Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Klíčová novinka Škody plně odhalena, nová Octavia PRO ji má vrátit na výsluní
9.3.2021 | Petr Miler
Čechovi to jistě bude připadat zvláštní, škodovku má ale na výsluní vrátit vůz, který nepůjde koupit ani v České republice, ani kdekoli v Evropě. Nová Octavia PRO je takový menší Superb pro Čínu.
Škoda má v posledních měsících důvody k radosti i ke starosti. I když se ji stejně jako jiným automobilkám daří absolutně hůře než v předešlých letech, v Evropě relativně získává. Pak je tu ale Čína, kde absolutně i relativně rychle ztrácí a zdá se, že jediné, co ji může dostat z problémů, je atraktivní nový model.
Člověku nezajímajícímu se o auta to může přijít nepodstatné, pro českou značku ale byla Čína po léta jejím největším trhem a pokud se propad jejích tamních prodejů nezastaví, svou celkovou bilanci jinde nenapraví. Loni za velkou zdí prodala jen 150 tisíc aut, což je nejhorší výsledek od roku 2009 a čtvrtý nejhorší rok za celou dobu jejího působení v Číně, více zřejmě není třeba dodávat.
Možná spása je ovšem na dosah, neboť Škoda před malou chvíli poprvé plně odhalila novou Octavii PRO. O té jsme sice poprvé psali už loni, když se první detaily k ní dostaly ven přes úřední registraci, až teď si ji ale můžeme ukázat oficiálně ze všech stran i zevnitř a říci pár nových informací.
Z prvních fotek se nezdá, že by se vůz vizuálně podstatně lišil od Octavie IV, kterou známe od nás a v Číně dosud nebyla v prodeji. Změní se hlavně rozměry - auto je o 6,4 cm delší (4 753 mm) a má o 4,4 cm delší rozvor (2 730 mm). Uvážíme-li, jak hypertrofovaný kompakt už u nás Octavia IV je, zní to docela bláznivě, cílem tohoto zvětšení je ale tradiční zvětšení prostoru pro cestující vzadu, kterým má přibýt 6 cm v oblasti nohou. V tomto se auto dostane na úroveň Superbu, ale Číňané si na místo vzadu bůhvíproč potrpí.
Rozdílu v délce bylo dosaženo protažením zadních dveří, verze PRO má dále upravené přední a zadní nárazníky, takže více připomíná provedení RS. Technika tomu ale úplně neodpovídá - auto vážící 1 360 kg bude nabízeno s motorem 1,4 TSI se 150 koňmi, z nějž výkon bude na přední kola mířit přes sedmistupňový automat DSG. Bez zajímavosti není, že vůz je vždy vybaven víceprvkovou zadní nápravou, to v Evropě není pravidlem a s motory s výkonem 150 koní ji nedostanete.
Interiér se zdá být kompletně převzat z provedení známého nám včetně displeje infotainmentu a příplatkové digitální přístrojovky. Na ceny je zatím brzy, ale dosavadní Octavie III ale bude v Číně dále nabízena, i proto ta nová dostala označení PRO - u nás je neobvyklé, za velkou zdí tak nezřídka označují novější provedení dále prodávaných modelů stejného jména.



Nová Škoda Octavia PRO nabízena je v Číně a v zásadě jde o delší Octavii IV s drobnými vizuálními modifikacemi a specifickou technikou. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
Prototyp elektrického BMW M3 se ukázal v akci na okruhu. Působí jako rychlá a tichá smrt, právě k té může mít nejblíž
7.6.2025Žádný supersport, žádný supersedan. Majitel a šéf automobilky Pagani denně jezdí s tímto luxusním „autobusem” s motorem V6
6.6.2025Šéf týmu Formule 1 Mercedesu naštval italské taxikáře poznámkami na adresu Verstappena, ti mu to vrátili i s úroky
5.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Králem Aragónu byl a zůstává jím Marc Marquez včera 14:56
- Premiérové vítězství pro Denize Öncü, Salač v Top-5 včera 13:13
- Prvním dnešním vítězem v Alcanizi se stal David Muňoz včera 11:37
- YARTu se hattrick nepodařil včera 10:23
- Senior TT odřeknuta, bez náhrady! 7.6.2025
Nejčtenější články
Mercedes nechtěl motory V8 nabízet už skoro pro nic, teď otočil a jejich novou generaci chce nacpat takřka do všeho
10.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025Němci vrátili život legendárnímu Audi Quattro. Vypadá jako zamlada, má ale skoro třikrát víc výkonu
10.5.2025Dědic Fiatu a šéf Renaultu dali EU ultimátum: Buď něco změníte teď, nebo tu zničíte autoprůmysl, za 5 let bude pozdě
11.5.2025Max Verstappen potají otestoval závodní Ferrari. Prasklo to, i když si kvůli tomu dokonce změnil jméno
11.5.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva