Kontroverzní nové BMW 1 je propadák. Má skončit už za 4 roky, nedostat ani facelift

BMW v posledních letech tradicím dává sbohem s lehkostí, přesto způsobilo pozdvižení, když v rámci řady 1 naráz zanevřelo na zadní pohon i motory s více jak čtyřmi válci a obdařilo jej podivným vzhledem. Prodeje tak letí dolů a novinku má potkat brzký konec.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Kontroverzní nové BMW 1 je propadák. Má skončit už za 4 roky, nedostat ani facelift

16.12.2019 | Petr Prokopec

Kontroverzní nové BMW 1 je propadák. Má skončit už za 4 roky, nedostat ani facelift

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

BMW v posledních letech tradicím dává sbohem s lehkostí, přesto způsobilo pozdvižení, když v rámci řady 1 naráz zanevřelo na zadní pohon i motory s více jak čtyřmi válci a obdařilo jej podivným vzhledem. Prodeje tak letí dolů a novinku má potkat brzký konec.

Pamatujete na třetí generaci BMW X5? Ta dorazila s interním označením F15 do prodeje v roce 2013, nicméně o pouhých pět let později mnichovští přišli s jejím nástupcem. SUV navíc v průběhu dané doby nevylepšili faceliftem, pouze drobnými modifikacemi v rámci jednotlivých modelových roků. Šlo o nemalé překvapení, to ale zjevně nebylo poslední. Automobilka totiž nejspíše do stejné řeky vstoupí znovu, jen tentokráte u toho nebude X5. Místo toho se zkrácení obvyklého sedmiletého životního cyklu má dotknout řady 1.

Současné provedení s kódem F40 je na trhu již přibližně rok, přičemž dle informací BMW Blogu už v roce 2023 skončí. Automobilka totiž hodlá v rámci řady 1 nabídnout i ryze elektrický model (nejspíše pod názvem i1). Je však otázkou, zda u toho bude stávající architektura. Současné provedení stojí na platformě UKL2, jejímž derivátem je i varianta FAAR uzpůsobená plug-in hybridnímu či plně elektrickému ústrojí. Nicméně její základ je aktuálně již pět let starý a v roce 2023 bude mít na krku další tři křížky.

To není zase tak dlouhá doba, přesto chce BMW využít absence faceliftu a po zbývající dobu bude pracovat na zcela nové architektuře, která by vycházela z varianty FAAR a rozvinula ji ještě dále s ohledem na zmiňované záměry. BMW situaci oficiálně nekomentovalo, nové informace ale dávají smysl - jedničce se totiž nedaří a v Mnichově už si mohou být vědomi, že ani faceliftem to nespraví.

Čeští dealeři BMW hovoří o prakticky nulovém zájmu a ani evropská prodejní čísla nevypadají dobře. Řada 1 si od svého příchodu na trh vydobyla velmi slušnou pozici a ani první celý rok jejích prodejů evropský odbyt neklesl pod 130 tisíc aut za rok. Letos je asi na 90 tisících autech a za poslední čtyři měsíce si našlo zákazníky jen 27 tisíc nových vozů. To je nejméně v historii modelu a pokud se na tomto stavu nic nezmění, celkový letošní odbyt horko těžko překoná hranici 100 tisíc kusů.

Až docela jinak pojatá nová generace by mohla být spásou. BMW u ní prý hodlá zachovat stěžejní designové prvky řady 1, jež ji doprovázejí od počátku. Očekávat tedy můžeme dlouhou přední kapotu a krátké převisy, které přinesla někdejší zadokolka Současná předokolka auto spíše nafoukla, čímž navýšila prostor a praktičnost interiéru, s příchodem elektrického pohonu by ale bylo možné zvětšit prostor v kabině i za menších vnějších rozměrů.

Zda tyto informace mají reálný základ, zjistíme nejspíše přibližně do dvou let, kdy se na Ringu mohou začít prohánět maskované prototypy. Pokud je přitom fólie zahalí pouze na předních a zadních partiích, je jisté, že faceliftu řady 1 se dočkáme. Daleko větší kamufláž ale již bude odkazovat na zcela novou generaci.

Oficiální fotografie současného BMW řady 1


Kontroverzní nové BMW 1 je propadák. Má skončit už za 4 roky, nedostat ani facelift - 1 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 01Kontroverzní nové BMW 1 je propadák. Má skončit už za 4 roky, nedostat ani facelift - 2 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 02Kontroverzní nové BMW 1 je propadák. Má skončit už za 4 roky, nedostat ani facelift - 3 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 03Kontroverzní nové BMW 1 je propadák. Má skončit už za 4 roky, nedostat ani facelift - 4 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 04Kontroverzní nové BMW 1 je propadák. Má skončit už za 4 roky, nedostat ani facelift - 5 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 05Kontroverzní nové BMW 1 je propadák. Má skončit už za 4 roky, nedostat ani facelift - 6 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 06Kontroverzní nové BMW 1 je propadák. Má skončit už za 4 roky, nedostat ani facelift - 7 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 07Kontroverzní nové BMW 1 je propadák. Má skončit už za 4 roky, nedostat ani facelift - 8 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 08Kontroverzní nové BMW 1 je propadák. Má skončit už za 4 roky, nedostat ani facelift - 9 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 09Kontroverzní nové BMW 1 je propadák. Má skončit už za 4 roky, nedostat ani facelift - 10 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 10Kontroverzní nové BMW 1 je propadák. Má skončit už za 4 roky, nedostat ani facelift - 11 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 11Kontroverzní nové BMW 1 je propadák. Má skončit už za 4 roky, nedostat ani facelift - 12 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 12Kontroverzní nové BMW 1 je propadák. Má skončit už za 4 roky, nedostat ani facelift - 13 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 13Kontroverzní nové BMW 1 je propadák. Má skončit už za 4 roky, nedostat ani facelift - 14 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 14Kontroverzní nové BMW 1 je propadák. Má skončit už za 4 roky, nedostat ani facelift - 15 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 15Kontroverzní nové BMW 1 je propadák. Má skončit už za 4 roky, nedostat ani facelift - 16 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 16Kontroverzní nové BMW 1 je propadák. Má skončit už za 4 roky, nedostat ani facelift - 17 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 17Kontroverzní nové BMW 1 je propadák. Má skončit už za 4 roky, nedostat ani facelift - 18 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 18Kontroverzní nové BMW 1 je propadák. Má skončit už za 4 roky, nedostat ani facelift - 19 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 19Kontroverzní nové BMW 1 je propadák. Má skončit už za 4 roky, nedostat ani facelift - 20 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 20Kontroverzní nové BMW 1 je propadák. Má skončit už za 4 roky, nedostat ani facelift - 21 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 21Kontroverzní nové BMW 1 je propadák. Má skončit už za 4 roky, nedostat ani facelift - 22 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 22Kontroverzní nové BMW 1 je propadák. Má skončit už za 4 roky, nedostat ani facelift - 23 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 23Kontroverzní nové BMW 1 je propadák. Má skončit už za 4 roky, nedostat ani facelift - 24 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 24Kontroverzní nové BMW 1 je propadák. Má skončit už za 4 roky, nedostat ani facelift - 25 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 25Kontroverzní nové BMW 1 je propadák. Má skončit už za 4 roky, nedostat ani facelift - 26 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 26Kontroverzní nové BMW 1 je propadák. Má skončit už za 4 roky, nedostat ani facelift - 27 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 27Kontroverzní nové BMW 1 je propadák. Má skončit už za 4 roky, nedostat ani facelift - 28 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 28Kontroverzní nové BMW 1 je propadák. Má skončit už za 4 roky, nedostat ani facelift - 29 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 29Kontroverzní nové BMW 1 je propadák. Má skončit už za 4 roky, nedostat ani facelift - 30 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 30Kontroverzní nové BMW 1 je propadák. Má skončit už za 4 roky, nedostat ani facelift - 31 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 31Kontroverzní nové BMW 1 je propadák. Má skončit už za 4 roky, nedostat ani facelift - 32 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 32Kontroverzní nové BMW 1 je propadák. Má skončit už za 4 roky, nedostat ani facelift - 33 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 33Kontroverzní nové BMW 1 je propadák. Má skončit už za 4 roky, nedostat ani facelift - 34 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 34Kontroverzní nové BMW 1 je propadák. Má skončit už za 4 roky, nedostat ani facelift - 35 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 35Kontroverzní nové BMW 1 je propadák. Má skončit už za 4 roky, nedostat ani facelift - 36 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 36Kontroverzní nové BMW 1 je propadák. Má skončit už za 4 roky, nedostat ani facelift - 37 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 37Kontroverzní nové BMW 1 je propadák. Má skončit už za 4 roky, nedostat ani facelift - 38 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 38Kontroverzní nové BMW 1 je propadák. Má skončit už za 4 roky, nedostat ani facelift - 39 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 39Kontroverzní nové BMW 1 je propadák. Má skončit už za 4 roky, nedostat ani facelift - 40 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 40Kontroverzní nové BMW 1 je propadák. Má skončit už za 4 roky, nedostat ani facelift - 41 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 41Kontroverzní nové BMW 1 je propadák. Má skončit už za 4 roky, nedostat ani facelift - 42 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 42Kontroverzní nové BMW 1 je propadák. Má skončit už za 4 roky, nedostat ani facelift - 43 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 43Kontroverzní nové BMW 1 je propadák. Má skončit už za 4 roky, nedostat ani facelift - 44 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 44Kontroverzní nové BMW 1 je propadák. Má skončit už za 4 roky, nedostat ani facelift - 45 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 45Kontroverzní nové BMW 1 je propadák. Má skončit už za 4 roky, nedostat ani facelift - 46 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 46Kontroverzní nové BMW 1 je propadák. Má skončit už za 4 roky, nedostat ani facelift - 47 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 47Kontroverzní nové BMW 1 je propadák. Má skončit už za 4 roky, nedostat ani facelift - 48 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 48Kontroverzní nové BMW 1 je propadák. Má skončit už za 4 roky, nedostat ani facelift - 49 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 49Kontroverzní nové BMW 1 je propadák. Má skončit už za 4 roky, nedostat ani facelift - 50 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 50Kontroverzní nové BMW 1 je propadák. Má skončit už za 4 roky, nedostat ani facelift - 51 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 51Kontroverzní nové BMW 1 je propadák. Má skončit už za 4 roky, nedostat ani facelift - 52 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 52Kontroverzní nové BMW 1 je propadák. Má skončit už za 4 roky, nedostat ani facelift - 53 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 53Kontroverzní nové BMW 1 je propadák. Má skončit už za 4 roky, nedostat ani facelift - 54 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 54Kontroverzní nové BMW 1 je propadák. Má skončit už za 4 roky, nedostat ani facelift - 55 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 55Kontroverzní nové BMW 1 je propadák. Má skončit už za 4 roky, nedostat ani facelift - 56 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 56Kontroverzní nové BMW 1 je propadák. Má skončit už za 4 roky, nedostat ani facelift - 57 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 57Kontroverzní nové BMW 1 je propadák. Má skončit už za 4 roky, nedostat ani facelift - 58 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 58Kontroverzní nové BMW 1 je propadák. Má skončit už za 4 roky, nedostat ani facelift - 59 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 59Kontroverzní nové BMW 1 je propadák. Má skončit už za 4 roky, nedostat ani facelift - 60 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 60Kontroverzní nové BMW 1 je propadák. Má skončit už za 4 roky, nedostat ani facelift - 61 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 61Kontroverzní nové BMW 1 je propadák. Má skončit už za 4 roky, nedostat ani facelift - 62 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 62Kontroverzní nové BMW 1 je propadák. Má skončit už za 4 roky, nedostat ani facelift - 63 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 63Kontroverzní nové BMW 1 je propadák. Má skončit už za 4 roky, nedostat ani facelift - 64 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 64Kontroverzní nové BMW 1 je propadák. Má skončit už za 4 roky, nedostat ani facelift - 65 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 65Kontroverzní nové BMW 1 je propadák. Má skončit už za 4 roky, nedostat ani facelift - 66 - BMW 1-Series 2019 prvni oficialni sada 66

Zdroj: BMW Blog

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.