejné jako před léty. Přesto má všechno jeden pořádně velký háček.
Základní model 500 s benzinovým motorem 1,2 pořídíte za nějakých 270 tisíc, Karabag si ale svou na elektřinu konvertovanou verzi cení na neuvěřitelných 43 070 euro, v přepočtu téměř 1,1 milionu Kč. Pro srovnání - za stejnou cenu koupíte třeba už pětkové BMW s dvoulitrovým dieselem nebo benzinem o výkonu přes 180 koní a ještě vám zbudou 3 tisíce Eur na příplatkovou výbavu...
Výsledná cena konec konců docela odpovídá také počtům Fiatu, který hodlá svou verzi 500 EV prodávat za 46 500 dolarů (888 tisíc) a na každém kusu ještě prodělávat 10 tisíc dolarů (191 tisíc Kč). A i když budou originální elektrické pětistovky patrně o něco výkonnější, ani tak se z něj lidové auto na baterky asi nestane.











Auto pro dva, s výkonem 27 koní, teoretickým dojezdem 100 km a cenovkou 1,1 milionu - dokonalá ukázka udržitelné elektro-mobility v praxi
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche chtělo dostat zpackaný nový Cayenne do lepšího světla srovnáním s 918, dosáhlo ale jen maximální trapnosti
včera
Range Rover si utahuje z pokusu Číňanů napodobit jeho slavnou reklamu, při kterém tak katastrofálně selhali
20.11.2025
„Bugatti pro chudé“ je vážně laciný zabiják, až násobně dražší soupeře v bezprecedentním testu rozcupovalo rozdílem třídy
18.11.2025
Nejnovější články
Rusové postavili nezastavitelný obojživelník jako z dob SSSR, dali mu i tehdy nevídané ovládání
před 8 hodinami
Pušky, náboje a „tvrdej”. Nové řešení „problému příliš levných SUV” bere dech svou okázalou prostopášností
před 9 hodinami
ADAC zjišťoval, kolik kapacity baterií zbylo po najetí 200 000 km plug-in hybridům, i nejlepší výsledek je bída
před 11 hodinami
Asi jen Bugatti má dnes „normálního” šéfa, takto zareagoval na snahu majitele dostat zpátky na silnice bouraný Chiron
včera
Porsche chtělo dostat zpackaný nový Cayenne do lepšího světla srovnáním s 918, dosáhlo ale jen maximální trapnosti
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
