Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kontroverzní nové BMW 1 je propadák. Má skončit už za 4 roky, nedostat ani facelift
16.12.2019 | Petr Prokopec
BMW v posledních letech tradicím dává sbohem s lehkostí, přesto způsobilo pozdvižení, když v rámci řady 1 naráz zanevřelo na zadní pohon i motory s více jak čtyřmi válci a obdařilo jej podivným vzhledem. Prodeje tak letí dolů a novinku má potkat brzký konec.
Pamatujete na třetí generaci BMW X5? Ta dorazila s interním označením F15 do prodeje v roce 2013, nicméně o pouhých pět let později mnichovští přišli s jejím nástupcem. SUV navíc v průběhu dané doby nevylepšili faceliftem, pouze drobnými modifikacemi v rámci jednotlivých modelových roků. Šlo o nemalé překvapení, to ale zjevně nebylo poslední. Automobilka totiž nejspíše do stejné řeky vstoupí znovu, jen tentokráte u toho nebude X5. Místo toho se zkrácení obvyklého sedmiletého životního cyklu má dotknout řady 1.
Současné provedení s kódem F40 je na trhu již přibližně rok, přičemž dle informací BMW Blogu už v roce 2023 skončí. Automobilka totiž hodlá v rámci řady 1 nabídnout i ryze elektrický model (nejspíše pod názvem i1). Je však otázkou, zda u toho bude stávající architektura. Současné provedení stojí na platformě UKL2, jejímž derivátem je i varianta FAAR uzpůsobená plug-in hybridnímu či plně elektrickému ústrojí. Nicméně její základ je aktuálně již pět let starý a v roce 2023 bude mít na krku další tři křížky.
To není zase tak dlouhá doba, přesto chce BMW využít absence faceliftu a po zbývající dobu bude pracovat na zcela nové architektuře, která by vycházela z varianty FAAR a rozvinula ji ještě dále s ohledem na zmiňované záměry. BMW situaci oficiálně nekomentovalo, nové informace ale dávají smysl - jedničce se totiž nedaří a v Mnichově už si mohou být vědomi, že ani faceliftem to nespraví.
Čeští dealeři BMW hovoří o prakticky nulovém zájmu a ani evropská prodejní čísla nevypadají dobře. Řada 1 si od svého příchodu na trh vydobyla velmi slušnou pozici a ani první celý rok jejích prodejů evropský odbyt neklesl pod 130 tisíc aut za rok. Letos je asi na 90 tisících autech a za poslední čtyři měsíce si našlo zákazníky jen 27 tisíc nových vozů. To je nejméně v historii modelu a pokud se na tomto stavu nic nezmění, celkový letošní odbyt horko těžko překoná hranici 100 tisíc kusů.
Až docela jinak pojatá nová generace by mohla být spásou. BMW u ní prý hodlá zachovat stěžejní designové prvky řady 1, jež ji doprovázejí od počátku. Očekávat tedy můžeme dlouhou přední kapotu a krátké převisy, které přinesla někdejší zadokolka Současná předokolka auto spíše nafoukla, čímž navýšila prostor a praktičnost interiéru, s příchodem elektrického pohonu by ale bylo možné zvětšit prostor v kabině i za menších vnějších rozměrů.
Zda tyto informace mají reálný základ, zjistíme nejspíše přibližně do dvou let, kdy se na Ringu mohou začít prohánět maskované prototypy. Pokud je přitom fólie zahalí pouze na předních a zadních partiích, je jisté, že faceliftu řady 1 se dočkáme. Daleko větší kamufláž ale již bude odkazovat na zcela novou generaci.
Oficiální fotografie současného BMW řady 1


































































Zdroj: BMW Blog
Bleskovky
  Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
  Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
  Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
 Muž za drobné pořídil odepsaný Range Rover na přestavbu, až pak zjistil, co koupil. Teď ho prodá za miliony
před 10 hodinami
 Nová levná auta značky financované Jeffem Bezosem nebudou mít ani jeden oficiální servis, je to menší revoluce
včera
 BMW M3 kombi, které se automobilka bála pustit do výroby, teď může být vaše v téměř dokonalém stavu
včera
 Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
včera
 Přechod Volva na elektrická auta „bez jakýchkoli kdyby a ale” končí totálním fiaskem. Prodeje kolabují, firma už ví, že „to nemůže diktovat”
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva 
    
    
    
  
      
      
      
    