Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Koenigsegg by mohl vyrábět i běžnější auta, říká to sám zakladatel
16.7.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Auta pro běžné smrtelníky nejsou Christianu von Koenigseggovi proti srsti, mohl by je také vyrábět, a to i hybridní jako Regera. Jen asi s jiným jménem.
Automobilka Koenigsegg je známá především svými hyperauty, ať už se budeme bavit o původním CC, které před lety způsobilo rozruch, či o nejnovějších strojích One:1 nebo Regera. Technologie na palubách Koenigseggů by si nicméně mohly najít cestu i do běžnějších automobilů, jak se nechal slyšet zakladatel automobilky, Christian von Koenigsegg.
Dost pravděpodobně však nelze očekávat hot hatch s logem Koenigsegg, který by proháněl Golfy GTI či dokonce Subaru WRX STI. „Myslím, že značka Koenigsegg by měla zůstat v této oblasti, vyrábět extrémní stroje a pokračovat v posouvání limitů,” uvedl von Koenigsegg. Zmínil ale, že by mohla vzniknout dceřinná značka a pod jejím jménem by se mohly „obyčejné Koenigseggy” prodávat. Také prý není vyloučena spolupráce s jinými automobilkami.
„Nyní, když jsme přistoupili k hybridním pohonům - třebaže dosavadní hybridy nemám rád kvůli jejich složitosti, hmotnosti a tak - myslím si, že největší příležitost, je stále ve vývoji spalovacích motorů. Ale také u baterií je prostor k odlehčování, zefektivňování a větším výkonům,” odpověděl Christian von Koenigsegg na otázku, kam se podle něj bude ubírat vývoj.
Pokud by nějaká pod-značka Koenigseggu skutečně vznikla, je také pravděpodobné, že by se do jejích modelů dostala hybridní technologie z nově představené Regery. Její pohonný systém je unikátní v tom, že funguje tak trochu jako u dragsteru - nemá převodovku, jen hydrodynamickou spojku, která funguje podobně jako uzamykatelný hydrodynamický měnič točivého momentu v konvenční automatické převodovce.
Přesnější informace o plánech Koenigseggu nicméně zatím nejsou známy, neví se, s kým chce značka spolupracovat na běžnějších autech, pokud by k takové spolupráci vůbec došlo. Není také znám časový rámec, a to ani v nástinu. Pokud nicméně von Koenigseggova slova nejsou jen snílkovy představy, asi se máme na co těšit. A i pokud jsou, není vůbec vyloučeno, že jednou budou přetaveny v realitu.
Z dalších novinek týkajících se této švédské firmy zmiňme, že Koenigseggů One:1 nebude po silnicích jezdit jen šest, jak bylo původně v plánu. Poslední, šestý kus již byl vyroben, zvenčí je bílý s částmi odhaleného karbonu a červenými detaily. V útrobách je pochopitelně dvakrát přeplňovaná V8 s 1 341 koni, která pohání auto o hmotnosti 1 341 kilogramů. Onen sedmý prodaný kousek je stříbrný testovací prototyp, který měl původně zůstat v majetku automobilky.












Takhle se představil Koenigsegg Regera na ženevském autosalonu
Tohle je poslední vyrobený Koenigsegg One:1 u továrny ve Švédsku
Zdroje: Car Throttle, GT Spirit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mechanik zbavil výfuky VW s motorem W12 veškerého tlumení. Auto zní tak dobře, že si tuhle legendární „kasičku” možná i risknete koupit
před 3 hodinamiTesla dokončila svou první vlastní restauraci postavenou okolo Superchargerů, tady jsou první skutečné fotky
včeraFirma dostala na značky brutální Lamborghini s podtunovou hmotností, stvořila silniční bestii s božským zvukem
15.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Do Brna se vrací MotoGP - po 5 letech včera 12:50
- Pol Espargaro v Brně místo Mavericka Viňalese včera 12:41
- Triumph Scrambler 400 XC: anglická klasika 15.7.2025
- Jake Dixon přechází z Moto2 do MS-Superbike 15.7.2025
- Comeback Jorge Martina na Masecu 15.7.2025
Nejnovější články
Rusové začali prodávat lidové auto do terénu za 134 tisíc Kč. Vidíte ho celé, na fotkách nic nechybí
před 57 minutamiBritové znovu zavádí dotace na elektrická auta. Nic neříká víc o tom, jak nekonkurenceschopným řešením jsou
před 2 hodinamiMechanik zbavil výfuky VW s motorem W12 veškerého tlumení. Auto zní tak dobře, že si tuhle legendární „kasičku” možná i risknete koupit
před 3 hodinamiLamborghini připouští, že z Temeraria vykopne nesmyslný hybrid i v sériové verzi, přesto říká, že spalovací motory už se na silnice nehodí
před 4 hodinamiTragický výsledek Volkswagenu ID v dlouhodobém testu: Baterie ztratila skoro desetinu kapacity za pouhé 4 roky
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.17. 10:28 - Truck Daškam
- Toyota obecně 07.17. 08:43 - Stepan
- Politický koutek 07.16. 20:44 - Stepan
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 07.16. 15:45 - pavproch
- Jak vyhledat majitele Autovraku (potřebuju poradit) 07.16. 14:32 - Carrert93
- BMW Divize 07.16. 14:31 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 07.16. 13:10 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 07.16. 12:32 - Truck Daškam