Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Koenigsegg by mohl vyrábět i běžnější auta, říká to sám zakladatel
16.7.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Auta pro běžné smrtelníky nejsou Christianu von Koenigseggovi proti srsti, mohl by je také vyrábět, a to i hybridní jako Regera. Jen asi s jiným jménem.
Automobilka Koenigsegg je známá především svými hyperauty, ať už se budeme bavit o původním CC, které před lety způsobilo rozruch, či o nejnovějších strojích One:1 nebo Regera. Technologie na palubách Koenigseggů by si nicméně mohly najít cestu i do běžnějších automobilů, jak se nechal slyšet zakladatel automobilky, Christian von Koenigsegg.
Dost pravděpodobně však nelze očekávat hot hatch s logem Koenigsegg, který by proháněl Golfy GTI či dokonce Subaru WRX STI. „Myslím, že značka Koenigsegg by měla zůstat v této oblasti, vyrábět extrémní stroje a pokračovat v posouvání limitů,” uvedl von Koenigsegg. Zmínil ale, že by mohla vzniknout dceřinná značka a pod jejím jménem by se mohly „obyčejné Koenigseggy” prodávat. Také prý není vyloučena spolupráce s jinými automobilkami.
„Nyní, když jsme přistoupili k hybridním pohonům - třebaže dosavadní hybridy nemám rád kvůli jejich složitosti, hmotnosti a tak - myslím si, že největší příležitost, je stále ve vývoji spalovacích motorů. Ale také u baterií je prostor k odlehčování, zefektivňování a větším výkonům,” odpověděl Christian von Koenigsegg na otázku, kam se podle něj bude ubírat vývoj.
Pokud by nějaká pod-značka Koenigseggu skutečně vznikla, je také pravděpodobné, že by se do jejích modelů dostala hybridní technologie z nově představené Regery. Její pohonný systém je unikátní v tom, že funguje tak trochu jako u dragsteru - nemá převodovku, jen hydrodynamickou spojku, která funguje podobně jako uzamykatelný hydrodynamický měnič točivého momentu v konvenční automatické převodovce.
Přesnější informace o plánech Koenigseggu nicméně zatím nejsou známy, neví se, s kým chce značka spolupracovat na běžnějších autech, pokud by k takové spolupráci vůbec došlo. Není také znám časový rámec, a to ani v nástinu. Pokud nicméně von Koenigseggova slova nejsou jen snílkovy představy, asi se máme na co těšit. A i pokud jsou, není vůbec vyloučeno, že jednou budou přetaveny v realitu.
Z dalších novinek týkajících se této švédské firmy zmiňme, že Koenigseggů One:1 nebude po silnicích jezdit jen šest, jak bylo původně v plánu. Poslední, šestý kus již byl vyroben, zvenčí je bílý s částmi odhaleného karbonu a červenými detaily. V útrobách je pochopitelně dvakrát přeplňovaná V8 s 1 341 koni, která pohání auto o hmotnosti 1 341 kilogramů. Onen sedmý prodaný kousek je stříbrný testovací prototyp, který měl původně zůstat v majetku automobilky.












Takhle se představil Koenigsegg Regera na ženevském autosalonu
Tohle je poslední vyrobený Koenigsegg One:1 u továrny ve Švédsku
Zdroje: Car Throttle, GT Spirit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Jediné současné Bugatti vám naservíruje brutální projev motoru 8,0 W16 quad turbo přímo pod nos, je to neskutečný rachot
včeraRusové dokončili obojživelné monstrum jako z časů SSSR. Nezastaví ho prý nic, jeho motor může běžet nonstop měsíce v mrazu
23.5.2025Nový Renault 5 je další obézní vepřík, který vypadá dobře jen na fotkách, působí jako karikatura originálu
20.5.2025
Nejnovější články
Nejprodávanější Dacia se jako ojetá podle detailních dat TÜV vyplatí jen někdy, i tady je nad koupí třeba přemýšlet
včeraZkrachovalou největší továrnu na baterky v Evropě nikdo nechce. Firma končí s výrobou a propustí zbytek lidí, likvidace je na spadnutí
včeraPorsche dělá další obrovskou chybu. Zařízlo své poslední starosvětské sporťáky a nemá pro ně dokonce žádnou náhradu
včeraStellantis ukázal nové auto pro čtyři s výkonem 679 koní. A není to SUV, to je v dnešní době třeba pochválit
včeraJediné současné Bugatti vám naservíruje brutální projev motoru 8,0 W16 quad turbo přímo pod nos, je to neskutečný rachot
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva