Klíčová novinka Škody plně odhalena, nová Octavia PRO ji má vrátit na výsluní

Čechovi to jistě bude připadat zvláštní, škodovku má ale na výsluní vrátit vůz, který nepůjde koupit ani v České republice, ani kdekoli v Evropě. Nová Octavia PRO je takový menší Superb pro Čínu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Klíčová novinka Škody plně odhalena, nová Octavia PRO ji má vrátit na výsluní

9.3.2021 | Petr Miler

Klíčová novinka Škody plně odhalena, nová Octavia PRO ji má vrátit na výsluní

/

Foto: Škoda Auto

Čechovi to jistě bude připadat zvláštní, škodovku má ale na výsluní vrátit vůz, který nepůjde koupit ani v České republice, ani kdekoli v Evropě. Nová Octavia PRO je takový menší Superb pro Čínu.

Škoda má v posledních měsících důvody k radosti i ke starosti. I když se ji stejně jako jiným automobilkám daří absolutně hůře než v předešlých letech, v Evropě relativně získává. Pak je tu ale Čína, kde absolutně i relativně rychle ztrácí a zdá se, že jediné, co ji může dostat z problémů, je atraktivní nový model.

Člověku nezajímajícímu se o auta to může přijít nepodstatné, pro českou značku ale byla Čína po léta jejím největším trhem a pokud se propad jejích tamních prodejů nezastaví, svou celkovou bilanci jinde nenapraví. Loni za velkou zdí prodala jen 150 tisíc aut, což je nejhorší výsledek od roku 2009 a čtvrtý nejhorší rok za celou dobu jejího působení v Číně, více zřejmě není třeba dodávat.

Možná spása je ovšem na dosah, neboť Škoda před malou chvíli poprvé plně odhalila novou Octavii PRO. O té jsme sice poprvé psali už loni, když se první detaily k ní dostaly ven přes úřední registraci, až teď si ji ale můžeme ukázat oficiálně ze všech stran i zevnitř a říci pár nových informací.

Z prvních fotek se nezdá, že by se vůz vizuálně podstatně lišil od Octavie IV, kterou známe od nás a v Číně dosud nebyla v prodeji. Změní se hlavně rozměry - auto je o 6,4 cm delší (4 753 mm) a má o 4,4 cm delší rozvor (2 730 mm). Uvážíme-li, jak hypertrofovaný kompakt už u nás Octavia IV je, zní to docela bláznivě, cílem tohoto zvětšení je ale tradiční zvětšení prostoru pro cestující vzadu, kterým má přibýt 6 cm v oblasti nohou. V tomto se auto dostane na úroveň Superbu, ale Číňané si na místo vzadu bůhvíproč potrpí.

Rozdílu v délce bylo dosaženo protažením zadních dveří, verze PRO má dále upravené přední a zadní nárazníky, takže více připomíná provedení RS. Technika tomu ale úplně neodpovídá - auto vážící 1 360 kg bude nabízeno s motorem 1,4 TSI se 150 koňmi, z nějž výkon bude na přední kola mířit přes sedmistupňový automat DSG. Bez zajímavosti není, že vůz je vždy vybaven víceprvkovou zadní nápravou, to v Evropě není pravidlem a s motory s výkonem 150 koní ji nedostanete.

Interiér se zdá být kompletně převzat z provedení známého nám včetně displeje infotainmentu a příplatkové digitální přístrojovky. Na ceny je zatím brzy, ale dosavadní Octavie III ale bude v Číně dále nabízena, i proto ta nová dostala označení PRO - u nás je neobvyklé, za velkou zdí tak nezřídka označují novější provedení dále prodávaných modelů stejného jména.


Klíčová novinka Škody plně odhalena, nová Octavia PRO ji má vrátit na výsluní - 1 - Skoda Octavia PRO 2021 oficialni prvni 01Klíčová novinka Škody plně odhalena, nová Octavia PRO ji má vrátit na výsluní - 2 - Skoda Octavia PRO 2021 oficialni prvni 02Klíčová novinka Škody plně odhalena, nová Octavia PRO ji má vrátit na výsluní - 3 - Skoda Octavia PRO 2021 oficialni prvni 03
Nová Škoda Octavia PRO nabízena je v Číně a v zásadě jde o delší Octavii IV s drobnými vizuálními modifikacemi a specifickou technikou. Foto: Škoda Auto

Zdroj: Škoda Auto

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.