Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia Optima alias K5 2014 dostala facelift plný diod, k nim až 271 turbo koní
15.6.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Tolik světýlek na autě jinak spatříte snad jen o vánocích. Kia Optima se rozhodla zářit nejen v prodejích a po faceliftu se chlubí karoserií posetou diodami.
U nás tedy Optima nijak zvlášť nezáří, Kie za tři čtvrtě milionu si čeští zákazníci ještě kupovat nezvykli, v USA a také v Asii (kde si tentýž model říká K5) ale jde o úspěšný vůz. Automobilka jej v jeho třetí generaci vyrábí teprve od roku 2010, tak nějak podle asijských zvyklostí se ale rozhodla kout železo, dokud je ještě žhavé a obdarovala jej sice menším, ale přesto nepřehlédnutelným faceliftem.
Jeho hlavní symptom lze popsat třemi písmeny: L, E a D. Přední světla, která už tak jako tak disponovala slušným pásem ze světelných diod, dostala přepracovanou vnitřní optiku, v nichž nalezneme diod ještě více. Ty byste ale možná na první pohled přehlédli, jinak je to už s předním nárazníkem, který po vzoru Cee'dů GT dostal na místo mlhovek další čtyři světelné zdroje z LED na každou stranu. Asi i budou sloužit jako mlhová světla, denní svícení zastanou „hadovky” v hlavních světlech.
Změnil se i přední nárazník, který nyní vypadá jako součást nějakého sportovního paketu, profil pak zkrášlí jen nová nabídka litých kol. Proměnou prošla i záď a jsme si docela jisti, že uhádnete, co nového se na ní objevilo - správně, koncová světla s LED. Diody prostě u Kie jedou a Optima resp. K5 jako by se jich nemohla nabažit.
Několika novinek se dočkal i interiér, jde ale spíše o výbavové prvky. Tím nejzajímavějším bude zřejmě nový palubní systém umožňující i přístup na internet, věčné pohodáře by pak mohlo potěšit rozšíření nabídky příplatkové výbavy o masážní sedadla. Jinak se facelift drží obvyklého kopyta - lepší materiály, zpracování, nové volby v obložení palubní desky a čalounění sedadel...
Ani technika tentokrát nepřišla zkrátka. Menšího posílení doznal elektrický motor hybridní verze, která je v Koreji spjata se stejným spalovacím motorem, jako ta evropská. Zatímco jeho výkon zůstal nezměněn (150 koní), elektromotor má teď namísto 40 koní přesně 47,6 koně. Asi nepřekvapí, že to přineslo snížení normované spotřeby, o změnách v dynamice (dosud zrychlení 0-100 km/h za 9,4 s, maximální rychlost 192 km/h) se Kia nezmiňuje.
Více než hybrid by vás ale mohlo zajímat rozšíření nabídky spalovacích motorů. Ta dnes na českém trhu není zrovna široká, když v relativně velkém autě vyšší třídy končí u 165koňového dvoulitru. Korea ale nově dostala dvoulitrový turbobenzin T-GDI, která nabízí až 271 koní. Dynamiku opět neznáme, marná ale nebude, třebaže je motor povinně spojen s šestistupňovou automatickou převodovkou.
Aktualizace nabídky K5 tak vypadá docela zajímavě, zatím ale nemůžeme s jistotou říci, že se ve stejné míře dotkne i Evropy. Korejci sice nemají ve zvyku nabídku stejných modelů pro jednotlivé kouty světa až tak odlišovat, sesterské Huyndai nám ale nedávno dokázalo, že facelift evropské ix35 nemusí být to samé jako facelift korejské ix35. Uvidíme tedy, s čím skutečná Optima 2014 vtrhne na Starý kontinent, představit by se mohla v září ve Frankfurtu.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013.
Faceliftovaná Kia K5 coby předobraz Optimy 2014
Pro srovnání současná Optima pro Evropu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před hodinou - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 2 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 08:28 - Vrooom
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch