Koenigsegg by mohl vyrábět i běžnější auta, říká to sám zakladatel

Auta pro běžné smrtelníky nejsou Christianu von Koenigseggovi proti srsti, mohl by je také vyrábět, a to i hybridní jako Regera. Jen asi s jiným jménem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Koenigsegg by mohl vyrábět i běžnější auta, říká to sám zakladatel

16.7.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Koenigsegg by mohl vyrábět i běžnější auta, říká to sám zakladatel

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Auta pro běžné smrtelníky nejsou Christianu von Koenigseggovi proti srsti, mohl by je také vyrábět, a to i hybridní jako Regera. Jen asi s jiným jménem.

Automobilka Koenigsegg je známá především svými hyperauty, ať už se budeme bavit o původním CC, které před lety způsobilo rozruch, či o nejnovějších strojích One:1 nebo Regera. Technologie na palubách Koenigseggů by si nicméně mohly najít cestu i do běžnějších automobilů, jak se nechal slyšet zakladatel automobilky, Christian von Koenigsegg.

Dost pravděpodobně však nelze očekávat hot hatch s logem Koenigsegg, který by proháněl Golfy GTI či dokonce Subaru WRX STI. „Myslím, že značka Koenigsegg by měla zůstat v této oblasti, vyrábět extrémní stroje a pokračovat v posouvání limitů,” uvedl von Koenigsegg. Zmínil ale, že by mohla vzniknout dceřinná značka a pod jejím jménem by se mohly „obyčejné Koenigseggy” prodávat. Také prý není vyloučena spolupráce s jinými automobilkami.

„Nyní, když jsme přistoupili k hybridním pohonům - třebaže dosavadní hybridy nemám rád kvůli jejich složitosti, hmotnosti a tak - myslím si, že největší příležitost, je stále ve vývoji spalovacích motorů. Ale také u baterií je prostor k odlehčování, zefektivňování a větším výkonům,” odpověděl Christian von Koenigsegg na otázku, kam se podle něj bude ubírat vývoj.

Pokud by nějaká pod-značka Koenigseggu skutečně vznikla, je také pravděpodobné, že by se do jejích modelů dostala hybridní technologie z nově představené Regery. Její pohonný systém je unikátní v tom, že funguje tak trochu jako u dragsteru - nemá převodovku, jen hydrodynamickou spojku, která funguje podobně jako uzamykatelný hydrodynamický měnič točivého momentu v konvenční automatické převodovce.

Přesnější informace o plánech Koenigseggu nicméně zatím nejsou známy, neví se, s kým chce značka spolupracovat na běžnějších autech, pokud by k takové spolupráci vůbec došlo. Není také znám časový rámec, a to ani v nástinu. Pokud nicméně von Koenigseggova slova nejsou jen snílkovy představy, asi se máme na co těšit. A i pokud jsou, není vůbec vyloučeno, že jednou budou přetaveny v realitu.

Z dalších novinek týkajících se této švédské firmy zmiňme, že Koenigseggů One:1 nebude po silnicích jezdit jen šest, jak bylo původně v plánu. Poslední, šestý kus již byl vyroben, zvenčí je bílý s částmi odhaleného karbonu a červenými detaily. V útrobách je pochopitelně dvakrát přeplňovaná V8 s 1 341 koni, která pohání auto o hmotnosti 1 341 kilogramů. Onen sedmý prodaný kousek je stříbrný testovací prototyp, který měl původně zůstat v majetku automobilky.


Koenigsegg by mohl vyrábět i běžnější auta, říká to sám zakladatel - 1 - Koenigsegg Regera zive 01Koenigsegg by mohl vyrábět i běžnější auta, říká to sám zakladatel - 2 - Koenigsegg Regera zive 02Koenigsegg by mohl vyrábět i běžnější auta, říká to sám zakladatel - 3 - Koenigsegg Regera zive 03Koenigsegg by mohl vyrábět i běžnější auta, říká to sám zakladatel - 4 - Koenigsegg Regera zive 04Koenigsegg by mohl vyrábět i běžnější auta, říká to sám zakladatel - 5 - Koenigsegg Regera zive 05Koenigsegg by mohl vyrábět i běžnější auta, říká to sám zakladatel - 6 - Koenigsegg Regera zive 06Koenigsegg by mohl vyrábět i běžnější auta, říká to sám zakladatel - 7 - Koenigsegg Regera zive 07Koenigsegg by mohl vyrábět i běžnější auta, říká to sám zakladatel - 8 - Koenigsegg Regera zive 08Koenigsegg by mohl vyrábět i běžnější auta, říká to sám zakladatel - 9 - Koenigsegg Regera zive 09Koenigsegg by mohl vyrábět i běžnější auta, říká to sám zakladatel - 10 - Koenigsegg Regera zive 10Koenigsegg by mohl vyrábět i běžnější auta, říká to sám zakladatel - 11 - Koenigsegg Regera zive 11Koenigsegg by mohl vyrábět i běžnější auta, říká to sám zakladatel - 12 - Koenigsegg Regera zive 12
Takhle se představil Koenigsegg Regera na ženevském autosalonu

Koenigsegg by mohl vyrábět i běžnější auta, říká to sám zakladatel - 13 - posledni koenigsegg one 1
Tohle je poslední vyrobený Koenigsegg One:1 u továrny ve Švédsku

Zdroje: Car Throttle, GT Spirit

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.