Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia Cee'd GT a Pro_Cee'd GT 2013: nové detaily a snímky korejských warm hatchů
4.3.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Kia odhalila ve světové výstavní premiéře obě karosářské verze sportovního modelu GT postaveného na bázi modelu Cee'd.
Evropské zastoupení koncernu Hyundai-Kia se v uplynulých letech soustředilo převážně na budování stabilní pozice a posilování prodeje, což se Korejcům také díky továrnám v Nošovicích a Žilině skutečně podařilo. Teď nastal čas na podpoření poněkud méně uchopitelné veličiny, než jsou čísla s přibývajícími zákazníky a ta na účtech - začala fáze budování lepšího image.
Na rozdíl od značky Hyundai - disponující neobvyklým Velosterem a povětšinou příjemně starosvětským Genesisem Coupe - si musela Kia dosud vystačit s tím nejběžnějším mainstreamem. Její skladba modelů se patrně nezmění ani po ženevském autosalonu (a v „evrpském dohlednu” není ani prodej limuzíny Quoris s pohonem zadních kol), typovou řadu Cee'd však poprvé doplňují sportovní verze GT s tří a pětidveřovou karoserií.
Pokud nás sledujete pravidelně, Cee'd GT i Pro_Cee'd GT jste již téměř jistě viděli, v Ženevě se však chystá jejich veřejná výstavní premiéra. Dvojice spíše ostřejších než skutečně nabroušených hatchbacků je poháněná benzínovou šestnáctistovkou s turbodmychadlem a přímým vstřikováním paliva, která posílá na šestistupňovou manuální převodovku 204 koní a 265 newtonmetrů.
Kia při měření dynamiky zaznamenala schopnost zrychlit bez ohledu na karosářské provedení z 0 na 100 km/h za 7,7 sekundy a nejvyšší rychlost 230 km/h. Pružná akcelerace ze 60 na 100 km/h trvá na čtyřce 5,4 vteřiny, pětka zvládne roztáhnout auto z 80 na 120 km/h za 7,3 sekundy a šestka na tu samou disciplínu potřebuje 8,8 s. Společná je rovněž průměrná papírová spotřeba - podle normovaného testu EU obě GT jezdí za 7,4 litru na 100 kilometrů.
Jejich design, respektive změny oproti standardním vozům jsme si už několikrát podrobně popsali, více vám tak možná řeknou nové fotografie zveřejněné před zítřejším odhalením. Upozornit bychom proto chtěli pouze na fakt, že se vozy vyráběné v Žilině začnou vyrábět v polovině května a na trhu se objeví o měsíc později. České ceny zatím neznáme.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo ze Ženevy.












Ostré Cee'dy naživo na ženevském výstavišti
Součástí expozice bude rovněž speciální verze Pro_Cee'd GT 1st Edition - automobilka postaví 500 kusů a všechny budou mít základní výbavu rozšířenou třeba o panoramatické střešní okno, xenony nebo satelitní navigaci
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
včeraAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nejčtenější články
Šéf ostrých Mercedesů opravdu nepochopil nic. Spásu pro váznoucí zájem o jeho auta hledá ve výraznějším designu
4.6.2025Vážně lidé Teslu odepsali? Jak kde, v evropském elektrickém ráji dnes její prodeje rostou o 213 procent
4.6.2025Číňané zkusí na západě prorazit s drsně vyhlížejícím SUV plným luxusu s motorem V8, z jeho ceny se soupeřům protočí panenky
4.6.2025Proč VW nedováží do Evropy svá levná auta z Číny? Odpovědi šéfa se leda zasmějete, bez uzardění lakuje
5.6.2025Obří loď se 746 elektrickými auty na palubě vzplála uprostřed oceánu, teď jen bezvládně čeká na svou poslední hodinu
5.6.2025