Koenigsegg One:1 oficiálně: jede 440 km/h kvůli obutí, na 400 zrychlí za 20 s

(+ živé foto) Bouře ze Skandinávie přichází. Pětilitrový osmiválec, 1 341 koní, 1 341 kilogramů, maximálka 440 km/h a zastavení ze 400 km/h za 10 s.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Koenigsegg One:1 oficiálně: jede 440 km/h kvůli obutí, na 400 zrychlí za 20 s

28.2.2014 | Adam Šrámek | 19 příspěvků

Koenigsegg One:1 oficiálně: jede 440 km/h kvůli obutí, na 400 zrychlí za 20 s

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ živé foto) Bouře ze Skandinávie přichází. Pětilitrový osmiválec, 1 341 koní, 1 341 kilogramů, maximálka 440 km/h a zastavení ze 400 km/h za 10 s.

Koenigsegg už déle nebude držet novinku v tajnosti pod pokličkou, jelikož včera došlo k celkem zásadnímu úniku fotografií přímo z továrny. Přibyly k tomu ještě věrohodné informace, které napověděly ledacos o tom, jaká bude finální technická specifikace. A teď ho tady máme, můžeme vám sdělit všechny oficiální informace.

One:1 je podle oficiálních údajů výrobce nejrychlejším produkčním vozem planety Země. Podle udávané maximální rychlosti 440 km/h zřejmě při oficiálním měření bude schopen překonat nejen Veyron Super Sport od Bugatti, ale také jeho nedávného přemožitele z Ameriky, kterým je Hennessey Venom GT. Koenigsegg však „letí“ ještě dále, neboť zrychlení z klidu na čtyřstovku zvládá za pouhých 20 sekund, což se dá přirovnat k velmi výkonnému katapultu.

Tohle nové megaauto, jak mu výrobce přezdívá, bude exhibovat na výstavišti ženevského autosalonu a nabízí skoro megawatt výkonu. Konkrétně se bavíme o hliníkovém motoru V8, který má pět litrů a dvě obrovská turbodmychadla, přičemž jeho výkon dosahuje závratných 1 341 koní (986 kW) a maximální točivý moment 1 371 Nm (při šesti tisících otáčkách). Ať už to bude v reálném světě fungovat jakkoliv, jízda se bude podobat spíše výletu do divokého Matrixu. Už podle názvu One:1 je poměr výkonu v koních a hmotnosti v kilogramech přesně jedna ku jedné.

Výkon je na zadní karbonové dvacítky přenášen prostřednictvím sedmistupňové dvouspojkové převodovky a na zadní nápravě trůní elektronicky ovládaný diferenciál, který si bude muset poradit se všemi těmi newtometry. Aby jich snad nebylo málo, od zhruba 3 800 do omezovače v 8 000 otáčkách neklesá točivý moment pod 1 200 Nm, výkon hezky graduje kolem 7 500 otáček a na 800 kW je už při dosažení 6 700 otáček. Masakr, který jen těžko někdo využije.

Vůz zrychluje z klidového stavu na 400 km/h během 20 sekund, což si vlastně vůbec neumíme představit. Z této rychlosti ale zvládne za poloviční čas také zabrzdit. V disciplíně 0-400-0 km/h by se tedy umístil na prvním místě s časem zhruba půl minuty. Pro další obdivování brzdové soustavy dodáme, že z „trapné“ stovky zabrzdí na 28 metrech. Ta sestává ze šestipístků a 397milimetrových keramických kotoučů vpředu a čtyřpístků, respektive 380milimetrových kotoučů vzadu. Hádáme, že pochází z modelu Agera R, v němž si celý vůz vzal základ.

V továrně musel Christian von Koenigsegg také upravit řádně zadní zavěšení (triplex) s aktivními tlumiči a karbonové kuželové pružiny, zatímco poháněná náprava je obuta do dvacítek, přední kola jsou taktéž karbonová, ale o palec menší. Pokrývají je pneumatiky Michelin Cup, jejichž maximální doporučená rychlost leží na hranici 440 km/h. Pohonná jednotka nehltá pouze klasický Natural, ale umí také jezdit na E85 či závodní benzin.

Rozložení hmotnosti je 44:56 ve prospěch zadní nápravy, tedy zcela stejné jako u Agery R. Pokud ještě dále chcete zkoumat aktivní aerodynamiku, hodnoty přítlaku, či rozhraní ve voze, podívejte se do fotogalerie. Zbytek bude k vidění již v Ženevě. Pokud ale patříte mezi tu hrstku vyvolených, kteří by se chtěli zeptat na cenu, pak vás zklameme. Vznikne je šest kusů One:1 a všechny už jsou beznadějně vyprodané.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.


Koenigsegg One:1 oficiálně: jede 440 km/h kvůli obutí, na 400 zrychlí za 20 s - 1 - Koenigsegg One 1 zive 01Koenigsegg One:1 oficiálně: jede 440 km/h kvůli obutí, na 400 zrychlí za 20 s - 2 - Koenigsegg One 1 zive 02Koenigsegg One:1 oficiálně: jede 440 km/h kvůli obutí, na 400 zrychlí za 20 s - 3 - Koenigsegg One 1 zive 03Koenigsegg One:1 oficiálně: jede 440 km/h kvůli obutí, na 400 zrychlí za 20 s - 4 - Koenigsegg One 1 zive 04Koenigsegg One:1 oficiálně: jede 440 km/h kvůli obutí, na 400 zrychlí za 20 s - 5 - Koenigsegg One 1 zive 05Koenigsegg One:1 oficiálně: jede 440 km/h kvůli obutí, na 400 zrychlí za 20 s - 6 - Koenigsegg One 1 zive 06Koenigsegg One:1 oficiálně: jede 440 km/h kvůli obutí, na 400 zrychlí za 20 s - 7 - Koenigsegg One 1 zive 07Koenigsegg One:1 oficiálně: jede 440 km/h kvůli obutí, na 400 zrychlí za 20 s - 8 - Koenigsegg One 1 zive 08Koenigsegg One:1 oficiálně: jede 440 km/h kvůli obutí, na 400 zrychlí za 20 s - 9 - Koenigsegg One 1 zive 09Koenigsegg One:1 oficiálně: jede 440 km/h kvůli obutí, na 400 zrychlí za 20 s - 10 - Koenigsegg One 1 zive 10Koenigsegg One:1 oficiálně: jede 440 km/h kvůli obutí, na 400 zrychlí za 20 s - 11 - Koenigsegg One 1 zive 11Koenigsegg One:1 oficiálně: jede 440 km/h kvůli obutí, na 400 zrychlí za 20 s - 12 - Koenigsegg One 1 zive 12Koenigsegg One:1 oficiálně: jede 440 km/h kvůli obutí, na 400 zrychlí za 20 s - 13 - Koenigsegg One 1 zive 13Koenigsegg One:1 oficiálně: jede 440 km/h kvůli obutí, na 400 zrychlí za 20 s - 14 - Koenigsegg One 1 zive 14
Údajně první megaauto světa naživo v Ženevě

Koenigsegg One:1 oficiálně: jede 440 km/h kvůli obutí, na 400 zrychlí za 20 s - 15 - Koenigsegg One 1 2014 prvni sada 01Koenigsegg One:1 oficiálně: jede 440 km/h kvůli obutí, na 400 zrychlí za 20 s - 16 - Koenigsegg One 1 2014 prvni sada 02Koenigsegg One:1 oficiálně: jede 440 km/h kvůli obutí, na 400 zrychlí za 20 s - 17 - Koenigsegg One 1 2014 prvni sada 03Koenigsegg One:1 oficiálně: jede 440 km/h kvůli obutí, na 400 zrychlí za 20 s - 18 - Koenigsegg One 1 2014 prvni sada 04Koenigsegg One:1 oficiálně: jede 440 km/h kvůli obutí, na 400 zrychlí za 20 s - 19 - Koenigsegg One 1 2014 prvni sada 05Koenigsegg One:1 oficiálně: jede 440 km/h kvůli obutí, na 400 zrychlí za 20 s - 20 - Koenigsegg One 1 2014 prvni sada 06Koenigsegg One:1 oficiálně: jede 440 km/h kvůli obutí, na 400 zrychlí za 20 s - 21 - Koenigsegg One 1 2014 prvni sada 07Koenigsegg One:1 oficiálně: jede 440 km/h kvůli obutí, na 400 zrychlí za 20 s - 22 - Koenigsegg One 1 2014 prvni sada 08Koenigsegg One:1 oficiálně: jede 440 km/h kvůli obutí, na 400 zrychlí za 20 s - 23 - Koenigsegg One 1 2014 prvni sada 09Koenigsegg One:1 oficiálně: jede 440 km/h kvůli obutí, na 400 zrychlí za 20 s - 24 - Koenigsegg One 1 2014 prvni sada 10Koenigsegg One:1 oficiálně: jede 440 km/h kvůli obutí, na 400 zrychlí za 20 s - 25 - Koenigsegg One 1 2014 prvni sada 11Koenigsegg One:1 oficiálně: jede 440 km/h kvůli obutí, na 400 zrychlí za 20 s - 26 - Koenigsegg One 1 2014 prvni sada 12Koenigsegg One:1 oficiálně: jede 440 km/h kvůli obutí, na 400 zrychlí za 20 s - 27 - Koenigsegg One 1 2014 prvni sada 13Koenigsegg One:1 oficiálně: jede 440 km/h kvůli obutí, na 400 zrychlí za 20 s - 28 - Koenigsegg One 1 2014 prvni sada 15Koenigsegg One:1 oficiálně: jede 440 km/h kvůli obutí, na 400 zrychlí za 20 s - 29 - Koenigsegg One 1 2014 prvni sada 16Koenigsegg One:1 oficiálně: jede 440 km/h kvůli obutí, na 400 zrychlí za 20 s - 30 - Koenigsegg One 1 2014 prvni sada 17Koenigsegg One:1 oficiálně: jede 440 km/h kvůli obutí, na 400 zrychlí za 20 s - 31 - Koenigsegg One 1 2014 prvni sada 18Koenigsegg One:1 oficiálně: jede 440 km/h kvůli obutí, na 400 zrychlí za 20 s - 32 - Koenigsegg One 1 2014 prvni sada 14
Koengisegg One:1 je podle údajů výrobce aktuálně nejrychlejším produkčním vozem na světě. Všech šest kusů už má majitele

Adam Šrámek

Diskuze 19 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše