Koenigsegg One:1 oficiálně: jede 440 km/h kvůli obutí, na 400 zrychlí za 20 s

 | 19 příspěvků | 28.2.2014 Adam Šrámek
Reagovat

vana

Nemyslím že by zrychlení 0.. | 28.2.2014 16:44reagovat
avatar

Nemyslím že by zrychlení 0-400km/h za dvacet vteřin bylo něco nepředstavitelného, v prázdnějším dopravním letadle to asi jde zažít taky. Do letecké říše ostatně patří i ta na silnici nevyužitelná maximálka Koenigseggu.

Jinak zajímalo by mě od jaké rychlosti se přestanou protáčet zadní kola, tipnul bych si že pod dvě stě to asi nebude :-)

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený pylot

Dopravní letadlo v žádným.. | 28.2.2014 17:50reagovat
avatar

Dopravní letadlo v žádným případě nedá z 0 na 400 za 20 sekund. Ale ještě markantnější rozdíl bude z 0 na 300. Letadla zase tak zběsilé zrychlení nemají. Vždycky se směju, když někdo říká, že něco nejde využít. Kolegové v práci tvrdí, že 200 na našich silnicích nejde jezdit, já vím, že jde. Znám lidi co jezdí na českých silnicích a dálnicích i 300. Nevidím důvod, proč by někdo nemohl rozprádit Koenigsegga na prázdné dálnici třeba na 380. A možná, že jde právě o to, že zadní kola se přestanou protáčet teprve ve chvíli, kdy jim to řidič dovolí. A vovovo vo tom to je.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Gargamel

Reakce na: Nemyslím že by zrychlení 0.. | 28.2.2014 19:22reagovat
avatar

Vana: jsi chudák, že musíš evidentne za každou cenu komentovat. Tvoje komenty stojej za starou bačkoru. Navíc plácáš často nesmysly.

vana

Reakce na: Dopravní letadlo v žádným.. | 28.2.2014 20:12reagovat
avatar

pylot: no mi se jednou poštěstilo startovat v prázdné 737, tj. bez cestujících. bez nákladu a s minimem paliva a byla to taková šupa že na to do smrti nezapomenu.

A pokud nevěříš tak si sám spočítej co udělá s hmotnosti 35 tun tah 2x 100kN. Za dvacet vteřin to má 410 km/h

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Aru

Reakce na: Nemyslím že by zrychlení 0.. | 28.2.2014 20:18reagovat
avatar

Raději si nejdřív o tom něco přečti, než napíšeš takovou blbost. Většina dopravních letadel má vzletovou rychlost kolem 300km/h, kterou dosáhnou při plném tahu motoru za cca 30s. Zrychlení Koenigseggu se dá přirovnat jedině stíhacímu letounu.

Protáčení zadních kol je další blbost, kterou jsi napsal. Vše bude elektronicky řízené tak, aby se kola neprotáčela. Převodovka a elektronický diferenciál pustí pouze tolik točivého momentu, kolik jde přenést na vozovku. Protiprokluz půjde pravděpodobně pouze omezit, ale z bezpečnostních důvodů nepůjde úplně vypnout, jak je už u takto výkoných automobilů zvykem.

vana

Aru: napřed si přečti ty c.. | 28.2.2014 22:00reagovat
avatar

Aru: napřed si přečti ty co píšu. Mluvil jsem o prázdném letadle, s minimem cestujících a paliva. A to je neskutečně velký rozdíl, zrychlení je skoro dvojnásobné a to je pak opravdu pecka. Taky bych tomu nevěřil, kdybych to sám nezažil na vlastní kůži

.

A co se týká protáčení je pochopitelné že bude elektronicky řízené, jinak by s plným plynem měla hnací kola životnost pár vteřin. Ale od jaké rychlosti elektronika už nebude muset zasahovat jsem zatím odhadl jen já, Jestli to umíš přesněji tak se ukaž.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený pylot

Reakce na: pylot: no mi se jednou pošt.. | 28.2.2014 23:20reagovat
avatar

Někam se ti z výpočtů zatoulal airodynamickej odpor a další, ale už zanedbatelnější odpory. Ne na všechno se dá uplatnit fyzika základní školy. ;-)

vana

Buď bez obav, hodnoty váhy.. | 28.2.2014 23:39reagovat
avatar

Buď bez obav, hodnoty váhy letadla a tahu motorů jsou taky zaokrouhlené a ten drobný aerodynamický odpor letadla se v tak malé rychlosti vleze do tolerance Ale jestli chceš klidně proveď přesnější výpočet a dle libosti použij fyziku jaké chceš úrovně, nebudeme se lišit víc jak o 10%

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený Aru

Reakce na: Aru: napřed si přečti ty c.. | 1.3.2014 00:53reagovat
avatar

vana: Zrychlení letadla bez zátěže není ani zdaleka dvojnásobný. Nevím v jakém letadle si byl, ale asi v něm seděl i Chuck Norris.

Byl jsem u extrémně krátkého vzletu téměř prázdné 737, kvůli krátké dráze na Gibraltaru a jenom než se dostalo z místa na rychlost kolem 100km/h mu to trvalo přibližně 10s a celý vzlet trval kolem 30s. Vzletová rychlost je vždy stejná cca 300km/h, tak si spočítej, jak dlouho by mu trvalo než by zrychlilo na 400km/h. Jsou to počty ze základní školy.

vana

Aru: Boeing 737 tuším že 4.. | 1.3.2014 08:31reagovat
avatar

Aru: Boeing 737 tuším že 400. Tohle letadlo prázdné neváží ani polovinu své maximální vzletové hmotnosti. Pocitově to byla raketa, něco naprosto nesrovnatelného se startem stejného ale plně obsazeného letadla. Nevidím proto důvod, proč by to zrychlení opravdu nemohlo být skoro dvojnásobné. Motory stejné, váha poloviční. Ale jestli se v tom vyzznáš líp, zkus mi to prosím vysvětlit

Nepřihlášený pylot

Reakce na: Buď bez obav, hodnoty váhy.. | 1.3.2014 11:07reagovat
avatar

To, že píšeš o aerodynamickém odporu jako o zanedbatelném, jasně ukazuje, že vůbec nevíš o čem mluvíš. Vždyť je to nejvýraznější odpor při pohybu ve vysokých rychlostech.

vana

pylot: jistě, pochopil jse.. | 1.3.2014 12:15reagovat
avatar

pylot: jistě, pochopil jsem. Při rychlosti 400 km/h je B747 na konci svých sil a není prakticky schopen dále zrychlovat.

Mimochodem, výrobcem povolená rychlost pro tohle letadlo v nízké výšce je skoro 700 km/h, jakpak se na ni asi dostane když už v poloviční rychlosti nepřekoná ten obrovský odpor vzduchu ?

Nepřihlášený pylot

Hele překrucování je slabá.. | 1.3.2014 13:25reagovat
avatar

Hele překrucování je slabá taktika lidí, kterým došly argumenty, tak se toho zkus vyvarovat.

Já netvrdím, že letadlo končí na 400. Jen tvrdím, že tvůj jednoduchý výpočet zrychlení z hmotnosti a tahu je špatný a je hodně mimo. Pořád si stojím za tím, že dopravní letadlo ani náhodou nedá takový zrychlení jako Agera R. On je taky úplně jiný průběh toho zrychlení. Letadlo zrychluje mnohem rovnoměrněji, ale auto dokáže zase vytvořit mnohem vyšší okamžitý zrychlení.

A vůbec, schopnosti toho auta jsou naprosto famózní. Vždyť si dá ke snídani i Bugatti Veyron SS.

vana

pylot: hele nic nepřekrucu.. | 1.3.2014 14:28reagovat
avatar

pylot: hele nic nepřekrucuju jen se ti snažím furt vysvětlit, že letadlo dělané na rychlosti přes 900 kmh (byť ve velké výšce) má kolem 300-400 kmh takovou rezervu výkonu, že ho odpor vzduchu téměř nemusí zajímat. Je to jako u auta rozdíl mezi třeba 100 a 200 kmh. Kdyby ten odpor byl tak zásadní, bylo by to při startu poznat.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený pylot

Reakce na: pylot: hele nic nepřekrucu.. | 1.3.2014 15:33reagovat
avatar

Však bys to taky při startu poznal, kdyby letadlo nemuselo překonávat odpor vzduchu. Končím s tebou. Pěkný den.

vana

Jo, však se ozvi až to nék.. | 1.3.2014 17:04reagovat
avatar

Jo, však se ozvi až to nékdy zažiješ na vlastní kůži.

Zobrazit reakce..

Nepřihlášený m3

Reakce na: Jo, však se ozvi až to nék.. | 2.3.2014 12:10reagovat
avatar

kdyby i sebeprazdnejsi cestovni letadlo zrychlovalo jak rikas, tak by to vetsina lidi asi i tezko snasela.. 0-400 za 20s, zamysli se nad sebou.. Ale jestli to porovnavas s necim jako treba fabie, tak chapu ze to pro tebe byla nehorazna supa..

Nepřihlášený goes

B737 prazdy ma zrychleni c.. | 26.4.2014 20:27reagovat
avatar

B737 prazdy ma zrychleni cca 0,579 g, tzn. kazdou sekundu dokaze zrychlit o cca 6 m/s vice ne. Plny ma 0,3 g. Nicmene jsou to prumerne hodnoty do 300 kmh. V pocatecni fazi zrychluje o neco lepe.

Takze na 400 kmh, coz je 111 m/s potrebuje cca 18 s kdyz je prazdny a cca 37 s kdyz je plny.

Nicmene jedna se o verzi B737-500 treba takova B737-300 ma zrychleni o cca 1 m/s lepsi.

A takove vojenske stihacky delaji az 1,7 g, Formule 1 ma necele 1 g, McLaren F1 ma 0,9 g a takoy dragster co dela sprinty na 400 m ma pres 9 g.

A na letadlove lodi maji diky katapultu 0-240 za necele 2 s.

Takze Vana ma pravdu.

Přidat příspěvek
(pro zasílání reakcí, adresa nebude zveřejněna)
Max. 2000 znaku
b_468_60.gif