Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Korejci odhalili tajemství „neviditelných” světel své novinky, bourat s nimi chtít nebudete
15.12.2020 | Petr Prokopec
Je to neotřelý designový nápad, který skutečně činí světla vozu na oko neviditelnými, i když jinak existují a jsou v podstatě na obvyklém místě. Něco takového vyžaduje i neotřelé technické řešení.
Nejvýraznějším prvkem nového Hyundai Tucson je bezesporu čelní maska. Roztažená je prakticky přes celou příď, za čímž mimo jiné stojí i tzv. neviditelná světla. Svérázný nápad šéfdesignéra značky je koncipován tak, že světla ve vypnutém stavu světla skutečně nejsou patrná. Za tím stojí unikátní technologie korejské automobilky zvaná částečné zrcadlení, kdy jsou části venkovních čoček přetřeny tenkou vrstvou metalického materiálu. Souběžně s tím pak byla samotná maska opatřena lehce zatmaveným chromem, což oba prvky vizuálně spojilo. Podobně pak Korejci přistupovali rovněž k zádi.
Do konstrukce samotných světlometů tento přístup vnesl nebývalou komplexitu. Aby opravdu svítily, musela automobilka přivést ke skrytým lampám mnohem více energie. Z toho důvodu je nicméně zároveň musela také osadit teplotními senzory, aby nedošlo k přehřátí. Je tedy jisté, že nehodám byste se měli vyhýbat více než čert kříži, neboť výměna světlometu rozhodně bude levnou záležitostí ještě méně než u jiných aut.
V tomto ohledu můžeme poukázat třeba na problematiku předchozí generace Kie Cee'd, která byla stejně jako příbuzné Hyundai i30 osazena světly užívajícími LEDky pro denní svícení. Korejci nicméně diody zasadili do plastového krytu světlometu, čímž znemožnili jejich náhradu. To by samozřejmě nebyl až takový problém, pokud by došlo na využití LEDek vyšší kvality. Nicméně diody nevydrží ani tak dlouho jako běžné žárovky, což je problém, který lze vyřešit buď výměnou celého světlometu, nebo aktivací xenonů.
V případě nového korejského SUV nicméně již došlo pouze na LEDky, jež navíc opětovně působí jako jednodílná plástev. Ač tedy v případě pohasínání nebudete muset měnit celý světlomet, nýbrž pouze jeho jediné patro, o levnou záležitost bezesporu nepůjde. Přičemž právě skutečnost, že lampy jsou součástí masky a jakýkoliv nedostatek bude velmi viditelný, vás bude do servisu přímo nutit. V něm pak v případě nehody již zanecháte opravdový majlant.
Se svými skrytými světly tedy sice Korejci vyčuhují z davu, nicméně je otázkou, zda jim za to zákazníci ve výsledku budou vděční. Stále větší komplikovanost se promítá do stále vyšších cen světel, kvůli čemuž i v případě Hyundai můžete nakonec platit za opravu desítky tisíc korun. Propočítávání toho, zda se po dobu 7 let vyplatí dodržovat veškeré předepsané prohlídky a díky tomu doufat v uplatnění záruky, tak ještě nikdy nebylo důležitější, stejně jako dobré pojištění. A to vlastně nejen v případě Korejců.





















Čelní i zadní světla nového Hyundai Tucson vypadají působivě, jejich komplexnost však již dopředu naznačuje riziko velmi drahých oprav. Foto: Hyundai
Zdroj: Hyundai
Bleskovky
- Válečný veterán si k 90. narozeninám koupil nové auto, k Fabii Junior má vážně daleko
včera - Někdo osadil Škodu Rapid samotažným zařízením, nabourané auto odveze „po svých”
12.1.2021 - Němec zkusil rozjet na dálnici na maximálku auto z dob, kdy u nás Škoda 130 byla luxus
10.1.2021 - Cena zakázkového laku na Bugatti za 131 milionů znovu posouvá meze absurdity
8.1.2021
Nejnovější články
- Ford zastavil výrobu v jedné ze svých největších továren, 5 000 lidí poslal domů
před 2 hodinami (1) - Profesionální designér zkusil vysvětlit, jak mohly bizarní ledvinky BMW projít až do výroby
před 3 hodinami - Další velká automobilka končí s diesely, žádný nový už nemáme čekat
před 5 hodinami - Němci nabízí krabičku, která tuctový motor aut Škody levně změní na „sportovní”
před 6 hodinami - Nejvíce poruchová SUV všech stáří podle TÜV ukazují, která v bazarech raději minout
před 8 hodinami - Koronavirus nakopl zájem o auta, která dříve kupovala jen hrstka „bláznů”
před 9 hodinami - Zjištění v dlouhodobém testu Tesly po 39 tisících km připomíná další problém elektromobilů
před 10 hodinami - K mání je nejvzácnější moderní Škoda, 1 z pouhých 100 vyrobených kusů stojí majlant
před 11 hodinami - Bohatí lidé při lockdownech zabíjeli nudu tím, že si objednávali „nesmyslná” auta na přání
dnes - Auto roku 2021 podle Britů je překvapivě „normální”, elektromobily ostrouhaly
dnes
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- První auto - Focus mk2 18:48 - Rohllik28
- Chlubítko univerzální 18:16 - Lachende Bestien
- Auto pro radost 18:03 - Lachende Bestien
- Svíčky 16:02 - katana25
- Fabia 1.9 SDI 47kw r.v 12/2001 jakou rozvodovou sadu 15:51 - Baronkoo
- Lampárna (stěžovatelna) 14:17 - jerry
- Detektory policejních radarů 14:13 - AntiRadary.cz
- Další zajímavá autovidea 11:30 - honziss
- Politický koutek 21:25 - HondaMan
- Yaris GR - co na něj říkáte? 21:13 - M.Z.