Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Korejci vyvinuli nové řešení klimatizace aut, disponuje zajímavými funkcemi
1.10.2020 | Petr Prokopec
Může se zdát, že na klimatizaci v autě dávno není co vymýšlet, ale opak je pravdou, zvlášť v dnešní době. Novinka Hyundai nabídne nové funkce vedoucí k větší čistotě i příjemnějšímu projevu.
Již několikrát jsme zmiňovali, že koronavirus ovlivní i vývoj dalších modelů aut. Vůbec poprvé po sto letech je celý svět vystaven infekční chorobě, na kterou dosud nemá lék. A se kterou se možná bude muset naučit žít, tak jako třeba s chřipkou. Z toho důvodu ovšem bude třeba změnit mnohé návyky, ať se to již týká zlepšení hygieny nebo třeba nošení roušek ve vnitřních prostorách. Reagovat na tuto skutečnost začali i výrobci aut, kteří brojí hlavně na poli klimatizací. Ty mohou být natolik účinné, že do vozu nepropustí bakterie či viry.
S novinkou se letos vytasil i korejský koncern Hyundai Motor Group, který bude osazovat klimatizace třemi novými technologiemi Afler-Blow, Multi-Air Mode a Fine Dust Indicator. V prvním případě se jedná o systém odpařování kapek vody, které zůstávají v klimatizačním systému po vypnutí pohonné jednotky. Z těch jinak vznikají usazeniny, které následně účinnost klimatizace snižují.
Za pomoci technologie After-Blow tak systém po vypnutí jednotky odstartuje 10minutový proces, během kterého se veškerá zbytková voda odpaří. Důležité přitom je, že klimatizace je napojena na senzor baterie, díky kterému může dojít k přerušení procesu či jeho nespuštění, pokud jsou akumulátory takřka vybité. Novinka tedy nemusí být na sto procent účinná, ale to už si musí majitel pohlídat sám, auto by na nedostatek energie mohlo upozornit.
Pojďme tedy k technologii Multi-Air Mode. Ta je určena k navýšení pohodlí, neboť počítá s integrací výdechů klimatizace do předních sedadel. Hyundai hodlá ponechat objem vháněného vzduchu nezměněný, nicméně jeho proudění bude takto lépe rozprostřeno a tedy zjemněno. Nemělo by se vám tedy již stávat, že vás v horkém dni při snaze co nejrychleji ochladit kabinu začne zakrátko bolet hlava, neboť centrální výdechy míří přímo na čelo. Tento režim přitom řidič může vypínat a zapínat podle potřeby.
Tím se dostáváme do finále, a sice k oné ochraně před bakteriemi, viry a dalšími nežádoucími částicemi. O to se stará Fine Dust Indicator, který sleduje aktuální kvalitu vzduchu ve voze. Řidiči zároveň ukáže, zda se má čeho obávat či nikoliv, neboť počítá s jistou obdobou tuzemského koronavirového semaforu. Modré zbarvení indikuje maximálně 15 mikrogramů mikročástic na metr krychlový, zelené s 16 až 35 ug, oranžové s 36 až 75 ug a červené s 76 a více ug.
Pro pasažéry je podstatné, že jakmile systém zaznamená hodnoty vyšší než 36 uq, automaticky spustí čisticí režim. Pokud se pak navíc klimatizace již nezvládne pročistit a na palubním displeji stále svítí varování, znamená to, že veškeré filtry jsou již zanesené a je třeba je vyčistit. Tím nám ale dostupné informace končí, pročež jen dodáme, že Hyundai nejprve počítá s nasazením novinky v Koreji, než je do svých vozů, stejně jako do aut Kie a Genesis, začne montovat po celém světě. Otálet s tímto krokem ale jistě nebude.
Korejci odhalili novou klimatizaci zvyšující nejen komfort, ale i bezpečí na palubě aut. Má některé zajímavé - i zajímavě nazvané - funkce. Foto: Hyundai
Zdroj: Hyundai
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva