Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia Cee'd 2015: facelift oficiálně, je hlavně tříválcový a přeplňovaný
26.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Korejský bestseller se změnil hlavně pod kapotou. Zlepšilo se odhlučnění a vůz má nabídnout i vyšší komfort.
O modernizaci Kie Cee'd se zmiňujeme již hezkou řádku měsíců, přičemž video pořízené na Ringu naznačovalo, že změny budou nemalé. Ve světle tohoto faktu se při spatření nemaskovaného vozu dostavilo mírné zklamání, v rámci vzhledu totiž korejská automobilka přistoupila jen k menším revizím. Ty aktuálně vyjmenovává oficiální tisková zpráva, podle které dorazí víceméně jen nová 16palcová a 17palcová litá kola, přemodelovaný nárazník s chromovými rámečky mlhovek nebo odlišný výplet čelní masky.
Mimo to se dočkáme ještě odlišného zadního nárazníku a jiné grafiky koncových diodových světel. Tím ale venkovní změny končí, za dalšími již musíme do kabiny. Zde je výraznou novinkou hlavně sedmipalcový displej multimédií a vylepšené odhlučnění. Dieselové verze se navíc dočkají ještě speciálního zvuk pohlcujícího materiálu, pročež by kabina měla skýtat příjemnější útočiště. Ověnčena také bude větším množstvím chromu, za příplatek pak můžete sáhnout po novém hnědém koženém čalounění.
Zamířit můžeme do motorového prostoru, kde na rozdíl od exteriéru a interiéru pomalu nezůstal kámen na kameni. Největší změna je přitom spojena s příchodem nového litrového tříválce T-GDI, který díky turbodmychadlu dává k dobru 100 nebo 120 koní. V obou případech pak můžete počítat ještě se 172 Newtonmetry točivého momentu, který je k dispozici v rozmezí 1 500 až 4 000 otáček. Jízdní dynamika či spotřeba ani jednoho modelu však bohužel zmíněna nebyla, dodat ae můžeme, že 1,4litrový a 1,6litrový benzinový motor zůstávají v nabídce beze změny, zatím. Předpokládáme ale, že Kia jen čeká na to, jak se trh vypořádá s novinkami - pakliže budou nové turbomotory žádané, jedna-čtyřku z nabídky vypustí a jedna-šestku vymění za přeplňovanou dvanáctistovku.
Přesunout se můžeme k 1,6litrovému turbodieselu CRDi, který prošel několika málo modifikacemi a nabízí 110 či 136 koní. Ve druhém případě oproti minulosti došlo k nárůstu o 8 koní, mimo to se zvýšil „krouťák“ z 265 na 285 Nm. Tuto pohonnou jednotku přitom bude možné spřáhnout s novým sedmistupňovým dvouspojkovým automatem, který má emise CO2 stlačit na 109 gramů na kilometr. Počítat tedy můžeme se 4,1litrovou normovanou spotřebou. Diesel 1,4 CRDi se zdá být parametry totožný jako u aktuálního Cee'du.
Přepracování se dočkala rovněž vrcholná verze GT, v jejímž případě 1,6litrový přeplňovaný čtyřválec profituje z vyššího plnícího tlaku turbodmychadla. To vylepšilo točivý moment v nižších otáčkách a odezvu motoru, i když i nadále můžete počítat s 204 koňmi a 265 Nm. Dané zásahy však zlepšily sprint z klidu na stovku, který poklesl o jednu desetinu sekundy na 7,6 s. Mimo to lze pak nově počítat také s nižšími emisemi CO2 (170 g/km).
Kromě lepší dynamiky mohou také modely Cee’d GT a Pro_cee’d GT počítat s brzadmi většími o 20 milimetrů, což snížilo vzdálenost nutnou k zastavení ze stovky o 1,4 metru. Uvnitř pak najdeme nový volant se zploštělou spodní částí či hliníkové startovací tlačítko. A dorazil i režim GT Mode, po jehož aktivaci začne úřadovat zvukový generátor, který vylepší tóny motoru.
To je ale v případě vrcholné verze vše, vrátit se tak můžeme ke standardní nabídce, jež dále počítá s lehce modifikovaným zavěšením, které má zaručit vyšší komfort, vektorování točivého momentu pak umocní ovladatelnost. V rámci bezpečnosti je nově možné počítat také s detekcí aut ve slepém úhlu, vylepšen byl i parkovací asistent
Tím ale nemalá modernizace končí. Prodej faceliftované Kie Cee’d ve všech třech karosářských verzích odstartuje v červenci, ceny se nejspíše dozvíme v příštích několika málo dnech.




















Facelift se váže především k motorovému prostoru Kie Cee'd. Po stránce vizuální se již úřadovalo mnohem menší měrou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie včera 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho 29.4.2025
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey 29.4.2025
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejnovější články
Šéf Toyoty zaujal další rezolutní postoj k elektrickým autům, odpískal plány na sportovní modely s tímto pohonem
před hodinouNový Mercedes CLA působí v základu až ostudně lacině, i když stojí o statisíce víc. Uvnitř přišel o třetinu displejů
před 2 hodinamiVW poznává „kouzlo” prodeje elektromobilů. Čím víc jich prodá, tím víc prodělá, sám to přiznává
před 4 hodinamiDacia stoupá stále výš. Jedno nové auto dnes v Rumunsku vyrobí každých 55 sekund, dosáhla historického milníku
před 5 hodinamiNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva