Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Korejci vyzvali Němce v souboji levných rodinných SUV, selhali kvůli problému pod zavazadelníkem
14.3.2022 | Petr Prokopec
Levná jsou dnes vlastně jen relativně, ještě před pár léty byste srovnatelné vozy dostali o desítky procent levněji. Dnes ale základní esúvéčka VW a Hyundai snadno přijdou na ceny kolem půl milionu, přičemž dražší je VW. Přesto vyhrává hlavně díky své praktičnosti.
Není tomu tak dávno, kdy jsme si nový vůz mohli koupit i za 170 tisíc korun, od té doby se však mnohé změnilo. Ano, změnily se i platy, z průměru si ale vždy člověk udělá trochu nepřesný obrázek. Nahoru šly hlavně odměny ve veřejném sektoru, ten soukromý je s dynamikou růstu pozadu. V poslední době pak vinou evropského tlaku na elektromobilitu, zádrhelů v dodavatelských řetězcích a nyní i rychle rostoucími cenami surovin a energií míří ceny aut vzhůru ještě rychleji. Chtě nechtě se tak musíme spokojit s tím, že se slovem „láce“ jsou dnes spojené docela jiné sumy než před pár lety.
Plně to vystihuje i srovnávací test německého Auto Bildu, do kterého zamířily Hyundai Bayon a Volkswagen T-Cross. Pro oba výrobce jde totiž o nejlevnější SUV, se kterým by podle výše popsaného stavu dříve byla spojena cena okolo 300 tisíc korun. Bayon je nicméně k dispozici od 359 990 Kč, a to až po čtyřicetitisícikorunovém zvýhodnění, T-Cross pak rovnou startuje až na 521 900 Kč. V té chvíli ovšem máte k dispozici motor 1,0 TSI s 95 koňmi, zatímco Korejci by kontrovali atmosférickou 1,2litrovou jednotkou a 84 koňmi.
Aby tedy byly síly na obou stranách vyrovnány, sáhli kolegové rovněž v případě Hyundai po přeplňovaném litrovém tříválci. Ten produkuje rovných 100 koní a navíc jej doprovází 48voltový elektrický okruh. Mimo to se Bayon přesunul také o úroveň výbavy výše, na stupni Smart však již v kombinaci s výkonnější jednotkou vychází na 449 990 Kč. To vážně není málo na 4 180 milimetrů dlouhý vůz (VW měří 4 108 mm), jenž zvládne do zavazadlového prostoru pobrat 334 litrů a v základu a 1 128 litrů po sklopení sedadel.
Malá kapacita je dána uložením baterie pod podlahu, což Baojunu láme vaz. T-Cross totiž disponuje citelně vyšší kapacitou 385 až 1 281 litrů. V jeho prospěch navíc hovoří užití posuvné lavice, která může základní objem navýšit až na 445 litrů - to už je rozdíl třídy, třebaže pak se na zadní sedadla posadí jen děti. Pokud pak navíc zákazníci sáhnou po příplatkovém audio systému Beats, jehož sufwoofer je uložen právě v zavazadelníku, pak musí akceptovat stejný prostor jako v Hyundai plus ztrátu dvojité podlahy, máte ale na výběr - u Hyundai nikoli.
Bayon tak v praktičnosti prohrává, a to i kvůli zvýšené nákladní hraně. Stejně tak je v jeho případě horší i nastupování na zadní sedadla. A aby toho nebylo málo, pak v jeho neprospěch hovoří i čalounění, po kterém klouzáte do stran. Zrovna to zamrzí, neboť po stránce dynamické musí naopak T-Cross polykat prach zvířený soupeřem, a to jak v případě akcelerace na stovku (11,5 s versus 12,3 s), tak v rámci nejvyšší rychlosti (183 km/h versus 180 km/h).
Hyundai dosahuje rovněž nižší spotřeby (5,5 l versus 5,7 l), v neprospěch obou vozů pak hovoří ne vždy spolehlivá multimédia. Ta jsou nicméně tou největší slabinou napříč celou automobilovou branží, i proto, že se z aut začínají stávat spíše počítače na kolech, s nimiž tradiční výrobci nemají takové zkušenosti. Zpět ale k naší dvojici, ve které nakonec vítězství uzmul zástupce VW. Jeho náskok je co do bodů titěrný, vzhledem k rozdílu v cenách je ale vítězství Německa vcelku jednoznačné.



Volkswagen T-Cross je základním SUV německé automobilky. Cena startující nad půl milionem korun nicméně dokazuje, jak moc se časy změnily. Náskok před Korejci ale nakonec dokázal uhájit. Foto: Volkswagen
Hyundai Bayon v testu skončilo druhé. Po stránce dynamické je však lepší, u nás navíc stojí méně. Pokud tedy nebazírujete na praktičnosti, může být snadno i lepší volbou. Foto: Hyundai
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Věříte Mercedesu aspoň slovo, když říká, že se jeho tragicky přijatá novinka prodává jako housky na krámě?
před 3 hodinamiFiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
včeraVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
včeraAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
včeraPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva