Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia Rio sedan 2011: je libo kufřík?
21.4.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Malé sedany v Evropě moc nefrčí, a proto je řada automobilek ani u nás nenabízí. V Americe je ale situace jiná a právě tam míří nová Kia Rio sedan.
Nedá se říci, že se v našich končinách malé sedany netěšily oblibě. Vždyť aktuálně nejprodávanějším autem u nás je Renault Thalia, trvalé popularity si užívá Chevrolet Cruze a vzpomenout můžeme i dřívějších úspěchů Dacie Logan. Stačí zajímavý poměr výkonu a ceny a zájem zákazníků se dostaví. Jenže Česká republika je součástí Evropy a v ní se, až na pár výjimek, kompaktním a subkompaktním sedanům příliš nedaří. Pro Českou republiku se z velkých výrobců kvůli pár tisícům prodaných aut za rok přetrhne málokdo, a tak u nás na většinu menších limuzín můžeme zapomenout.
Je to bohužel případ i čerstvě představené Kiy Rio sedan, která zažívá svůj veřejný debut na autosalonu v New Yorku. Vůz pochopitelně vychází z nového Ria hatchback, které bylo představeno začátkem roku a naživo se poprvé ukázalo na ženevském autosalonu.
Sedan s hatchbackem sdílí celou přední část s podlouhlými mandlovými světly, ale již celé prosklení vozu je ale řešeno specificky a změn pochopitelně přibývá směrem k zádi. Ta se, jak je u malých sedanů obvyklé, vyznačuje relativně krátkým a vysokým „kufrem”, jenž protínají dva podlouhlé světlomety zasahující hluboko do zadních blatníků.
Ve srovnání s odcházejícím sedanem na bázi Ria je nová generace širší a delší, její výška se naopak zmenšila. Vůz je tak 4 366 mm dlouhý, 1 720 mm široký a 1 455 mm vysoký, automobilka přesto slibuje, že je lehčí a přitom nabídne vyšší tuhost karoserie znamenající vyšší pasivní bezpečnost i lepší chování na silnici. Přesnější čísla popisující tyto změny ale zatím zveřejněna nebyla.
Pod kapotou amerického provedení sedanu se objeví motor 1,6 GDI s výkonem až 135 koní. Jde samozřejmě o atmosféricky plněný „benzin”, spojený bude s šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou. Dynamika vozu známa není, spotřeba ale ano - podle amerických norem se pochlubí apetitem 7,8 litru benzinu na 100 km jízdy městem a 5,8 litru pro 100 km v dálničním režimu. Chybět vozu nebude ani nechvalně proslulý systém start and stop.
Další detaily a snímky můžeme očekávat již během následujících dnů, kdy si Rio sedan bude užívat přízně světel reflektorů na autosalonu New Yorku. S prodejem vozu v Evropě se zatím nepočítá, ale jak se praví: nikdy neříkej nikdy...










Kia Rio sedan pro rok 2011
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
To pravé nadělení? Tři moderní auta s motory V12 si to rozdala ve sprintu, jejich symfonie nejlíp zní bez turba
dnes
Řidič Ferrari ještě s motorem V12 bez turba se v běžném provozu rozjel na 326 km/h, je to let za zvuku jako ze starých F1
26.12.2025
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
24.12.2025
Nejčtenější články
Poslední Škoda nedotčená VW je k mání jako dodnes skoro nové auto, z jejího motoru by snad šlo i jíst
29.11.2025
VW v Číně vyrábí a prodává svá auta za míň než polovinu českých cen. Do Evropy je dovážet odmítá, jinam už je ale vozí
29.11.2025
Ptali se, kde bere na všechna ta drahá auta a životní styl, dlouholetého pilota F1 teď zatkli za zpronevěru a podvod
29.11.2025
Majitel po 643 ujetých km s novým elektromobilem radši zahodil 400 tisíc Kč, než aby s ním dál musel jezdit
30.11.2025
Toyota za 255 tisíc pořád prodává rodinný kombík původem z roku 2002 a nezdá se, že by to komukoli vadilo
30.11.2025
Živá témata na fóru
- Přituhuje 12.28. 19:39 - řidičBOB
- BMW Divize 12.28. 19:04 - Stepan
- Porsche - vse o sportovnich modelech 12.28. 18:37 - M.Z.
- MG Cyberster 12.28. 16:41 - lukasak12
- Rychlodotazy 12.28. 14:11 - Stepan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 12.26. 19:08 - Truck Daškam
- Mazda MX5 (Miata) 12.25. 19:41 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 12.24. 15:58 - řidičBOB
