Kia K9: korejská „sedmička” teď už oficiálně

Není divu, že se Kia K9 v posledních dnech proháněla po Koreji bez jakéhokoli maskování. Již na dnešek totiž bylo plánováno její oficiální odhalení.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Kia K9: korejská „sedmička” teď už oficiálně

28.2.2012 | Petr Miler | 2 příspěvky

Kia K9: korejská „sedmička” teď už oficiálně

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Není divu, že se Kia K9 v posledních dnech proháněla po Koreji bez jakéhokoli maskování. Již na dnešek totiž bylo plánováno její oficiální odhalení.

Události nabraly u Kie rychlých spád. Před čtrnácti dny nám automobilka nabídla pouze první ilustrace a dnes už tu máme první skutečné snímky. Čeho? No přece její vlajkové lodi K9, která krom opulentního vzhledu a rozměrů nabídne také pořádné motory a pohon zadních kol. Ale nepředbíhejme.

I přesto, že se Korejci s odhalováním této novinky příliš nemazlili, fotky nemaskovaného auta se dostaly do éteru ještě před oficiálním odhalením. Teprve včera jsme vám nabídli snímky a videa nemaskované K9, které na korejských silnicích pořídili tamní řidiči. Předpokládáme však, že šlo ze strany výrobce o podobný tah, který v podobnou dobu předvedl Land Rover s Evoquem Cabrio, a tak nemá čeho litovat.

Dnešní formální odhalení tedy nepřináší nic vyloženě převratného, lepší snímky ale dosvědčují, že říkat K9 „korejská řada 7” nebylo z naší strany přehnané. Vůz se skutečnému BMW 7 vážně dosti podobá a to nejen svým základním tvarem, ale i mnoha detaily. Nechceme říkat, že Peter Schreyer od někoho opisoval, úplně stejné není na obou autech nic, zjevně ale dostal za úkol vytvořit „něco jako sedmičku”. A tak to vytvořil.

Hlavní světla, části předního nárazníku a především pak záď se svými světly, chromovanou linkou a hranatými výfuky, to všechno je dosti bavorské. Snad jen výdech na předním blatníku připomene více Maserati Quattroporte, ale co se v dnešním přeplněném automobilovém světě něčemu nepodobá...

Do interiéru nás automobilka nahlédnout nenechala, včerejší špionážní fotky ale odhalily i ten. Zde už si vůz jde svou vlastní cestou (i když třeba ten volič automatu...) a výsledný dojem už necháme ryze na vás.

Z technických detailů zatím nevíme nic, dá se ale předpokládat, že budou do značné míry totožné s koncernovým sourozencem Hyundai Genesis. Ten nabízí též pohon zadních kol, nejlepší automatické převodovky a motory 3,8 V6, 4,6 V8 a 5,0 V8, samozřejmě benzinové. Že motor 3,8 nebude chybět ani v K9 dosvědčují i přiložené snímky, pakliže chce K9 představovat opravdu to nej, nemůže vynechat ani nějaký ten osmiválec. Jestli se bude moci pochlubit i vrcholným 5,0 V8 s výkonem 316 kW (424 koní), to je zatím otázka. Řekli bychom ale, že ano.

Podle automobilky má být totiž K9 stvořena bez kompromisů v designu, technice i výkonech a vynechat nejsilnější koncernový motor by kompromisem bylo. Podle stejného prohlášení má K9 definovat nové standardy ve své třídě (to je ovšem trochu přehnané) a být další demonstrací síly značky Kia, která překvapí svět.

Čím vším bude chtít K9 zaujmout, to nám Kia sdělí až později. V Ženevě ji zřejmě neuvidíme, na některém z pozdějších asijských autosalonů se ale ukáže zcela určitě. Podle předchozích informací by si pak měla najít cestu i do Evropy, jen zatím nevíme, s jakým jménem. „Káčková” označení jsou totiž zatím vlastní jen korejskému trhu (K5 = Optima, K7 = Cadenza) a je docela dobře možné, že K9 si bude v Evropě říkat třeba... Opirus. To všechno se ještě dozvíme.


Kia K9: korejská „sedmička” teď už oficiálně - 1 - Kia K9 oficialni 01Kia K9: korejská „sedmička” teď už oficiálně - 2 - Kia K9 oficialni 02Kia K9: korejská „sedmička” teď už oficiálně - 3 - Kia K9 oficialni 03Kia K9: korejská „sedmička” teď už oficiálně - 4 - Kia K9 oficialni 04Kia K9: korejská „sedmička” teď už oficiálně - 5 - Kia K9 oficialni 05Kia K9: korejská „sedmička” teď už oficiálně - 6 - Kia K9 oficialni 06
Kia K9 určitě není ošklivá...

Kia K9: korejská „sedmička” teď už oficiálně - 7 - 730d 730d02Kia K9: korejská „sedmička” teď už oficiálně - 8 - 730d 730d05Kia K9: korejská „sedmička” teď už oficiálně - 9 - 730d 730d04Kia K9: korejská „sedmička” teď už oficiálně - 10 - 730d 730d10Kia K9: korejská „sedmička” teď už oficiálně - 11 - 730d 730d09Kia K9: korejská „sedmička” teď už oficiálně - 12 - 730d 730d11
...je ale trochu „sedmičková”

Kia K9: korejská „sedmička” teď už oficiálně - 13 - Kia K9 06
Do interiéru zatím můžeme nahlédnout jen neoficiálně

Petr Miler

Diskuze 2 příspěvky

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.