Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia Sorento 2013: nečekaně velký facelift konečně detailně
17.8.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Facelift Sorenta je nakonec skutečně větší, než jsme si podle decentních změn designu původně mysleli. Modifikovány byly motory, podvozek i řízení.
Na internetu se již několik dní po sobě objevovaly známé fotografie modernizovaného crossoveru Kia Sorento. Zpočátku je nedoprovázely žádné nové informace, takže se nejdříve zdálo, že se jedná o obvyklou letní recyklaci témat. Zrovna opakování známého nám však v případě korejského SUV příliš nepomohlo. Od poslední upoutávky na facelift nám pořád chyběli údaje k motorům, případně podrobnější detaily k dalším technickým změnám. Zvýšený výskyt obrázků ale nebyl náhodný, Kia konečně vypustila to důležité.
Z fotek jsme samozřejmě dokázali identifikovat úpravy nárazníků a přepracovaná světla již před několika měsíci, nebylo nám ale jasné, proč Kia deklaruje „zcela novou platformu“, když Sorento vypadalo víceméně stejně. Díky aktuální tiskové zprávě v tom ale začínáme mít konečně trochu jasno. Korejci (ostatně jako každá automobilka) poněkud přehání. Platforma doznala jistých změn, nová ale není.
Konstruktéři si zřejmě uvědomili, že s jejich SUV do terénu mnoho zákazníků nejezdí a tak snížili světlou výšku o 10 milimetrů. Tato modifikace je výsledkem dalších transformací. Inženýři předně použili nové, podle jejich sdělení „tužší pomocné rámy obou náprav“, pozměnily také uchycení závěsů, namontovali jiné silentbloky, delší vlečená ramena na zadní nápravě a vylepšené tlumiče. Nutno podotknout, že natolik rozsáhlé úpravy opravdu nejsou pro facelit typické, ale opakujeme ještě jednou, nová platforma to není.
Zajímavé je, že Kia si vyhrála také se skeletem karoserie Sorenta. Automobilka tvrdí, že se ji použitím rozpěry mezi zavěšením předních kol a dalšími „rozsáhlými úpravami“ podařilo zvýšit torzní tuhost o osmnáct procent.
V případě kabiny Korejci zmiňují sníženou světlou výšku jako důvod ke snadnějšímu nastupování, ale to by jako bonus pro cestující nemělo být všechno. Kia slibuje také prodloužení prostoru pro kolena pasažérů ve druhé řadě o 30 mm a těm ve třetí řadě sedadel o 9 milimetrů. K dispozici bude také nové dvoudílné střešní panoramatické okno s elektricky ovládanou sluneční clonou, více měkčených plastů a ve výbavě Exclusive nový sedmipalcový dotykový displej. Řidič navíc dostane nový posilovač řízení se strmějším převodem (2,95 otáčky od dorazu k dorazu) nazvaný FlexSteer, který umožní navolit jeden ze tří módů - Normal, Sport a Comfort - upravujících charakteristiku účinku.
A ještě něco k avizovaným úpravám motorů. Sorento bude na českém trhu v prodeji s pohonnými jednotkami o výkonu 150 až 197 koní. Základem bude zážehový dvoulitr o výkonu 150 koní. Nad ním bude benzínový čtyřválec série Theta II s objemem 2,4 litru. Právě tato pohonná jednotka dostala novou hlavu válců, písty a pozměněné přímé vstřikování GDI. Kia říká, že se díky tomu zvýšil výkon o devět procent na výsledných 192 koní a točivý moment vzrostl o necelých sedm procent na 242 newtonmetrů. Papírová spotřeba by měla být nižší, automobilka ovšem neuvádí o kolik.
Stejná premisa platí také pro naftový čtyřválec řady R, o objemu 2,2 litru. Výkon (197 koní) a točivý moment (421 Nm s manuálem a 436 Nm v případě automatu) zůstávají, ale nový systém recirkulace výfukových plynů má být odpovědný za nižší spotřebu. O kolik, to Kia neuvedla. Stejně jako před modernizací bude i nyní evropská klientela ochuzena o vidlicový šestiválec 3,5 l s výkonem 280 koní a nedostane se k nám ani slabší verze benzínové jednotky 2,4 MPI se 176 koňskými silami.
Ceny budou k dispozici patrně až po oficiální evropské premiéře na pařížském autosalonu 27. září.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.











Facelift evropského Sorenta můžeme popsat jako komplexní, nicméně platforma opravdu nová není
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
dnesStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Populární japonské mini muselo kvůli EU v prodeji jako nové skončit. V bazarech dokazuje, že je čeho litovat
před 6 hodinamiOtylá obluda od BMW je stále větší propadák, nekupuje ji už skoro nikdo
před 7 hodinamiHasiči znovu varují před požáry elektrických aut a nemožností s nimi efektivně bojovat, nikdo je neposlouchá už roky
před 9 hodinamiDalší zákazník Porsche může děkovat automobilce, že zmastila jednu ze svých ikon, na dvou letech ježdění s ní dokonce vydělal
před 10 hodinamiSpolečný elektromobil Hondy a Sony je zatím pořádný provar. Firmám už prodělal přes 10 miliard, aniž by byl blízko dokončení
dnes
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 07.07. 22:44 - HondaMan
- Video a Nordschleife, the best of 07.07. 22:30 - Spectral
- Cyklistické vlákno 07.07. 12:41 - Vrooom
- Onboard videa 07.07. 00:46 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.05. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan