Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kia Sportspace v detailech, pod kapotou má nakonec 250 benzinových koní
2.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Korejské kombi překvapivě pohání dvoulitrový čtyřválec T-GDI, jež výkon přenáší na přední kola. Vzadu pak najdeme unikátní zavazadelník.
Stylové korejské kombi jsme si mohli představit již před dvěma týdny. V ten moment ovšem byly k dispozici hlavně fotografie, nikoliv informace. S těmi se roztrhl pytel nyní, neboť Kia pustila do světa oficiální tiskovou zprávu. Známe tedy rozměry modelu Sportspace, stejně jako můžeme poreferovat o motorovém či zavazadlovém prostoru. V obou případech můžete počítat se zajímavým překvapením, i když je otázkou, co z daných fines dorazí do produkce.
Kolem horké kaše ale nebudeme již nadále přešlapovat a rovnou zmíníme, že korejský koncept neužívá ke svému pohonu diesel či hybridní pohonnou jednotku, nýbrž dvoulitrový benzinový agregát T-GDI, který byl naladěn na 250 koní. Jízdní dynamika by tak rozhodně nemusela být marná, i když pohled na pohon předních kol a volič automatické převodovky asi v řadě fanoušků vzedmuté nadšení opětovně lehce zchladí.
Data o zrychlení z klidu na stovku však již Kia nezveřejnila, přesunout se tak můžeme k rozměrům, které počítají s délkou 4 855 milimetrů, šířkou 1 870 mm, výškou 1 425 mm a rozvorem 2 840 mm. Ve srovnání se stávající generací modelu Optima byl zvětšen hlavně prostor mezi nápravami (+45 mm) a šířka vozu (+40 mm), pročež lze i přes desetimilimetrový pokles na výšce očekávat uvnitř daleko více místa pro cestující i zavazadla.
Tím se dostáváme k prostoru pro bagáž, jehož objem zůstává i nadále neznámý. Tisková zpráva se místo toho zabývá hlavně osmadvaceti ocelovými koulemi, které jsou zasazeny do kůží čalouněné podlahy. Díky tomu (a nízko položené nákladové hraně) je usnadněno jakékoliv zakládání či vykládání zavazadel, přičemž po nastartování vozu se dotyčné koule zasunou o 3 mm do podlahy, aby nedošlo k posunu nákladu.
Zamířit můžeme do čtyřmístné kabiny, kde kromě hliníku a přírodní usně byl jedním ze základních stavebních prvků karbon. Zformována jsou z něj i opěradla sedadel, pročež lze počítat s jejich nízkou hmotností. Dá se ovšem předpokládat, že zrovna tato finesa do sériové výroby nedorazí. Kožené čalounění by ovšem Kia za příplatek nabízet mohla, stejně jako sadu metalických ozdobných doplňků.
Otázkou je pak dvojice digitálních displejů, z nichž jeden supluje přístrojový štít, a druhý najdeme na uprostřed palubní desky. Tato obrazovka je přitom duální, pročež kupříkladu spolujezdci umožňuje plné využívání palubní zábavy, aniž by rušil řidiče. Celý systém je přitom ovládán kruhovým ovladačem, který najdeme za voličem automatu, a jemuž v této činnosti napomáhají čtyři dodatečná tlačítka.
Touto dvojicí ovšem nemáme vyčerpány veškeré displeje, které jsou ve voze přítomny. Dále tu máme digitální zpětné zrcátko, které namísto reálného pohledu dozadu přenáší záběry pořízené zpětnou kamerou. Další dvojici obrazovek najdeme pod středovou opěrkou mezi zadními sedadly, jejíž vršek byl uzpůsoben transportu lyží. Stačí ji však zatlačit zpátky a objeví se dva tablety, jež je možné usadit na opěradlech předních sedadel.
Tím nám tisková zpráva končí, více se zřejmě dozvíme na ženevském autosalonu. Dodat tak již můžeme pouze tolik, že zvenčí se vůz pyšní 20palcovými koly s karbonovými vsuvkami, jejichž design byl navržen tak, aby působil dynamicky i ve chvíli, kdy Kia Sportspace vyčkává na parkovišti.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.
















Kia Sportspace se v Ženevě pyšnila spíše pohledným exteriérem než unikátním zavazadelníkem
Kia Sportspace se vpředu pyšní 250 koňmi a vzadu 28 ocelovými koulemi, jež usnadňují nakládání a vykládání zavazadel
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nejnovější články
Šéf Toyoty zaujal další rezolutní postoj k elektrickým autům, odpískal plány na sportovní modely s tímto pohonem
před hodinouNový Mercedes CLA působí v základu až ostudně lacině, i když stojí o statisíce víc. Uvnitř přišel o třetinu displejů
před 3 hodinamiVW poznává „kouzlo” prodeje elektromobilů. Čím víc jich prodá, tím víc prodělá, sám to přiznává
před 4 hodinamiDacia stoupá stále výš. Jedno nové auto dnes v Rumunsku vyrobí každých 55 sekund, dosáhla historického milníku
před 6 hodinamiNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha