Klíčová novinka Škody plně odhalena, nová Octavia PRO ji má vrátit na výsluní

Čechovi to jistě bude připadat zvláštní, škodovku má ale na výsluní vrátit vůz, který nepůjde koupit ani v České republice, ani kdekoli v Evropě. Nová Octavia PRO je takový menší Superb pro Čínu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Klíčová novinka Škody plně odhalena, nová Octavia PRO ji má vrátit na výsluní

9.3.2021 | Petr Miler

Klíčová novinka Škody plně odhalena, nová Octavia PRO ji má vrátit na výsluní

/

Foto: Škoda Auto

Čechovi to jistě bude připadat zvláštní, škodovku má ale na výsluní vrátit vůz, který nepůjde koupit ani v České republice, ani kdekoli v Evropě. Nová Octavia PRO je takový menší Superb pro Čínu.

Škoda má v posledních měsících důvody k radosti i ke starosti. I když se ji stejně jako jiným automobilkám daří absolutně hůře než v předešlých letech, v Evropě relativně získává. Pak je tu ale Čína, kde absolutně i relativně rychle ztrácí a zdá se, že jediné, co ji může dostat z problémů, je atraktivní nový model.

Člověku nezajímajícímu se o auta to může přijít nepodstatné, pro českou značku ale byla Čína po léta jejím největším trhem a pokud se propad jejích tamních prodejů nezastaví, svou celkovou bilanci jinde nenapraví. Loni za velkou zdí prodala jen 150 tisíc aut, což je nejhorší výsledek od roku 2009 a čtvrtý nejhorší rok za celou dobu jejího působení v Číně, více zřejmě není třeba dodávat.

Možná spása je ovšem na dosah, neboť Škoda před malou chvíli poprvé plně odhalila novou Octavii PRO. O té jsme sice poprvé psali už loni, když se první detaily k ní dostaly ven přes úřední registraci, až teď si ji ale můžeme ukázat oficiálně ze všech stran i zevnitř a říci pár nových informací.

Z prvních fotek se nezdá, že by se vůz vizuálně podstatně lišil od Octavie IV, kterou známe od nás a v Číně dosud nebyla v prodeji. Změní se hlavně rozměry - auto je o 6,4 cm delší (4 753 mm) a má o 4,4 cm delší rozvor (2 730 mm). Uvážíme-li, jak hypertrofovaný kompakt už u nás Octavia IV je, zní to docela bláznivě, cílem tohoto zvětšení je ale tradiční zvětšení prostoru pro cestující vzadu, kterým má přibýt 6 cm v oblasti nohou. V tomto se auto dostane na úroveň Superbu, ale Číňané si na místo vzadu bůhvíproč potrpí.

Rozdílu v délce bylo dosaženo protažením zadních dveří, verze PRO má dále upravené přední a zadní nárazníky, takže více připomíná provedení RS. Technika tomu ale úplně neodpovídá - auto vážící 1 360 kg bude nabízeno s motorem 1,4 TSI se 150 koňmi, z nějž výkon bude na přední kola mířit přes sedmistupňový automat DSG. Bez zajímavosti není, že vůz je vždy vybaven víceprvkovou zadní nápravou, to v Evropě není pravidlem a s motory s výkonem 150 koní ji nedostanete.

Interiér se zdá být kompletně převzat z provedení známého nám včetně displeje infotainmentu a příplatkové digitální přístrojovky. Na ceny je zatím brzy, ale dosavadní Octavie III ale bude v Číně dále nabízena, i proto ta nová dostala označení PRO - u nás je neobvyklé, za velkou zdí tak nezřídka označují novější provedení dále prodávaných modelů stejného jména.


Klíčová novinka Škody plně odhalena, nová Octavia PRO ji má vrátit na výsluní - 1 - Skoda Octavia PRO 2021 oficialni prvni 01Klíčová novinka Škody plně odhalena, nová Octavia PRO ji má vrátit na výsluní - 2 - Skoda Octavia PRO 2021 oficialni prvni 02Klíčová novinka Škody plně odhalena, nová Octavia PRO ji má vrátit na výsluní - 3 - Skoda Octavia PRO 2021 oficialni prvni 03
Nová Škoda Octavia PRO nabízena je v Číně a v zásadě jde o delší Octavii IV s drobnými vizuálními modifikacemi a specifickou technikou. Foto: Škoda Auto

Zdroj: Škoda Auto

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše