Kia K9: korejská „sedmička” teď už oficiálně

Není divu, že se Kia K9 v posledních dnech proháněla po Koreji bez jakéhokoli maskování. Již na dnešek totiž bylo plánováno její oficiální odhalení.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Kia K9: korejská „sedmička” teď už oficiálně

28.2.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Kia K9: korejská „sedmička” teď už oficiálně

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Není divu, že se Kia K9 v posledních dnech proháněla po Koreji bez jakéhokoli maskování. Již na dnešek totiž bylo plánováno její oficiální odhalení.

Události nabraly u Kie rychlých spád. Před čtrnácti dny nám automobilka nabídla pouze první ilustrace a dnes už tu máme první skutečné snímky. Čeho? No přece její vlajkové lodi K9, která krom opulentního vzhledu a rozměrů nabídne také pořádné motory a pohon zadních kol. Ale nepředbíhejme.

I přesto, že se Korejci s odhalováním této novinky příliš nemazlili, fotky nemaskovaného auta se dostaly do éteru ještě před oficiálním odhalením. Teprve včera jsme vám nabídli snímky a videa nemaskované K9, které na korejských silnicích pořídili tamní řidiči. Předpokládáme však, že šlo ze strany výrobce o podobný tah, který v podobnou dobu předvedl Land Rover s Evoquem Cabrio, a tak nemá čeho litovat.

Dnešní formální odhalení tedy nepřináší nic vyloženě převratného, lepší snímky ale dosvědčují, že říkat K9 „korejská řada 7” nebylo z naší strany přehnané. Vůz se skutečnému BMW 7 vážně dosti podobá a to nejen svým základním tvarem, ale i mnoha detaily. Nechceme říkat, že Peter Schreyer od někoho opisoval, úplně stejné není na obou autech nic, zjevně ale dostal za úkol vytvořit „něco jako sedmičku”. A tak to vytvořil.

Hlavní světla, části předního nárazníku a především pak záď se svými světly, chromovanou linkou a hranatými výfuky, to všechno je dosti bavorské. Snad jen výdech na předním blatníku připomene více Maserati Quattroporte, ale co se v dnešním přeplněném automobilovém světě něčemu nepodobá...

Do interiéru nás automobilka nahlédnout nenechala, včerejší špionážní fotky ale odhalily i ten. Zde už si vůz jde svou vlastní cestou (i když třeba ten volič automatu...) a výsledný dojem už necháme ryze na vás.

Z technických detailů zatím nevíme nic, dá se ale předpokládat, že budou do značné míry totožné s koncernovým sourozencem Hyundai Genesis. Ten nabízí též pohon zadních kol, nejlepší automatické převodovky a motory 3,8 V6, 4,6 V8 a 5,0 V8, samozřejmě benzinové. Že motor 3,8 nebude chybět ani v K9 dosvědčují i přiložené snímky, pakliže chce K9 představovat opravdu to nej, nemůže vynechat ani nějaký ten osmiválec. Jestli se bude moci pochlubit i vrcholným 5,0 V8 s výkonem 316 kW (424 koní), to je zatím otázka. Řekli bychom ale, že ano.

Podle automobilky má být totiž K9 stvořena bez kompromisů v designu, technice i výkonech a vynechat nejsilnější koncernový motor by kompromisem bylo. Podle stejného prohlášení má K9 definovat nové standardy ve své třídě (to je ovšem trochu přehnané) a být další demonstrací síly značky Kia, která překvapí svět.

Čím vším bude chtít K9 zaujmout, to nám Kia sdělí až později. V Ženevě ji zřejmě neuvidíme, na některém z pozdějších asijských autosalonů se ale ukáže zcela určitě. Podle předchozích informací by si pak měla najít cestu i do Evropy, jen zatím nevíme, s jakým jménem. „Káčková” označení jsou totiž zatím vlastní jen korejskému trhu (K5 = Optima, K7 = Cadenza) a je docela dobře možné, že K9 si bude v Evropě říkat třeba... Opirus. To všechno se ještě dozvíme.


Kia K9: korejská „sedmička” teď už oficiálně - 1 - Kia K9 oficialni 01Kia K9: korejská „sedmička” teď už oficiálně - 2 - Kia K9 oficialni 02Kia K9: korejská „sedmička” teď už oficiálně - 3 - Kia K9 oficialni 03Kia K9: korejská „sedmička” teď už oficiálně - 4 - Kia K9 oficialni 04Kia K9: korejská „sedmička” teď už oficiálně - 5 - Kia K9 oficialni 05Kia K9: korejská „sedmička” teď už oficiálně - 6 - Kia K9 oficialni 06
Kia K9 určitě není ošklivá...

Kia K9: korejská „sedmička” teď už oficiálně - 7 - 730d 730d02Kia K9: korejská „sedmička” teď už oficiálně - 8 - 730d 730d05Kia K9: korejská „sedmička” teď už oficiálně - 9 - 730d 730d04Kia K9: korejská „sedmička” teď už oficiálně - 10 - 730d 730d10Kia K9: korejská „sedmička” teď už oficiálně - 11 - 730d 730d09Kia K9: korejská „sedmička” teď už oficiálně - 12 - 730d 730d11
...je ale trochu „sedmičková”

Kia K9: korejská „sedmička” teď už oficiálně - 13 - Kia K9 06
Do interiéru zatím můžeme nahlédnout jen neoficiálně

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.