Kia K9: korejská „sedmička” teď už oficiálně

 | 2 příspěvky | 28.2.2012 Petr Miler
Reagovat

Nepřihlášený pepa z depa

Ta maska mně připadá odpor.. | 28.2.2012 18:33reagovat
avatar

Ta maska mně připadá odporná, jako by se vrátili o 20 let zpátky, jako kdyby tu přední část zase kopírovali z Volhy..

Nepřihlášený Southern wind

V článku je řada nepřesnos.. | 29.2.2012 00:26reagovat
avatar

V článku je řada nepřesností (mírně řečeno) - například:

- do Evropy tento vůz dovážen nebude, a to zcela jistě; cílem je Korea a USA, potažmo další trhy v Asii

- K9 měla být již na podzim ve Frankfurtu - místo toho zde KIA uvedla GT (studie na stejném podvozku); do Ženevy je K9 ohlášená a "odhalení" fotek 28. 2. tomu i silně nasvědčuje

- interiér je z velmi starých fotek (rok) a navíc z testovacího vozu; interiéry se mohou v sérii dost lišit

- tento vůz je vyvíjen poměrně dlouhou řadu let (na rychlé Korejce opravdu velmi dlouho) - prakticky od nástupu Schreyera (podzim 2006) a maskovaný jezdí po silnicích jako tester nejméně rok až půldruhého roku

- dominantní vliv Schreyra na design K9 bych mírnil; jsou zde patrné 3 vzory: Maserati, Jaguar a BMW - téměř s jistotou tvrdím, že za designem K9 stojí Massimo Frascella ("vyučen" u Bertoneho - tedy zakořeněn v italské pininfarinovské půdě, s dalším působením v UK... Rover-Jauar a téměř 7 let ve funkci designera KIA v USA)! Jen to BMW tam nikde není...

- kdo si vezme detail po detailu K9 a BMW - nenajde nic, vůbec nic shodného, což neznamená, že celek dává pocit pohledu na sourozence. Pokud to vezmu jako sourozence, pak volím mladší a krásnější ze sester - K9

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif