Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia Soul 2013: tváří se jako po faceliftu, s předchůdcem ale mnoho společného nemá
29.3.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Soul sice vypadá jako po důkladnější modernizaci, ve skutečnosti se však díváte na zcela novou, již druhou generaci, která slaví svou premiéru v New Yorku.
Z českého ale třeba i maďarského trhu se Kia Soul kvůli malému zájmu zákazníků potichu stáhla, Korejce však taková ztráta trápit nemusí. Jsou místa, kde se jim s jejich trochu zvláštním crossoverem pořád daří a prodávají dál. Navzdory tomu však Soul imunní vůči věku není, což připustila i samotná automobilka a na newyorském autosalonu představila jeho druhou generaci.
Ve vnějších tvarech novinky se viditelně odráží inspirace některými detaily loňského konceptu Track'ster, svým designem navrženým v kalifornském studiu značky se ale od původní předlohy příliš nevzdaluje. Méně informované by vůz snadno mohl přesvědčit, že se jedná o pouhý facelift, opak je však pravdou. Soul je postaven na nové, identicky koncipované platformě s revidovanými vzpěrami MacPherson vpředu a torzní příčkou vzadu, díky rozsáhlejšímu použití vysokopevnostní oceli se však podažilo zvýšit torzní tuhost karoserie téměř o třicet procent.
Ačkoli to z fotografií poznat nelze, původní nezůstaly ani základní rozměry. Druhá generace Soulu má rozvor prodloužený o 20,3 mm na celkových 2 570 mm, výška zůstala identických 1 610 mm a šířka činí rovných 1 800 mm (+ 15,2 mm). Délku auta, případně její změnu automobilka v tiskové zprávě nezmiňuje, místo toho se ale chlubí o 60,9 mm širším vstupem do zavazadlového prostoru s objemem zvětšeným o 14 litrů a nárůstem prostoru pro posádku ve všech měřených směrech.
Že jde o zbrusu nový automobil, dokládá Soul především novým interiérem. Kia zdůrazňuje především kvalitnější, měkčené plasty, velký TFT displej na středové konzoli, připojení před USB a bluetooth, za příplatek dodávané elektrické ovládání předních sedadel, ale především kvalitnější odhlučnění celé kabiny a o cirka 20 mm tenčí sloupky A zlepšující výhled z vozu šikmo vpřed. Součástí výbavy je rovněž systém Flex Steer, umožňující řidiči navolit jeden ze tří (Comfort, Normal a Sport) režimů upravujících míru zapojení elektrického posilovače řízení.
Protože se nová Kia Soul představila ve Spojených státech, informace o motorizacích se omezují pouze na benzínové pohonné jednotky. Tím pádem nevíme, co bude mít crossover pod kapotou v EU, v Americe ale bude k mání atmosférická šestnáctistovka GDI s výkonem 132 koní při 6 300 ot./min. a nejvyšším točivým momentem 160 newtonmetrů při 4 850 ot./min. Vrcholnou motorizací se stane přepracovaný čtyřválec 2,0 GDI s výkonem 166 koní při 6 200 ot./min. a 205 newtonmetry při 4 000 otáčkách. Pro oba agregáty bude k dispozici buď šestistupňový manuál, alternativně šestistupňová automatická převodovka.
Termín zahájení prodeje Soulu, případně jeho příchod do Evropy tisková zpráva nezmiňuje, stejně tak ani ceny.
























Druhou generaci Soulu představila automobilka s dvojicí nových laků Solar Yellow a Inferno Red
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslední sbohem: Pět ostrých kompaktů se spalovacími motory si to rozdalo ve sprintu, dva z nich hrají svou vlastní ligu
včeraBMW stvořilo nejrychlejší kombík Severní smyčky Nürburgingu, okruhem se prohnal jako černý přízrak
4.8.2025Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
2.8.2025
Nejnovější články
Němci vzali Erdoganovu pýchu s zkusili s ní ujet 2 000 km z Turecka do Německa. Takto dopadli
před 7 hodinamiBezpečnost moderních SUV je fikce. Spousta lidí už z nich ani pořádně nevidí na cestu
před 8 hodinamiHonda Civic pro EU dostala facelift. Její fiasko nemá šanci zvrátit, leda by ji tuningové firmy začaly předělávat na BMW 3
před 10 hodinamiAni 40 modelů není dost. Mercedes brzy odhalí hned 18 dalších novinek, chce jimi zachránit upadající prodeje
před 11 hodinamiAudi dál upadá. Po kolapsu zisků sáhlo dealerům na marže, přinese to další zdražení a další propady
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva